Ik heb inmiddels, geinspireerd door Roger, samen met Jef (hlc) ook een Falcon gekocht. Ik ga hem denk veel op Valkenburg vliegen. Ben heel benieuwd, perfect ziet alles eruit. Ik heb al een Tweagle en een Vortex. Zou graag een locaal wedstrijdje organiseren in de duinen bij Katwijk, op de hei, of op Valkenburg, Met de restrictie dat het mooi weer moet zijn en de wind minder dan kracht 3.
Met de ervaring van de Tweagle en de Vortex in je vingers zal de Falcon je zeker niet teleurstellen. We zien graag de foto's verschijnen als de Falcon binnen is. Leuk! Weer 2 Falcon piloten erbij in NL.
Hi Nico, Ik vlieg weinig in Valkenburg maar ik ben nog steeds lid - dus als je er klaar voor bent kom ik graag weer eens vliegen op Valkenburg (wordt toch weer eens hoog tijd.... ) en wisselen we ervaringen uit. Succes met de bouw, mocht je vragen hebben dan horen we het wel, Groet, Roger
Hallo, Sinds eind vorig jaar ook in het bezit van een Falcon. Deze moet ik nog afbouwen, maar twijfel een beetje. Wil namelijk geen fouten maken daarvoor is het een te mooie kist. Als ik de servo's plaats waar ze ongeveer moeten komen dan heb ik bijna geen ruimte tussen de servo-arm en de kap die eroverheen geschoven wordt. Als servo's wil ik de DS1906 van GDW gebruiken. Deze komen qua afmetingen volgens mij overeen met de X08. Kan iemand van de huidige bezitters een paar foto's laten zien hoeveel ruimte zij hebben tussen servo-arm en de kap als die erover geschoven wordt. Als eenmaal te servo tray heb vastzitten en het blijkt niet goed te zijn heb ik een uitdaging het weer los te krijgen. BTW dit wordt mijn eerste 1,5m DLG. Heb nog een gerepareerde 1m dlg liggen waarmee ik ga oefen. Daarnaast ook nog een 1,5m dlg die ik af moet bouwen met balsa vleugels. Wellicht verstandig om die eerst op te offeren ;-), qua prijs een fractie van de andere twee.
60 of 70 gram ballast erin en vergeet maar dat het waait... Beetje snelheid erin houden en gaat als een tierelier! Heb de laatste 2 jaar wat verschillende modellen gebouwd (geassembleerd) en had eerst wat twijfels over de Falcon. Maar tegenwoordig kan ik me er helemaal in vinden, zeker bij wat wind. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, meen ik. Servo's in het plankje zetten en met een dun laagje karton eronder in de romp zetten. Vastzetten met een tandenstoker of dubbelzijdige tape, kan je het testen... Als je zo het plankje vastzet (als 't past) en je haalt het karton er onderuit, zijn je servo's vrij van de romp...
Dank voor de reactie. Als ik er een stukje karton onder leg dan weet ik zeker dat de bovenkant van de servo de kap raakt die er op geschoven wordt. Ik zal proberen een foto te maken van wat ik bedoel.
IMG_4119 (2) door arzeg geplaatst op 10 mrt 2021 om 18:41 Zoals op de foto te zien is er in mijn ogen geen ruimte voor een "stuurstang" naar de ailerons. Of is het bij iedereen zo krap in de cockpit?
't Is inderdaad zo dat je er niet naast kan gaan liggen, om wat vast te zetten... De servoarmpjes kunnen mss wat korter, als je een nieuw gaatje maakt...
Hallo, Klopt dat er weinig ruimte is tussen de hoorntjes en de neuscone. Ik heb bij mijn beide Falcons dit hetzelfde gemonteerd. Ik heb de servos op het servoplankje gemonteerd en daarna naar achtergeschoven in de neus. Dit zover tot de servos omhoog komen doordat deze over de ballastbuis heen schuiven. Dit was mijn punt waar ik ze monteer. Daarna de servo hoorntjes zo lang mogelijk houden als gaat. Zie onderstaande foto's. Succes.
Dank voor jullie foto's ik heb hier nog in een 1M dlg X08 servo's zitten. Denk dat ik er daar even eentje van uithaal om te kijken wat het verschil is met de ds1906. Volgens de technische tekenen is het verschil te verwaarlozen. X08 maximale hoogte is 25,5mm en die van de ds1906 is 25,7mm (gemeten 27mm). @Tumberman, mag ik vragen wat voor een lipo er is gebruikt. Ik zie namelijk dezelfde regelaar als die ik wil gaan gebruiken.
Ik gebruik 650mah round cell (HK)en in de andere een 500mah gumstick (Overlander) Reden van 2 verschillende accu's in de 2 verschillende Falcons is dat het CG direct goed is omdat de accu's verschillen in gewicht. Frsky ontvanger achter de servos en accu in de neus.
Met KST’s heb je meer dan genoeg ruimte is mijn ervaring. Overigens krijg je bij de KST’s twee soorten hoorntje geleverd. Het ene type ligt wat lager dan de andere. Op de foto van Richard (post 51), zie je dat hij voor de ailerons de hoge gebruikt en voor rudder en elevator de lage. Ik gebruik alleen de lage versie. Die geeft aan de punten van de hoorntje dus net die mm meer ruimte langs je nosecone. Roger
Dank voor de reacties. Ik zie mogelijkheden om mijn probleem te verminderen. Ik ga er mee aan de slag en zal het resultaat laten weten.
Tot mijn spijt niet. Teveel andere prioriteiten gehad. Wie weet gaan we deze winter verder met bouwen en kunnen we er volgend jaar mee vliegen.
Hoi, waar kan ik het beste een nose cone bestellen voor mijn Falcon ? Past alles van de falcon 2 ook op de 1? misschien iemand een reserve die ik kan overnemen? ik heb nu een gele of is het gif-groen alvast bedankt voor de reacties André