iedere instructeur heeft zijn eigen ideeen

ons veld zit op een bult, waar nog eens bomen omheen staan.
dit geeft wel eens interessante beelden tijdens het landen.
een toestel wat opeens een meter zakt, of juist omhoog gaat..
is er 1 kritisch tegen de stall, kan dat ook precies betekenen of hij stallt of niet.
tijdens het lessen geeft dit al zoveel leuke dingen, dat ik niet perse op spannende situaties hoef te sturen.
Echt ver weg vliegen we met motorkisten dan ook niet.
doe ik zelf ook niet.
maar ik laat wel zien hoe je de orientatie kan terugvinden (aileron bedienen, elevator zachtjes bewegen)
Qua fourstar 40: ik heb hem nog steeds.
geweldig ding.
ik heb de mijne ggebouwd met een volledig ingedekte vleugel, origineel is hij niet ingedekt.
vond ik er niet uit zien. dus volledig overtrokken met 1,5 of 2 mm balsa.
ook heb ik de cockpitkap aangepast, ingekort. in lijn met de bovenkant van de romp, niet zo'n rare bult.
Ding is heel vergevingsgezind. zelfs met het extra gewicht wat ik erop heb gezet.
hij remt alleen slecht in de lucht, bij de grond heeft hij de neiging op het grondeffect nog even 30 meter door te zweven.
gewoon goed je parcour vliegen.
de laatste 2 bochten ver van het veld, zodat het toestel heel lang rechtuit op het veld af kan komen.
zorgen dat je bij de laatste 90 graden bocht redelijk laag zit.
heb je heeel lang om het ding mooi recht op het veld af te laten komen.