Wil net gesproken.
Het vuil is waarschijnlijk gewoon oud vet van de brandstofmotor die er ooit op zat.
Dus.. spiritus, glassex en anders zoals Brutus zegt, schoonmaakmiddel en drogen met iets, ik stel voor keukenrol.
Omdat het brandstof geweest is zou ik de servo's even goed controleren en als er een schakelaar in zit (voor de ontvanger) dan zou ik die er tussenuit halen.
Prop die erop zit is een 13x8, die zou ik vervangen voor een 12x10 E.
Dan ligt de snelheid wat hoger.
En even met de romp, met de prop eraf, naar Hobbyin of Verspaget om een spinner te halen, dat toont meteen een stuk beter.
En misschien ook even de wielen vervangen, waarschijnlijk heb je nog wel WOT wielen... of heb ik dat landinggestel?
Dan.. zorgen dat de Xtra en de Curare vliegklaar klaar staan.
Na brevet (of daarvoor al) kan je met de Xtra oefenen.
Nog wel gewoon de lastige dingen met de WOT blijven oefenen, onder begeleiding.
En ook de Xtra onder begeleiding.
Na een paar weken met de Xtra kan je ook makkelijk de Curare aan.
En wat mensen zeggen, dat gaat te hard.. dat zijn dan waarschijnlijk digitale vliegers, die kennen alleen aan en uit?
Je kan ook half of kwart gas vliegen, zelfs een model dat 500 gaat kan makkelijk 50 km/u vliegen, je kan hard, het hoeft niet.
GJ