Regelgeving-modelvliegen-31-december-(deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jeetje zeg, wat worden we weer genaaid met die plaatjes...:rolleyes:
happy.png
, koop 1 plaatje(6 euro) doe er klittenband aan, maak een kader in de vliegtuig en wissel hem telkens naar een ander toestel. Klaar :banana:en vliegen maar..............:bye:
 
Pff, als zo'n plaatje er al niet meer vanaf kan dan kan je beter stoppen mett modelbouw
Nederland zou Nederland niet zijn als ze niet afwijken van de rest van Europa.
Het kenmerk moet vanaf de buitenkant toestel te lezen zijn, ik verwacht dat het ipv formaat postzegel, meer het formaat snorfietsplaatje krijgt.
Staand model 10x17.5cm liggend model 14.5x12.5 cm.
 
Nederland zou Nederland niet zijn als ze niet afwijken van de rest van Europa.
Het kenmerk moet vanaf de buitenkant toestel te lezen zijn, ik verwacht dat het ipv formaat postzegel, meer het formaat snorfietsplaatje krijgt.
Staand model 10x17.5cm liggend model 14.5x12.5 cm.
Welke kleur?:p
 
Sorry dat ik er wat chagrijnig over doe, maar alsjeblieft, ALS DAT ZOU KUNNEN, HADDEN WE DAT 6 JAAR GELEDEN AL GEDAAN!!!!
Sorry dat ik je toch nog iets chagerijniger ga maken, maar: een hanteerbare definitie voor de handhaver tussen drone en eenvoudig modelvliegtuig zou niet kunnen?
Men kan het niet,of jij kunt het niet?
Men wilt het niet of jij wilt het niet?
En 6 jaar geleden : je spreekt over wij (?): konden jullie het toen niet of wilden jullie het toen niet?


(En kom aub even niet met al die hybride voorbeelden van kantelrotorvliegtuigen, kantelvleugelvliegtuigen, VTOL vliegtuigen, autogyros, rolvleugelvliegtuigen, ornithopters, ornithopters met vaste bijvleugels en Charters met een stiekem verstopt FPV setje)
 
JEZUS! Laat nu eerst eens die volkomen diebiel kinderachtige houding "waaahhh het gaat alleen maar om geld" varen! Ten eerste schiet je er helemaal niets mee op, en ten tweede is het gewoon domweg onwaar.

Ja dat denk ik wel. Drones die pakketjes droppen hebben geen zin in hobby vliegers in hun luchtruim.

Ja ik rij ook motor. Vertel me er maar niks over. Daar boven op langere tijd Circuit gereden dat is keer 100x zoveel kosten. Inschrijfgeld. Trainingsgeld. Lidmaatschappen. Onderhoud. Banden setjes. Banden warmers. Nieuwe olie na elke keer rijden

Maar daar staat hier los van. Snap de vergelijking niet zo goed. Dit is geen vervoermiddel maar een stukje speelgoed. Maak geen gebruik van de openbare weg. Of een onderhouden Circuit

Ik zou de hobby geen plezier doen als ik als nog ga wildvliegen? Was dat tegen de mensen bij Schiphol gaan zeggen. Of bij de mediamarkt gaan posten tot er iemand met een parrot of andere drone naar buitenliep en gaf ze de baard eraf. Ik heb geen eens een fpv set. Zou ik wel graag willen trouwens. Maar vermoedelijk het verkeerde topic om daar positieve ondersteuning in te vinden haha

Ken mensen die vanaf een club richting naaktstranden fpv vliegen en dan opnames maken met hun toestel. Die zullen meer schade hebben toegebracht.

Ik zei duidelijk als ik een 1 registratie moet betalen ik dat doe. Maar ga niet al mijn toestellen registreren. Om de doodsimpele reden dat me dat veel te veel gedoe is. Heb ook kleine zwevers. De romp al moet uithollen voor de accu. Dan moet er nog een stuk blik in van 5x3cm?.

Heeft niks met wel of niet kunnen betalen van 5.75 per plaatje te maken. Vreemde redenatie.

Als het gewoon op een sticker kan. Of met plakletters op het toestel dan is dat geen probleem. Maar inderdaad niet groter. Op een lompe grote kist zal het weinig uitmaken

Alles wat gps gerelateerd is kan je toch als autonoom bestempelen? Koop je een eflite weet ik het, dan je even inschrijven. Bij de mediamarkt idem.
Externe antennes van een fpv set zijn ook niet zo moeiljjk te lokaliseren. Lukt ze toch ook met begrenzers op brommers.
 
Laatst bewerkt:
Geloof me nou vrij, we hebben het jarenlang geprobeerd, en het is niet juridisch sluitend te krijgen.

Het zou wel mogelijk zijn @brutus maar als de tegenpartij (overheid) met de fabrikanten en gebruikers van Drones er niet open voor staan kom je geen stap verder.

Ik speel het even heel hard, waarom zijn (bepaalde) Drones vanaf het begin niet verboden als ze echt een gevaar zijn in het luchtruim? Bepaalde voertuigen die een gevaar opleveren voor de verkeersveiligheid werden ook verboden. Naar mijn idee heeft de wetgever gewoon zitten slapen toen Drones de (speelgoed)markt op kwamen.
 
Ken mensen die vanaf een club richting naaktstranden fpv vliegen en dan opnames maken met hun toestel. Die zullen meer schade hebben toegebracht.
.

Wauw... Dat is echt de overtreffende trap van sneu.. Allemaal een bovenmatig gespierde rechterarm gok ik zo?
 
Nu op BEAU.
Politie en drones.
De politie piloot zegt dat de burger gewoon met dat soort drones mag vliegen.
Ding is denk ik ruim 2,5 kilo en word ingezet in de stad.
Dus boven burgers, in de bebouwde kom.
Word nu ook in Amsterdam, in de stad gedaan.
Beetje raar toch?

GJ
 
Het plaatje met het exploitantennummer mag volgens het ministerie een sticker zijn: "Het exploitantnummer dat u van de RDW ontvangt, moet u zichtbaar aanbrengen op al uw drones, bijvoorbeeld door een sticker of brandplaatje."
 
Het plaatje met het exploitantennummer mag volgens het ministerie een sticker zijn: "Het exploitantnummer dat u van de RDW ontvangt, moet u zichtbaar aanbrengen op al uw drones, bijvoorbeeld door een sticker of brandplaatje."
Nou ja zeg, moest toch tegen brand kunnen, daarom wilden ze een metalen(brand) plaatje!
 
Resumé:

De exploitanten nummers zijn alleen van toepassing op wildvliegers?

Iedere modelvlieger moet een theorie examen af leggen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201117-141509_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20201117-141509_Samsung Internet.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top