Zomaar een bootje.

Het is toch alles waard dat je werfpersoneel geen zee te hoog gaat. Er is wel een soort epoxy kneedpasta en vroeger had ik zo'n setje aan boord op de zeilboot. Een keer gebruikt, maar moet zwaar nadenken waarvoor. Iets aan het kastje van de dieptemeter. Zie dat het nog steeds verkrijgbaar is. Maar veel te duur voor ons soort werk. En Jan zit er ook bovenop zie ik! Gr. Klaas.
https://www.bol.com/nl/nl/p/bison-k...kN1_D1-gOfXeE9qqTXD1MHmDkNmK3aJBoCAx8QAvD_BwE
 
Nu nog voor weinig bij de action [emoji41]

Hoe dan ook, we hebben weer wat aan de weg getimmerd.
Boeltje zit vast en de slangen zijn gemonteerd.
Nu lekker laten uitharden.
IMG_20210924_162032.jpeg
 
Het begint er al op te lijken.
De nodige bochtenwerk is zo vloeiend mogelijk gemaakt voor zo min mogelijk weerstand.

Yep, de oplettende kijken/lezer ziet dat ook accubak verwijderd is.
Deze komt nu over de slangen heen, alleen om het noodlot niet geheel te tarten word deze demontabel uitgevoerd.
Dan kan ik altijd nog bij de slangen mocht het nodig zijn.

En dit alles voor één motortje......
En der zit er nog een in..... Zucht.....
IMG_20210924_191316.jpeg
IMG_20210924_191330.jpeg
 
Hallo Fokko,

Dat wordt mooi...
Vergelijk nog even de vorm van mijn inlaat met die van jou; ik zou met een rond (sleutel)vijltje de bramen aan de binnenkant wegvijlen en glad afwerken, water heeft schurft aan rafelige randen en de stroming breekt af, net wat je niet wilt.

Groeten, Jan.
 
Hallo Fokko,

Dat wordt mooi...
Vergelijk nog even de vorm van mijn inlaat met die van jou; ik zou met een rond (sleutel)vijltje de bramen aan de binnenkant wegvijlen en glad afwerken, water heeft schurft aan rafelige randen en de stroming breekt af, net wat je niet wilt.

Groeten, Jan.
Thx.
Ja, klopt.
Ik moet ze nog afwerken, maar kon er nog geen kracht op zetten omdat de lijm nog niet uitgehard was.
Maar tot zover ben ik alwel content.
Zag er als een berg tegenop, maar eenmaal gedaan viel het best wel mee.
En dit is slechts motor 1, motor 2 moet ook nog.....
 
En dit is slechts motor 1, motor 2 moet ook nog.....
Hallo Fokko,

Als dit goed werkt, zou je motor twee gewoon in serie kunnen zetten; in mijn boten gaat het koelwater eerst door de regelaar en dan naar de motor, als de in- en uitlaat goed werken zouden twee motoren ook toe moeten kunnen met één koelsysteem.

Groeten, Jan.
 
Hallo Fokko,

Als dit goed werkt, zou je motor twee gewoon in serie kunnen zetten; in mijn boten gaat het koelwater eerst door de regelaar en dan naar de motor, als de in- en uitlaat goed werken zouden twee motoren ook toe moeten kunnen met één koelsysteem.

Groeten, Jan.
Oké, zoiets opperde klaas ook al aan.
Scheelt toch stiekem weer wat boor en slangenwerk.
 
Toch nog even reageren op een normaal uur :)
Hulp en raad heb je genoeg, maar toch nog even mee geven dat je het knap weet te vertalen in de uitvoering.
1 koelsysteem voor de 2 motoren moet volgens mij ook voldoende zijn.
Ik blijf alvast je avonturen volgen, succes met het verdere experimenteren
 
Der zijn zowel overeenkomsten en verschillen.
We kijken allemaal naar iets wat drijft op het water, alleen de één hoopt dat ie boven blijft en de ander hoopt dat ie onder gaat. [emoji38]

Hoe dan ook, zojuist een nieuw en demontabel accubakje gemaakt die bovenop het slangenwerk ligt.
Nu even wachten tot de zaak opgedroogd is en dan even een korte testvaart houden.
Heb mijn schepnet nog in de wagen liggen dus zal het wel aardig naar bloemetjes ruiken [emoji849]
 
Oja...
En ik weet nu ook wat plane is.
Dat is het moment voorafgaande van een geluid die je niet wild horen en vervolgens met één motor aan de kant moet proberen te komen.
Dekseltje open en ja hoor, hebben ze weer een as gejat.
Het borgringetje of collar was het enige wat er nog van over was.
De rest was weer foetsie.
Heb het gehad met dat ding en nu besloten om een paar kruiskoppelingen uit china te laten overkomen.
Denk dat de krachten te groot zijn voor die rubberkoppelingen.

Maar er was ook goed nieuws, er zat iig water in de slangen.
 
Back
Top