Zie deze video.
Een 54 inch model onder de 200 gram.
Zou een limiet zijn voor o.a.indoor Niijmegen
In Nijmegen kan het best groter. Maar dat ga je niet bouwen onder 200 gram...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zie deze video.
Een 54 inch model onder de 200 gram.
Zou een limiet zijn voor o.a.indoor Niijmegen
Leuke anekdote (vind ik toch):Zie deze video.
Een 54 inch model onder de 200 gram.
Zou een limiet zijn voor o.a.indoor Niijmegen
Leuke anekdote (vind ik toch):
Er waren dat jaar 2 54-inch modellen, allebei net onder de 200 gram. Ze gebruikten allebei het rubber als neusgewicht (dus grootste deel voor het zwaartepunt, wat niet bepaald gebruikelijk is) en Mike (de bouwer van het andere model) heeft net voor of zelfs tijdens de competitie zijn wielen in twee gesneden, uitgehold en terug aan elkaar geplakt. Dit om twee gram uit te sparen en net onder 200 g uit te komen...
Ik weet dat ze vaak het rubber wat naar voor verplaatsen, maar meestal zo dat er evenveel voor als achter het zwaartepunt is. Voor heb ik nog geen weet van, behalve deze twee. Maar het kan zijn dat ik mis ben?Ben het niet helemaal eens met het punt ongebruikelijk het rubber voor je zwaartepunt te plaatsen. De modellen hoeven maar 10 of 15 sec te vliegen. Dus als je minder totaal gewicht hebt door een kortere motoren vliegt het model langzamer en dus mooier. Dan heb je niet altijd een lange motor nodig. Veel bouwers plaatsen het motor ophangpunt vaak een stuk of 2 baaien naar voren dan op tekening.
Veranderd het zwaartepunt dan met het op of afwikkelen van het rubber.
Of wordt er veelal een rubber gebruikt die langer is dan de afstand tussen prop en vastpunt
Snap nu ook dat de vlucht maar zo kort was als 10-15 sec voldoende is.
Ik ga dat eens aan de Nederlandse experts voorleggen ..Even een praktische vraag over de Morane Saulnier MS230.
Het origineel heeft geen v- stelling.
Wat is raadzaam bij dit model?
Bij voorbaat mijn dankIk ga dat eens aan de Nederlandse experts voorleggen ..
Bij voorbaat mijn dank
Mag ik daarbij een tweede vraag stellen?
Ik heb het hoogteroer aangepast vanaf een schaal 1:6 en deze verkleind naar 1:20
Oh en ooit eens gelezen, lang ggelede, dat het hoogteroer niet verschaald mag worden volgens de 1: op zoveel maar dat hier een regel voor moet worden toegepast.
Ik heb geen flauw idee.
Wie kan mij in de juiste richting duwen?
Zal niet de eerste poging worden maar dit is mijn favoriet de NB-3 en zal er zeker een keer komen.Heb je al een model voor ogen voor deze uitdaging?
bedankt voor de hulp(lijn) in deze.Ik heb even overlegd.
Een mooi licht model kan zonder v stelling prima. Een model rond jou verwachte gewicht van zo'n 45 gram wordt het advies 3 graden v stelling te zetten. De pijlstelling doet wel wat qua stabiliteit maar v stelling is wel te adviseren..