Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Klopt het dat de staartdelen veel kleiner zijn dan bij zeg 150cm modellen?Hey cnn bedankt!
En ja je hebt gelijk, ik bouw een hoop 250g modellen, maar het is nog een tikje erger! Ik bouw eigenlijk uitsluitend 250g modellen, mijn grootste vliegtuig was ~1.20 en helemaal van foam, nog ruim onder de 250g
Ik heb een hoop foamy schaalmodellen gebouwd, maar de composiet racemodellen zijn veruit het leukste. De foamies kunnen in een klein parkje gevlogen worden, sommigen van de composietmodellen gaan ruim boven de 200km/h.
Nog nooit gezeik gehad met mijn kleine vliegtuigen en je kan er een hele hoop in de achterbak gooien, sommigen passen in een rugtas. Ze gaan eigenlijk ook nooit stuk, ik heb behoorlijk wat ruwe landingen gehad met veel wind en ik heb nog nooit een 250g composiet model gesloopt. Een vriend in de VS heeft een vliegtuig van mij met windkracht 6 gevlogen en vervolgens van grote hoogte op een parkeerplaats gecrasht omdat de accu op was, piepklein scheurtje in de romp en een vleugeltip was een beetje gedeukt, vloog na reparaties de volgende dag weer als nieuw!
Hier zijn een paar foto's van mijn modellen, je kan ook op mijn rcgroups pagina kijken voor nog veel meer foto's.
Ik weet van elk vliegtuig de bouwwijze en setup nog wel, dus stel maar vragen als je meer details wilt!
En nee, ik heb niet al deze vliegtuigen thuis liggen, ik bouw er regelmatig een paar voor anderen. De eerst prototypes hou ik zelf wel altijd.
Als je in de buurt van hensbroek woont en kleine supersnelle vliegtuigjes wilt zien vliegen, moet je maar contact met me opnemen.
Bekijk bijlage 436948 Bekijk bijlage 436949 Bekijk bijlage 436952 Bekijk bijlage 436953 Bekijk bijlage 436954 Bekijk bijlage 436955 Bekijk bijlage 436956 Bekijk bijlage 436957
De staart delen zijn inderdaad veel kleiner dan bij de meeste vliegtuigen en dat heeft een hele simpele reden:Klopt het dat de staartdelen veel kleiner zijn dan bij zeg 150cm modellen?
Waarom?
~snip~
Nu heb ik een vraag aan jullie. Ik vlieg de hele tijd op zo,n 20 % throttle en heb nu een motortje van 11 gram.. Zou het dan mogelijk zijn om nog een kleiner motortje te nemen?? Even de hele setup zoals gevraagd.. motortje 11 gram,
*esc ook 11 gram*
accu 7,4 volt 600mah ( heb ik ook nodig, anders red ik het niet met het zwaartepunt) Ontvanger 7 gram. Het hele model weegt rond de 150 gram. 90cm spanwijdte. Zwaar hol profiel zelf ontworpen (zoals ook de rest van het model).Als iemand de tekening wil dan kan ik hem hier online zetten.
Dus wat vinden jullie, kan er nog een lichter motortje in, ook met het oog op de Spitfire want die wordt nog lichter..
Denk aan de setjes die ik hierboven opgegeven heb, dan heb je alles in 1 keer. Volgens mij zijn ook de gegevens die BasGerritsen opgegeven heeft uitermate geschikt voor jouw doel.. Volgens mij heeft Eflite een hoop schuim modellen (met holle romp).. Volgens mij is de Funnycub (kruisromp) ook precies wat jij zoekt, dan vlieg je al onder de 100,- euro.. Plezier en succes verzekerd...Jullie hebben ervaring.
Zou iemand een link lijstje kunnen maken vande losse onderdelen van een mooie aandrijfset voor een 80cm schuim kistje zelf te bouwen.
Hoe goedkoper hoe beter.
En wat moet ik gaan bouwen? Moet ook duurzaam zijn en langzaam vliegen.
Doel is uiteindelijk om een paar goedkope vliegtuigjes te hebben om gezamenlijk mee te vliegen. Crêpe lint erachter om eraf te vliegen.
Soort dogfight.
Het gaat om de snelheid die je maximaal mag vliegen toch? Je zou ook langzaam kunnen vliegen met zo een carbonnen toestel. Erg interessant wat er allemaal voorbij komt
Ok, mamba 1206. Wat voor kv? En kan je die in nl of be kopen om geen importtoeslagen te krijgen?
Props + Bevesting, geen idee waar te beginnen.
Esc en BEC komt daarna wel.
P.s. wil eigenlijk rond 50€ per model uitkomen, 35€voor electronics, en rest voor zelfbouw schuim, Carbon rompbuisje wellicht, ....
="En kan je die in nl of be kopen om geen importtoeslagen te krijgen?.