Hout vs schuim

Eigenlijk voor de drijvers van mijn mini umx timber. Die breken uit het foam met landingen op het zand.
Ja DUH! Als je een watervliegtuig op land gaat landen, dan VERDIEN je ook alleen maar schuim... Verdorie...:frustie::frustie::frustie::hammer::hammer::hammer:
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ik denk niet aan het model, maar de combinatie van gewicht en materiaal. Een schuimzwever, hoe mooi hij er ook uitziet, krijg je geen gang in.
 
Wil jij wel eens gauw je mond spoelen? Saito? Dat komt er bij mij niet in! :stout::stout::frustie::frustie:

Dat is een ECHTE ASP, ja? Toevallig! Absoluut Sjineese Prut!

Dat je het effe weet en in je oren knupt!:mad:
Sollie meneel. :p
Een ietje teveel ...... ik bedoelde te zeggen dat een Saito FG60 ook al zo als een brommer klinkt
En heeft ook veel te weinig vermogen,
Vroeger vlogen we deze ook niet in de F5B
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ja DUH! Als je een watervliegtuig op land gaat landen, dan VERDIEN je ook alleen maar schuim... Verdorie...:frustie::frustie::frustie::hammer::hammer::hammer:

Ja. Dat is lachen met een harde wind(ja dat kan met foam). Stil laten hangen boven de kustlijn En dan zo een kist(zo mag ik me foampje toch wel noemen?o_O:worship::worship:) aan land varen.
 
Nou F5B is dus geen moer aan. Beetje met een veel te grote prop geen gas kunnen geven. Anders brand de bende uit.

Ik heb nog een graupner junior van EPO liggen. Dat gaat veel beter. Foam. Dus een te harde landing. Klodder lijm met plakband en weer gaan. Plus dat het veel lichter is.

Dat carbon is gewoon touw/ weefsel met 2k lijm. In principe is je hele kist dus een rol weefsel wat bij elkaar word gehouden door een tube Bison lijm.

Sorry maar dat kan ik niet serieus nemen. Amateuristisch gedoe.


Hout hoort in bomen. Ik zie nooit geen bomen vliegen.


Zelfs op een space shuttle zit foam. Licht, hitte bestendig. Dat spul is gewoon superieur aan andere troep.

En hoezo niet snel. Een space shuttle gaat ongeveer 27 785 km/u :)
 
Wat is dat nou voor een kneuzen opmerking. :offtopic:
Jij hebt er duidelijk helemaal geen verstand van. :offtopic:
Jij weet niet waar je over praat :offtopic:
F5B is voor een paar mensen weggelegd en er zijn er maar 2 die dat goed kunnen vliegen :worship:
Schuim is kut en hout is veel beter. :yes:
Carbon is ook veel beter maar ook dat is veel te duur, kost hooguit 100 euro materiaal. :zoeken:

En hout / bomen kunnen niet vliegen ....puh... ken jij de ultra tak niet dan ?????
De ultra stok of ultra stick. ...... is maar net hoe je hem noemt (nederlands duits of misschien balinees) een ultra stick vliegt prima
En weet je waarom...... hij is gemaakt van Hout !!!

:D:D:D:D:D
 
  • Like
Reactions: Cnn
tenor.gif


may2jkrd7DkcVLut2BCxtXqJgYvZLFfxhRTngNWk6fMpc9MbhDhNcoxTpIceRtk8nAdREVPG4e1i0en77i8OTmYceUEPLvdzUaTvt0jvCcsywPf8As108gmkTDlFmcbFJ5P-CInGxZThuXk5UObN89D30nzzLqMostZfKPYwmU-2RvTl4fMMeKmxF9iguzbnJ7LPJJGtdtaV8M-ocjo7-reTuEQHuQ3sQbmXZUIBC7x-fgSQiO_M-hMM2eGKBfR9L3tKJv2xrxjM41q5fN2jHVlv45sDIm5RZeQt7Wn2vX0ZUoCGKo9LlYDfF7AWYlucLDugWquS4s8McqzefTbeUIx5HAznwjPMeMGfeLe4aXsV66gahlLlVIF1-fl1fHLHD5aPiKjGratsoY0WPDHXXhYkg68KHciH7p6-IbiCcD7gdUHWETPHtsOKPmNIQqeUomreyfx4Cro3QbTLWXNJYaGmrlFczgWxmHh9gEUWerK45DnuCyJysOJat5fcX6O32UIM_phVR-BW1uCCUx4UtGI9IeCMlERF5L6mZZtWPHTsU7vZY9c3u1GTGWT-eFLIoYOeEr1grJBHC_jMHLSw8gmSrqaeuX1ONNUD2BNnYdVkc3QKMvcgieA1BCQB8ehsGmN9XNkyta8xXY3ijaXu5YCJU20aenEpkzEm9LgqI4MGpdoRta5XMlmtzKyy_Q=w690-h919-no


ga maar plakken @Cnn
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
Er was hier iemand met een Tundra. Die had net zo een berg afval.

Die had het toch weer netjes gekregen. Zal hem even opzoeken
 
dat gaat je bij mij niet lukken, dit was 8 juli 2020 en bij thuis komst is het de kliko in gegaan.

it was fun while it lasted though!
 
Er is maar 1 soort goed schuim... en dat staat bij de Haagse banketbakkers!
Het is nationaal cultureel UNESCO-gebak... en wordt met tonnen de tweede kamer in gezeuld. (immers altijd feest daar)
Daar in die fijn-gebaks-toestand... patisserie... is ook het echte schuimgebakje ontwikkeld. Niet te verwarren met vliegend verpakkingsschuim.
Nadeel... staat stijf van de suikers... maar verder? Prima spul! Punt!

Vliegen met schuim is prima! Als je maar weet dat als het ingedekt is met een dunne houtlaag of hybride indekking het geheel sterker is,
en het type schuim de suikervrije syntheet omvat. Schuim heeft geen sterkte, maar dient als spacer, stabiel volume. De schaal er om geeft de sterkte...
Foam core wing wordt ook 1:1 toegepast.

Het voordeel van ruw schuim is... dat je het kunt modelleren naar inzicht... met de knuisten en eigen wil, vorm kan geven...
tot iets moois of lelijks... of tot kunst... de fantastische fantasie volgend. Iets wat al in de jaren 60 werd toegepast in de modelbouw!?
Uit de fabriek?... Wel... anderen hebben het bedacht, die hadden de leut en de inkomsten. Is dat erg?
Nee... alles in deze wereld is voorbedacht, doorgedacht en doorgegeven.

Een vliegend schuimpje verpakken in een houten transportkist is de omgekeerde wereld, zou verboden moeten worden. Is een 'not-done'!

Aan mijn F5B is geen enkele moer aan te vinden... slechts een deelverzameling imbusboutjes. Voor de rest zit er heel veel aan.

Als ik ga vliegen siddert menigeen van de grote prop. Gelukkig zijn er dappere werpers die het visje willen uitzetten, het verband begrijpen.
Gaat de prop aan, mik ik goed, waait het schuim van tafel... maar dat doe ik niet. Ik kies voor veilige opties.
Is het verder serieus een van de leukste vliegtuigtypes om in spelverband te vliegen. En ook alleen recreatie is al onderhoudend.
Vliegt het strak en elegant. :) Maar in de topklasse is er veel meer aan de hand...
Ik heb er nog net geen schuimpje mee gecoupeerd... maar... zit er geostationair-girostabiel schuim in het luchtruim...
wacht ik even... tot het weer uitgeklopt is in de lucht... Overeenkomst met het schuim?... is ook verzonnen door anderen...

Zelf iets maken is het allerleukst... maar nimmer een must!

Houten kist fixen? No problemo! Als het moet gaat de zaak op de scanner... komt er gewoon een nieuwe bouwtekening met hernieuwde inzichten... tot er weer een nieuw airframe staat... echiewel! ;)

Rascal-Flank-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
Ach, vertel mij niks, ik heb het tot de universiteit gehaald. (mijn siamese tweelingbroer staat daar op sterk water)
 
  • Like
Reactions: Cnn
Schuim isoleert beter, daarom vlieg ik hout.
IMG_20210220_105535.jpg


Met schuim heb ik helemaal niks.
Hout is gewoon het beste composiet van moeder natuur.


En motoren, ja benzine graag.
 
Wat een heerlijk ongezouten discussie weer :friends:

Schuim modellen worden steeds fraaier, vliegen steeds beter, maar worden ook steeds duurder.
Je kunt voor weinig geld een prima model maken waar schuim in is verwerkt.
Hoe mooi het wordt is aan jezelf.

Ik vind bouwen leuk, ook in schuim.
Maar voor het echte knutselen geef ik toch de voorkeur aan hout (en glas, koolstof, epoxy, G4, PLA, etc) :D
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ik heb ook liever een houten toestel. Maar eerlijk is eerlijk. Als ik hem crash dan kan ik nieuwe onderdelen gaan kopen.

Ik heb ook wel houten kisten. Misschien gemakzucht dat ik meerdere foam kistjes heb?

Maakte men de zelfde plug and play modellen als de modellen die er ook in foam zijn van hout. Ja dan was de keuze snel gemaakt. Foam toestellen hebben vaak ook een goedkope setup. Goedkope servo's. (Daar heb je hem weer met zijn timber) bij een Timber gaat het allemaal langzaam. Nergens komt veel kracht op. Dan blijft het ook wel heel. Vliegt toch als een volwassen toestel.

Geldt ook voor edfjes. Er zijn zulke leuke modellen in foam. Zelfs op 8s. Waarom niet van hout?


@MicropropSport Lieve Bas. Ik hoop dat je snapt dat ik een geintje maakte.

Tuurlijk zijn het prachtige kisten. Maar was het afzeiken van andermans spullen een beetje zat.

Maaaaar..... Scanner. Namaken. Vals spelen dus? Originele hout verwarmd ondertussen je garage zeker haha.

Ik vind het knap dat mensen zo mooi kunnen bouwen. Echt knap. Ook met veel plezier het Spitfire draadje gelezen. Met aluminium bekleed. Schitterend. Uiteraard onmogelijk met schuim.

Maar dat is het doel ook niet van schuim.

Modellen snel Vliegklaar en vliegen. Het is lang niet zo stevig als een houten kist. Toch word er bij foam veel gebruik gemaakt van carbonnen verstevigingen. Holle secties in vleugels om ze lichter te houden.
 
Back
Top