De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Curare is wat vies. Hoe reinig je dat?
Beetje lauw water, met hetzij afwasmiddel, hetzij Andy of vergelijkbaar, en gewoon zo'n groen/geel huishoudsponsje.
Met de gele kant waar het kan, met de groene kant (voorzichtig) waar nodig.
Boel niet te nat maken.
Afdrogen met een schoon, maar oud T-shirt o.i.d., iets wat weg kan... Theedoek mag ook maar daar is de vrouw des huizes meestal niet blij mee.

Ehhhh...vuil van de muggen? Wel die Aldi UNA doekjes doen het ook prima.
Ik vind het wel een echt kèk kistje!? Goede vondst.
En... Wega? Maar er was ook nog een andere 10 jaar gelee...

Laatst bewerkt:
Het is een propdrive 50-50.
Ik denk (en hoop) dat er n 100A regelaar in ligt. Dit gaat Wil ff nakijken.
22035-main.jpg

Ehhhh...vuil van de muggen? Wel die Aldi UNA doekjes doen het ook prima.
Voor gewoon vliegvuil gebruik ik tegenwoordig gewoon die vochtige schoonmaakdoekjes van bijvoorbeeld Dettol maar in principe doet ieder supermarkt huismerk het even goed.
Voor "zoldervuil" (stof, insectenpoep, etc) werkt dat meestal minder of moet je wat meer geduld hebben.

Wil net gesproken.
Het vuil is waarschijnlijk gewoon oud vet van de brandstofmotor die er ooit op zat.
Dus.. spiritus, glassex en anders zoals Brutus zegt, schoonmaakmiddel en drogen met iets, ik stel voor keukenrol.
Omdat het brandstof geweest is zou ik de servo's even goed controleren en als er een schakelaar in zit (voor de ontvanger) dan zou ik die er tussenuit halen.
Prop die erop zit is een 13x8, die zou ik vervangen voor een 12x10 E.
Dan ligt de snelheid wat hoger.
En even met de romp, met de prop eraf, naar Hobbyin of Verspaget om een spinner te halen, dat toont meteen een stuk beter.
En misschien ook even de wielen vervangen, waarschijnlijk heb je nog wel WOT wielen... of heb ik dat landinggestel?

Dan.. zorgen dat de Xtra en de Curare vliegklaar klaar staan.
Na brevet (of daarvoor al) kan je met de Xtra oefenen.
Nog wel gewoon de lastige dingen met de WOT blijven oefenen, onder begeleiding.
En ook de Xtra onder begeleiding.
Na een paar weken met de Xtra kan je ook makkelijk de Curare aan.
En wat mensen zeggen, dat gaat te hard.. dat zijn dan waarschijnlijk digitale vliegers, die kennen alleen aan en uit?
Je kan ook half of kwart gas vliegen, zelfs een model dat 500 gaat kan makkelijk 50 km/u vliegen, je kan hard, het hoeft niet.

GJ

Voor gewoon vliegvuil gebruik ik tegenwoordig gewoon die vochtige schoonmaakdoekjes van bijvoorbeeld Dettol maar in principe doet ieder supermarkt huismerk het even goed.
Een electro kistje kan met minder middelen schoongemaakt worden, water, een doekje en wat geduld.
Eerst het vuile oppervlak nat maken, gewoon met een plantenspuitjes of zo.
Even wachten minuutje of zo om het vervolgens met een doekje de geplette insecten er vanaf te vegen.

Een electro kistje kan met minder middelen schoongemaakt worden, water, een doekje en wat geduld.
Mijn brandstofkisten zijn nauwelijks vuiler dan electrokisten. Héél klein beetje olie op de stuurvlakken en paar kleine spettertjes in de buurt van de motor, voor de rest is het gewoon dezelfde graspulp

Ja, sinds ik benzine stook is het op de vacuumgeplette insecten op de achterzijde van de prop na, slechts enkele verdwaalde spetters van het stabilo poetsen.
Met methanol zit de romp na lange vlucht goed in de olie.

Daaar heb ik dan weer een Hatori oliesmeerperspijpleiding voor... draai je de hyperloop kort...wordt er niks smerig...
haha... motor is een beetje morsig... dat gaat met remmenreiniger....
Nat gras! Dat zou verboden moeten worden...
Vandaag geen muskieten....
Morgen wellicht?

Haha... ongein... poetsen nooit een punt.... auto’s wassen! Das pas erg!

Wil net gesproken.
Het vuil is waarschijnlijk gewoon oud vet van de brandstofmotor die er ooit op zat.
Dus.. spiritus, glassex en anders zoals Brutus zegt, schoonmaakmiddel en drogen met iets, ik stel voor keukenrol.
Omdat het brandstof geweest is zou ik de servo's even goed controleren en als er een schakelaar in zit (voor de ontvanger) dan zou ik die er tussenuit halen.
Prop die erop zit is een 13x8, die zou ik vervangen voor een 12x10 E.
Dan ligt de snelheid wat hoger.
En even met de romp, met de prop eraf, naar Hobbyin of Verspaget om een spinner te halen, dat toont meteen een stuk beter.
En misschien ook even de wielen vervangen, waarschijnlijk heb je nog wel WOT wielen... of heb ik dat landinggestel?

Dan.. zorgen dat de Xtra en de Curare vliegklaar klaar staan.
Na brevet (of daarvoor al) kan je met de Xtra oefenen.
Nog wel gewoon de lastige dingen met de WOT blijven oefenen, onder begeleiding.
En ook de Xtra onder begeleiding.
Na een paar weken met de Xtra kan je ook makkelijk de Curare aan.
En wat mensen zeggen, dat gaat te hard.. dat zijn dan waarschijnlijk digitale vliegers, die kennen alleen aan en uit?
Je kan ook half of kwart gas vliegen, zelfs een model dat 500 gaat kan makkelijk 50 km/u vliegen, je kan hard, het hoeft niet.

GJ

Duidelijk verhaal, kerel.

Doe het altijd met meguiar's was and wax. Niet agressief, laat een lichte wax laag achter vuil hecht daardoor ook slechter. Gebruik het overal voor

Met een Scorpion 40XX op 6S hivoltage lipo gaat die curare natuurlijk genadeloos hard. Wel opletten op flutter...
12x12 op een Calmato zien stomen.... genadeloos vertical als een hotti[emoji39]

En vandaag weer les gehad.
Vanaf morgen moet ik zelfstandig gaan oefenen.
Daarna nog een keer les, als er wat meer wind staat.
En vervolgens brevetvliegen.

Na het brevet komt de XTra 60 in beeld. Die gaan we weer aan de kabel vliegen.
Daarna de Curare.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back