Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
We hebben als club zelfs een 2 zender-set en een leskist.
Hahaha, dit is stap1, de meest makkelijke.
De heeeeellleee club veranderen duurt iets langer. Als Wil het als straf ziet dan snapt ie niet dat we graag z'n kist heel willen houden en dat ie toch lekker mag oefenen.
Ok, Wil mag niet meer vliegen totdat ie aan een leraar-leerling kabel hangt.
Dat wordt het nieuwe beleid.
/QUOTE]
Dat verdient niet de schoonheidsprijs. Ondanks het feit, dat ik dit zelf voorgesteld heb.
Was n aanname van GJ. Ik snap er ook niks meer van.Ik kom er even tussen, want je doet een aanname.
Jij snapt niet, dat ik iets niet zou snappen!
Dat snap ik niet.
En ik moet overigens persoonlijk ook aanzienlijk minder lachen dan jij.
Dit was mijn laatste les-bijdrage, want het begint danig uit de hand te lopen.
Er komt wel weer een ander perikel.
Ja dat is ook de bedoeling het moet niet te makkelijk gaan.Geen schuimpie, een schuimpie vliegt veel slechter dan een houten kist.
En iedereen die denkt dat kan ik ook, laag bij de grond fladderen met verpakkingsmateriaal, moeten dat maar eens proberen.
Mijn aanname en ik vermoed dat dat ook wel de waarheid is is dat er:Was n aanname van GJ. Ik snap er ook niks meer van.
Modelvliegen is oog/hand coördinatie trainen, nieuwe reflexen aanleren.Heb wel eens met indoorkistjes buiten gevlogen met windkracht 2-3, dat heeft dan niets meer met vliegen te maken maar zorgen dat horizontaal blijft en dat ie niet wegwaait.
Echt vliegen leer je niet.
.
En wat ik nog meer zie, niet bij Wil, enorme uitslagen op de modellen, zogenaamde turbulentieproblemen terwijl dat gewoon trillende handen van de piloot zijn, maar 40% van de servoweg gebruiken door verkeerde hevelinstellingen etc etc.
Dus gebrek aan goede instructie en uitleg in de basis.
Daar kan de leerling niks aan doen, dat is gewoon de fout van de club.
GJ
Ik denk dat ik in zo’n geval (indien hoog genoeg) de rol/looping zou doorzetten, maar dat is speculerenEen enigszins nieuw perikel, waar jullie mij mee kunnen helpen;
Ik stijg keurig op. Kom net boven de toppen van de bomenrij.
Van links komt plotseling een windvlaag. Ik ben te laat met weer recht leggen. Meteen gaat het toestel ook nog achterover. Resumé: hij draait schuin achterover weg.
Vraag: hoe los je dat op? Hoe krijg je weer controle.
P.s. Discussies over examinatoren, instructeurs en clubs hebben we nu genoeg gehad. Iedereen moet maar zien wat hij daar mee doet.
W.W.niet treuren ik heb iemand les gegeven en dat was minuut per minuut laten vliegen wel aan de kabel.Daar heb je zeker een punt, en dat in combinatie met snelle en idioot sterke servo’s..
Afgelopen weekend stond een kereltje van 19 te vertellen dat hij voor een toestel met 1.60 span servos met 20 kg trekkracht moest hebben..... en je krijgt het zon een niet aan zn verstand dat dit overdreven is.....
Toen ik hem vroeg hoeveel ampere deze servo’s uit zijn ontvangeraccu zou trekken stond ie me aan te kijken alsof ik chinees sprak,
En dat met een Lifepo ontvangeraccu accu met 3A bec....... en zich maar afvragen waarom zn toestellen steeds neerstorten
Dat zelfde kereltje stond met een tang een servo uit zn Funjet te trekken om vervolgens met 1/4 fles secondenlijm en activator een nieuwe erin te plakken. (Rook kwam er van af), dat er 2 verschillende servo’s met dus verschillende snelheid en verschillende servohevel lengte maakte toch niets uit en merk je niks van..
Inderdaad, ik niet maar de Funjet wel en meneer snapte niet dat ondanks een nnieuwe servo de kist nog de grond in ging
Echt waar, in 1 seizoen gewoon 7 kisten de grond in en nog steeds niks aannemen, en het ook nog vreemd vinden dat niemand hem meer wil helpen
W.W.niet treuren ik heb iemand les gegeven en dat was minuut per minuut laten vliegen wel aan de kabel.
Heeft 4 jaar geduurd voor hij alleen kon landen en opstijgen de rest van het vliegen ging redelijk goed(was nog geen spraken van brevet vliegen.
Als ik een goede raad mag geven probeer zoveel mogelijk via de kabel te vliegen met eventueel een schuimpje zoals ze
zeggen Multiplex Mentor of balsa sig four star dit zijn twee zeer goede en vergevingsgezinde toestellen die gemakkelijk tot windkracht 4 kunnen gebruikt worden.Dus geduld het komt allemaal wel goed.mvg marc