Brandstof motoren

Haha... die Superrrtiger helaas niet zelf gesloopt...
De krukas in een S-bocht... vond het wel knap...
Boog omheen... tenzij nieuw en onder de honderd... puur de as... had dat nou niet beter gekund denk je dan...
Anders... een flinke prop is bij een kleun ook een goede hefboom...
Alleen Uri Geller keek de lepel krom... haha...
 
Doorgebruiken? Denk met wonderolie in het gebruik wel dicht kit... vult de krasjes...

Een zuigertje zelf maken. Mooie Jef actie...
En een zuigerveer... honen en chrome... en weer honen... goed voor 40 uur hobby...

Zo een 50SX is een fijne brommer. Als je die niet op scherp zet... gaat deze lang mee.
Maar een beetje 50SX gaat inmiddels al door het dak.
De heli bussen hebben dacht ik een andere timing.... FX-heli is ook anders dan de ‘FX-fladdertje’...

Met die prijsinflatie zit OS diep te snurken. Herintroductie van SF ringmotoren zouden bijkans voor glorieuze omzetten kunnen zorgen...
 
  • Like
Reactions: Cnn
De 46 FX bus is verschillend in de poorten.... naast nog eens een keer de zuigerveer... en dat heeft van doen met constant toerental voor heli?
Heb beiden... maar kon het niet over mijn hart halen de nieuwe helibrommer te splitten.

Maar bij de 10cc heb ik geen vergelijk in de positie van de poorten...
RF... zoek ik... ring... maar tref je than zo zelden...
Inmiddels durft men te vragen voor kuis versleten spul...
Dussssss... die ‘troep’ voor high score aanbieden geeft beter rendement.

HK heeft al weer voor een tijdje terug 46 SF klonen verkocht. INC heetten die. Clone is clone... conclusie klopte... De busjes hadden ze ook los. En heb ik wat OS 46 SF ABN met ABC bus, 123 kunnen redden...
Dat is wel gaaf...
 
Laatst bewerkt:
Overigens jammer dat JustEngines niet in die markt springt?
Met setjes voor diverse motoren zou er weer een hele hoop aan de praat kunnen worden gemaakt.
 
Overigens jammer dat JustEngines niet in die markt springt?
Met setjes voor diverse motoren zou er weer een hele hoop aan de praat kunnen worden gemaakt.
dat noemen ze met een mooi woord: Vergane glorie !
het is zeker jammer dat het mooie spul van vroegah steeds zeldzamer word, een resopijp, goeie os-max motoren, mooie bouwkits.... het word steeds moeilijker om de hobby zoals een 20-25 tal jaren geleden te blijven beoefenen.
tegenwoordig is het enkel nog maar ARF of schuim vliegtuigjes met batterijen erin....

dat zo gezegd hebbende overlees ik mijn reactie nog eens rustig na onder genot van een bakkie en moet toch ergens wel concluderen dat het electro vliegen wel meer van deze tijd is, de motoren, regelaars en accu's zijn gemeen goed, ze zijn efficiënt en hebben veel power, lipo erin laten glijden, aansluiten en vliegen maar, geen gekloot met vette zooi en dure brandstof, afstellen en de bijbehorende kouwe jatten en kolereherrie met je oren zo dicht bij die jankende 2takt :rolleyes:
ik denk er geregeld aan en als ik bijvoorbeeld Willy zijn X-tra60 zie met electro set-up dan trekt het soms wel om iets meer naar electro te gaan....... maar nee !!!! ik heb sterk de voorliefde voor brandstofmotoren en daar haal ik veel meer plezier uit, 4 vluchten met een brandstofkist dan geniet ik savonds op de bank met een bakkie nog van, terwijl ruim 20 vluchten met een electroschuimkissie op 1 dag gewoon leuk was.....

Ik blijf sterk de voorliefde houden van een lekkere houtbouw kist bouwen met een heerlijke 4takt methanoller, het foliën en na een wintertje bouwen de sjeekende beentjes tijdens de meeejden wat we toen nog gewoon "invliegen"noemde :D
het is een heerlijke hobby :p
 
Laatst bewerkt:
Accus versus methanolpeut. Ik blijf het brandstofgebeuren vreselijk leuk vinden. Ja, de eHotliners gaan als een speer... en de eRascal 40 doet schoolslag zonder stall op 6,5A op z’n dooie akkertje...
maar het nadeel van die accu’s is houdbaarheid. Ik ben geen dag en nachtvlieger... en ja... ik bouw ook... kost ook tijd!
De grote B van bouwen.

Maar ik heb wel eens wat pakketten weg kunnen knikken... doof van de leg.
En de brandstof, goed afgesloten... bederft niet.

De herrie van zo een brommer? Binnen de norm. Een roepscooter of grasmaaier is erger...

Een methanolmotor wordt thans gevreesd. Maar als je weet hoe het werkt start het sneller dan het aansluiten van een accu...

Viezigheid valt best mee, en zou je benzine stoken, gebrutificeerd... is het onderhoud nog beter te doen... ja... RC is ook elektriek, en een servo op methanol gestookt... dus zo een model is al zo hybride als de neten. Haha...

Zo een modelmotor heeft iets levends. Rammelt, beeft... verbrand iets gecontroleerd... en laat een scheet...
als een accu brand... is het wegwezen...

Knets... mijn kopje soep is al weer op... haha...

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
wat ik dan wel iets minder vind van de hedendaagse modelvliegerij is dat ik na maanden bouwen toch een beetje met knikkende knietjes en ietwat twijfelachtig alles nog een extra maal controleer
vervolgens met pruttelende methanoller naar de startbaan om je bouwwerk het luchtruim in te helpen
en dan staat er zo'n irritant jochie aan je kop te zeiken die alles beter weet en zijn pas gekochte hobbyking jet schuimgebakje volgas op ooghoogte tegen het circuit in voor je gaat vliegen en jouw gaat vertellen dat zijn schuimpie harder gaat terwijl je geconcentreerd je bouwwerk aan het uit trimmen bent tijdens de eerste vlucht :mad:

waar is die mentaliteit gebleven dat men je even je ding liet doen en na de landing van de meejden je feliciteerde of simpelweg iets leuks zeiden...
word ik nou gewoon een oude zak of is de mentaliteit gewoon in een diep dal gezakt de laatste jaren....
een en ander heeft mij wel doen besluiten om dit jaar wat meer bij andere clubs langs te gaan en daar de sfeer te proeven
 
Kweenie... maar de jeugd heeft een pillenprobleem las ik laatst in de krant...
Geven blijvend schade aan de perceptie... meeste kunnen niets weten niets... en in een aantal
gevallen komt het echt wel goed. Komt tijd komt raad... en ook de wijsheid?

Goeie OS motoren? Bestaan die? Alleen als ze een ring hebben.
 
Laatst bewerkt:
Overigens jammer dat JustEngines niet in die markt springt?
Met setjes voor diverse motoren zou er weer een hele hoop aan de praat kunnen worden gemaakt.
Dan moet je het wel ergens kunnen laten maken... en in de kleine series waarmee die dingen verkocht worden, wordt het ook uit China best wel duur...

Maar zojuist even gechecked, en op dit moment heeft JE in elk geval voor de FX en de ASP 46 (en ook voor de ASP 40) nog steeds cylinder/zuigersetjes op voorraad...

Hoe veel, dat weet ik niet. Ze hebben 3 of 4 maanden geleden een partijtje binnen gekregen, en die zijn blijkbaar nog steeds niet op...
 
en dan staat er zo'n irritant jochie aan je kop te zeiken die alles beter weet en zijn pas gekochte hobbyking jet schuimgebakje volgas op ooghoogte tegen het circuit in voor je gaat vliegen en jouw gaat vertellen dat zijn schuimpie harder gaat terwijl je geconcentreerd je bouwwerk aan het uit trimmen bent tijdens de eerste vlucht :mad:
Dit herken ik totaal niet...
een en ander heeft mij wel doen besluiten om dit jaar wat meer bij andere clubs langs te gaan en daar de sfeer te proeven
Lijkt mij dan heel verstandig...
Goeie OS motoren? Bestaan die? Alleen als ze een ring hebben.
Uitzondering de FX en FX(i) 46 (zolang die voorraad bij JE strekt :D :D :D
 
Die omgang zal per club verschillen. Niets van aantrekken.
En een maiden gaat iedereen effe opzij bij ons op het cluppie. Om ruimte te geven...
Maarrrr... ja... die ‘elementjes’, op den duur lossen ze vanzelf op... is de praktijk.
 
Laatst bewerkt:
En het mooie is dat we in deze hobby kunnen doen wat we leuk vinden dus laat ze lekker gaan met die schuimpies :)
 
Back
Top