De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoe weet je of je de originele hebt....... de originele tekening van Kato geeft die de juiste profielen of kan dat ook verschillen

Volgens de specs van de laatst uitgegeven arf Modster Curare is het wortelprofiel 16% dik en het tipprofiel 14,5% dik, er staat bij dat deze Curare een kopie is van de Kato Curare en ontwikkeld is i.s.m. Hanno Prettner.
Dit vind je echter op geen enkele tekening op internet terug, vandaar de vraag.

Grt,

Arnoud.
 
Die profielen zijn toch geen geheim en staan toch gewoon op de originele Curare tekening.....

Wat is de originele tekening?

Helmut heeft nog niet geantwoord, even afwachten dus.


GJ , ACK zit toch niet meer bij Stompetoren ? , tegen Alkmaar aan toch ?
De ACK zit nu langs de vaart bij Alkmaar, ik weet niet of dat nu onder Stompetoren valt of onder Alkmaar.

GJ
 
Wat is de originele tekening?
GJ

Dat is nu inderdaad een goede vraag wat betreft de Curare 60.
Ik begin enigzins te begrijpen waarom sunshine modellbau zulke afwijkende profielen gebruikt voor hun Curare. Waarschijnlijk weten ze het ook niet en heeft men iets gekozen wat goed lijkt.

Zal eens kijken of ik der meister het zelf via een of andere applicatie kan vragen.

Grt,

Arnoud.
 
Ik waardeer ieders inzet zeer, maar het hoeft geen halszaak te worden.
De Curare is een tussenstap en de Xtra is er ook nog.

Vanochtend de WdeW Speeder aangesloten en eens laten draaien.
Nu alles verder inbouwen. De motor en de ontvanger accu zitten er al vast in.

Het plan is over een paar weken de maiden te doen. Wat zal ik blij zijn, als ik eindelijk een snel toestel heb.
 
Ah kijk...... dat verklaard een hoop....
Ik heb een originele Kato tekening waar op staat dat hij is ontworpen door hans und hanno prettner.... maar dat zegt dus ook niks :hammer:
Maar goed... het ding vliegt voor mij prima :yes:
 
Herkenbaar gevoel!

Il had het alleen geheel andersom toen ik verlingerd was geraakt aan themiek snuffelen en ik de Plus bestelde "wat zal ik blij zijn als ik ook zulke langzame bochtjes kan vliegen!"
En zo hebben we allemaal onze smaken en voorkeuren. Heerlijk.
 
Herkenbaar gevoel!

Il had het alleen geheel andersom toen ik verlingerd was geraakt aan themiek snuffelen en ik de Plus bestelde "wat zal ik blij zijn als ik ook zulke langzame bochtjes kan vliegen!"
En zo hebben we allemaal onze smaken en voorkeuren. Heerlijk.


Je kunt ook alle smaken door elkaar kliederen, in de blender keilen en er een lekker papje van draaien.

Zo heb ik beroerde technische specificaties, herrie maken, roken en stinken weten te combineren met underpowered ouwe meuk, bungee launch en heel langzaam en heel hoog vliegen met lange dunne vleugels...

Bennik best trots op dat ik electro heb weten te vermijden... :p
 
Tja....jaaaaaren als klein ventje achter mijn vader aan op modelclubs rondlopen hebben mij gemotiveerd om te willen gaan (model)vliegen en diezelfde jaren van in mijn ogen geklooi en geklieder en meer tijd met afstellen bezig zijn dan met vliegen hebben mij bij zweef en elektro gebracht.

En voordat ik die discussie hier aanwakker: dat is hoe IK het PERSOONLIJK heb ervaren en waarschijnlijk totaal niet hoe het echt geweest is.:hammer::hammer:

Maar anderen er mee bezig zien blijft leuk en die dingen horen en ruiken brengen alleen maar mooie herinnering omhoog!

Maar ieder gelukkig zijn ding.

Oh ja...curare. als deze goed vliegt met dit profiel, is het dan niet mogelijk om deze te kopieeren voor de nieuwe schuim/balsa vleugel?

Zo heel erg kritisch is dat profiel toch niet vor Willy's toepassing
 
Het Kato plan geeft alleen het wortelprofiel, daar heb je dus niet genoeg aan.
Het MAN plan, RCM&E plan en het Curare hybride plan (the outerzone) geven het wortel- en tipprofiel. Die plannen kun je gebruiken. Bij gebrek aan beter zou ik zelf een van de drie kiezen.

Grt,

Arnoud.
 
Tja....jaaaaaren als klein ventje achter mijn vader aan op modelclubs rondlopen hebben mij gemotiveerd om te willen gaan (model)vliegen en diezelfde jaren van in mijn ogen geklooi en geklieder en meer tijd met afstellen bezig zijn dan met vliegen hebben mij bij zweef en elektro gebracht.

En voordat ik die discussie hier aanwakker: dat is hoe IK het PERSOONLIJK heb ervaren en waarschijnlijk totaal niet hoe het echt geweest is.:hammer::hammer:

Maar anderen er mee bezig zien blijft leuk en die dingen horen en ruiken brengen alleen maar mooie herinnering omhoog!

Maar ieder gelukkig zijn ding.

Oh ja...curare. als deze goed vliegt met dit profiel, is het dan niet mogelijk om deze te kopieeren voor de nieuwe schuim/balsa vleugel?

Zo heel erg kritisch is dat profiel toch niet vor Willy's toepassing

Ik vind het allemaal goed. Kan hem een keer meenemen naar GJ.
 
Lekker ontspannen vliegen.
1 De zender ging piepen en het lampje
laden ging branden. Vreemd want het scherm gaf aan, dat de lipo helemaal vol was.
2 Alles even uitgezet en de boel bleek weer te werken.
3 Eenmaal in de lucht zag ik het niet scherp en de ogen gingen tranen. Ik zag nog slechter. Het is ook best moeilijk om met een leesbril op te vliegen, vooral het landen.
4 Eenmaal op grond hoorde ik een piepend geluid uit de cockpit komen. Wat nou weer? Geen idee.
5 De landing was best spectaculair. Het landingsgestel maar eens even controleren. Zitten de sponsbanden nou los op de velgen? Jaha, daar lijkt het wel op. Misschien al wel geruime tijd?
6 Er zou nog iemand komen vliegen, maar die was er niet. Ik plaatste nog even een oproep, maar er kwam verder niemand.
Thuisgekomen lees ik dat je niet alleen mag vliegen. Oei, dat wist ik wel, maar net als bij Mark, zat het even niet in mijn herinnering. Wel met een klein verschil:
mijn geheugen is niet best en dat van Mark is uitstekend.

Gelukkig kan ik het straks allemaal op mijn vrouw afreageren.
 
Bij ons is die eis losgelaten. Er hoeft geen verkenner bij. Zitten buiten reguliere ‘vliegroute’ Luchtmacht...
Liever paar man op het veld... gezelliger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top