De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prak-tijk... Zullie zeggen toch... als crashen hullie vak is, wordt gullie in repareren meester?.. :rolleyes::D

Maar Wil, je hebt het opgelost. Lukt de ene weg niet, dan de andere... het houdt des wegens pekel soepel en gangbaar... en weer een mooi avontuur in de annalen van WtheW’s pericles... Top!
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
heli is inderdaad regelmatig een bron van ellende..
Veel mensen denken dat de oude eigenaar de waarheid verteld
- Nooit gevlogen (oftewel, op de grond gecrasht)
- nieuwstaat (de chinezen stoppen het ding ook niet vliegbaar in de doos..)
- alles werkt perfect (behalve dat ene ding wat ik zelf niet goed krijg)
- hoogwaardige electronica ( voor het geld wat het gekost heeft.. maar vaak dus niet afdoende)
- vliegt geweldig, kan hem alleen niet voorvliegen omdat ik geen zender/accu's meer heb... (oftewel, de eigenaar kan niet vliegen, dus waarschijnlijk gecrasht en niet goed hersteld, OF de boel heeft gewoon stevige problemen)

Een heli is gewoon zo kritisch..
verkeerd gebouwd, verschillende servo's door elkaar gebruikt, assen krom, de electronische afstelling van de dingen onderling..
servotandje kapot, servomotor kapot getrokken (overbelast)..
heb al zat problemen gezien :D

ALS je dan een heli over wilt nemen, moet de verkoper hem voorvliegen.
laten zien dat het goed is. een goede testvlucht, niet alleen ff los en neerzetten.


vliegtuig is in dat punt veel beter te beoordelen zonder dat hij vliegt.
bij een brandstofmodel is de motor nog een gok punt. maar dit valt in de regel wel mee.
en meestal zijn de prijzen er ook naar.

en inderdaad, voor 50 euro een volledig toestel.. dan mag er ook wel 1 a 2 probleempjes mee zijn.
als je het maar op voorhand ziet
electronica, servo's, gebreken zijn zelden makkelijk te spotten aan dat spul..
 
Koop weleens heli, laat gewoon via de dpd komen, maar ik haal ze toch helemaal uit elkaar,

Kocht een Vario Cub voor 100€, compleet, behalve zender, en alles gewoon werkend.

Waarbij ik dan geen hoofdprijs ga betalen natuurlijk, die laat ik voorbij gaan

Maar zoals gezegt, even uit elkaar gehaald en weer netjes gemonteerd.

Dan weet je gelijk dat alles goed zit.

Groeten,

Arie
 
In zeer veel gevallen is de motor meuk... spijtige ervaringen in vernomen...
Er wordt zeer veel ondundig verstiert... Marktplaats staat te vaak vol met junk tegen hoge afscheidsprijzen...
Hier een emmer vol molest... maar gelukkig kwam dat voor een scheet en drie knikkers binnen...
Maar om het allemaal te fixen... als dat überhaupt nog mogelijk is.... zo verstierd is het... ben ik nog jaaaaaren zoet...
Voor velen is lesgeld erg duur...
Gr Bas
 
Een keurige man met een mooie bungalow, was gestopt met vliegen.
Ik kocht zijn mooie Calmato en zender.
De zender en de motor deden het niet.
De Calmato had ik al doorverkocht aan een clublid. Hem heb ik een andere motor gegeven.

Maar ik heb ook wel eens mazzel gehad.
Reken je echter niet zomaar rijk. Benzine is ook niet goedkoop.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Koop weleens heli, laat gewoon via de dpd komen, maar ik haal ze toch helemaal uit elkaar,

Kocht een Vario Cub voor 100€, compleet, behalve zender, en alles gewoon werkend.

Waarbij ik dan geen hoofdprijs ga betalen natuurlijk, die laat ik voorbij gaan

Maar zoals gezegt, even uit elkaar gehaald en weer netjes gemonteerd.

Dan weet je gelijk dat alles goed zit.

Groeten,

Arie
Velen willen de hoofdprijs voor hun oude spullen. Als je er het geld voor hebt, koop dan nieuw.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ja, een kenner weet de waarde staat er dan [emoji16]

Dat is meestal minder.

Er wordt echt een hoop troep aangeboden.
Een brandstofmotor kan je nog enigszins beoordelen, dat kan je nog voelen.
En sowiezo, een brandstoftor is niks meer waard tegenwoordig.
Ik heb van een clublid een Saito 72, OS FS91 Surpass en OS FS110 overgenomen, 150 euro voor alles.
Je kan bijna nergens meer brandstof en nitro kopen en verzenden doen ze niet.
Als een electromotor een paar keer te heet geworden is zijn de magneten stuk, dat voel en zie je niet.
Wij (in de wedstrijden) logten alle vluchten en bewaarden die.
Als we dan een motor verkochten konden we laten zien wat de waarden waren.
Ook als we een motor gebruikt kochten, dan was het altijd van een wedstrijdvlieger, die weten wat ze doen.

Ik heb wel eens een Vario Skyfox gebruikt gekocht, toen Vario nog duur was.
Het ding had schade gehad maar de man zei dat ie alles vernieuwd had.
Ja alles... behalve de hoofdrotoras en paddlestang.
En dat is nu juist datgene dat recht moet zijn.
Uit elkaar gehaald, op een glazen tafel gerold en de volgende dag nieuwe onderdelen gehaald.
Nou wist ik dat ik hem na moest lopen maar een beginner trapt erin en zodra hij het ding laat draaien schud ie uit elkaar en hij zal er nooit 1 meter mee kunnen vliegen.
Zelfde vroeger ook met brandstofmotortjes gezien, vooral autootjes.
Kwamen ze in de winkel, ik heb dit gebruikt gekocht maar hij doet het niet goed.
Dan draaide je met de hand de motor rond en dan voelde je bijna geen compressie meer.
Dus dat begon dan met een nieuw zuigersetje van 79 gulden...
En dan de rest..
Kopen kan je op een club, dan is het redelijk betrouwbaar.
Marktplaats en Ebay en zo.. dan moet je echt weten wat je doet.
Ook hier op het forum, als ik iets gebruikt koop dan kijk ik eerst wie het is, als ik twijfels heb, laat dan maar.

GJ
 
Bij een heli heb je naast de kromme as, bijna altijd gevolgschade die onzichtbaar is. Alles heeft een optater gehad, dus ook servo`s en aandrijflijn.
Nou, succes met je eerste vlucht.
 
Bij een heli heb je naast de kromme as, bijna altijd gevolgschade die onzichtbaar is. Alles heeft een optater gehad, dus ook servo`s en aandrijflijn.
Nou, succes met je eerste vlucht.
Valt best wel mee.
Ik heb zelf ook klappers gemaakt, ook een keer in een sloot geland.
Meteen de spanning eraf halen, ding uit elkaar halen, alles laten drogen, motor even schoonspoelen en dan testen en gaan.
Zelfs de destijds idioot dure gyro deed het nog.

He, ERCmarket, heb ik vroeger zaken mee gedaan.
Hij was altijd redelijk goed gesorteerd in Scorpion motoren.
Heeft alleen geen 4-takt brandstof zie ik.
Maar een ander probleem wat hier in Duitsland steeds meer gaat spelen is het milieu.
Op 1 veld in de buurt mocht al niet meer met rookvloeistof gevlogen worden omdat dat als men hooverend 3D aan het vliegen was het gewas vervuilde.
Nu beginnen ze steeds meer brandstof te mijden, ook omdat de velden allemaal op landbouwgrond zitten.
En tja.. waarom zou je nog brandstof vliegen?
De meeste modellen kunnen prima of zelfs beter op electro vliegen.
Alleen de hele grote jongens en schaalmodellen, ja, dat moet op brandstof vind ik.
En daarom verkopen ze nu ook allemaal hun brandstofspullen, niet interessant meer.

GJ
 
Valt best wel mee ja, ik heb er ook zat gehad en ook eentje in het water. Maar na 2 vluchten spat er zo een kegeltandwieltje uit elkaar. Die had dus een scheurtje opgelopen. En als je iets van een vreemde koopt weet je nooit wat er is gebeurt. Ik vloog ook Vario. Mooi spul van goede kwaliteit.
 
Best jammer, zijn super betrouwbare helikopters. Niet ontworpen voor 3D waardoor ze op de achtergrond verdwenen.
 
Best jammer, zijn super betrouwbare helikopters.
Absoluut... waren destijds de eerste heli's waar je met normaal onderhoud gewoon een paar jaar zonder sleutelen mee kon vliegen... Al het andere uit die tijd, had je veel werk van om het in de lucht te houden.
 
En toen kwamen de thunder tigres en later de Trex.
Kosten een kwart van een Vario.
En dan gaan veel mensen toch overstag.
Ik had de Skyfox en de volledig snaar aangedreven Xtreme.
1 van de twee stond altijd achterin de auto, elk vrij kwartiertje even vliegen.
Enige dat je moest doen was de accu laden.
Daarnaast had ik nog een kyosho nexus en volgens mij een thunder tigre.
Daar was altijd wel iets mee.
Bijgeluiden, trillingen, verlopen van dingen.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top