De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een afneembare neus is al stokoud, denk dat het in F5B al ergens in 2010 gebruikt werd in de Raketenwurm
Het model is gewoon een pylonvleugel met een andere romp.
Kwestie van een andere romp voor de Avionik bestellen en dan past er ook 12S in en een buitenloper voorop.
Maar die setup, dat wil je niet!
Daarmee kan je op geen enkel veld in Nederland vliegen, veel te veel herrie.
Dus nee, geen optie en geen voorbeeld.
Ik heb een motor voor Wil zijn Avionik gebouwd, met gear.
Daar kan een 10x27 prop op, dan is ie fluisterstil en loopt ie harder dan het model in het filmpje.

GJ
 
Een deelbare romp, dan kun je overal beter bij.

Het is pas beter als je het ook snel open kan maken.
Bij de Raketenwurm werd de voorkant in elkaar geschoven en dan met plakband gefixeerd.
Dat werkte prima, ook met 7 kilowatt en bochtjes van >50G.
Dit ding zit met schroeven, als iets staat te branden dan moet je eerst alles losschroeven, werkt dus niet.

GJ
 
Een afneembare neus is al stokoud, denk dat het in F5B al ergens in 2010 gebruikt werd in de Raketenwurm
Het model is gewoon een pylonvleugel met een andere romp.
Kwestie van een andere romp voor de Avionik bestellen en dan past er ook 12S in en een buitenloper voorop.
Maar die setup, dat wil je niet!
Daarmee kan je op geen enkel veld in Nederland vliegen, veel te veel herrie.
Dus nee, geen optie en geen voorbeeld.
Ik heb een motor voor Wil zijn Avionik gebouwd, met gear.
Daar kan een 10x27 prop op, dan is ie fluisterstil en loopt ie harder dan het model in het filmpje.

GJ

Klopt en de motor ligt al op voorraad.
Elk idee is welkom, maar het zal niet meevallen om GJ te verrassen. But, you never know.
 
Ik denk dat ik alles al gezien heb wat snelle modellen betreft, tot een pylonracer met een 30mm turbine erop aan toe.
Ook omdat veel mensen die dingen in F5B en F5F wedstrijden vlogen die dingen ontworpen/ontwerpen.
Zelf was ik testpiloot voor Freudenthaler, dus vloog ik regelmatig met uitprobeersels, oftewel prototypes.
En hij nam mijn adviezen ook mee in de ontwerpen, zoals een uitprobeersel van mij met extra lange romp.
Sinds die tijd zijn de F5B modellen zeker 20cm langer geworden.
Je ziet dat ook terug bij de pylonracers, vroeger waren het korte modelletjes, nu zijn ze stukken langer, dat betekent dat is rustiger vliegt en minder stuurcorrecties nodig heeft dus minder weerstand, dus meer snelheid.

Ik ben nu ook met een 110cm speedkistje bezig, nog betaalbaarder dan de 140 uitvoering.
Ik hoop hem volgfk te kunnen bouwen voor 150 Euro.
20 euro motortje erin, 20 euro regelaartje erop, 3 servo's, een 3S pakje en tataa.. je gaat 200+.

GJ
 
8626E53A-DF11-444B-AD32-C5E5A2E6F742.jpeg
0EE1FE9F-D477-4328-A948-9F1F1C5FC9E6.jpeg
B6C8D09B-FFF5-4404-9C4C-B9C72B634FF9.jpeg
De romp van de speeder 2.0 is in aanbouw. Eerst even een schetsje maken en dan het mes erin!! We maken nog wat ruzie over T-staart of gewoon op de romp. Ik vind een T-staart mooier maar dit schijnt niet helemaal meer volgens de laatste mode te zijn!o_O
 
Ik denk dat ik alles al gezien heb wat snelle modellen betreft, tot een pylonracer met een 30mm turbine erop aan toe.
Ook omdat veel mensen die dingen in F5B en F5F wedstrijden vlogen die dingen ontworpen/ontwerpen.
Zelf was ik testpiloot voor Freudenthaler, dus vloog ik regelmatig met uitprobeersels, oftewel prototypes.
En hij nam mijn adviezen ook mee in de ontwerpen, zoals een uitprobeersel van mij met extra lange romp.
Sinds die tijd zijn de F5B modellen zeker 20cm langer geworden.
Je ziet dat ook terug bij de pylonracers, vroeger waren het korte modelletjes, nu zijn ze stukken langer, dat betekent dat is rustiger vliegt en minder stuurcorrecties nodig heeft dus minder weerstand, dus meer snelheid.

Ik ben nu ook met een 110cm speedkistje bezig, nog betaalbaarder dan de 140 uitvoering.
Ik hoop hem volgfk te kunnen bouwen voor 150 Euro.
20 euro motortje erin, 20 euro regelaartje erop, 3 servo's, een 3S pakje en tataa.. je gaat 200+.

GJ

Plannen genoeg hoor ik en ik lift graag mee ;):D.
We gaan een mooi jaar tegemoet.
 
Bekijk bijlage 472599 Bekijk bijlage 472600 Bekijk bijlage 472601 De romp van de speeder 2.0 is in aanbouw. Eerst even een schetsje maken en dan het mes erin!! We maken nog wat ruzie over T-staart of gewoon op de romp. Ik vind een T-staart mooier maar dit schijnt niet helemaal meer volgens de laatste mode te zijn!o_O

Ja ......... en dan hebben we Dopieman nog. Een van mijn 523 adviseurs, die plotseling een stuk vlugger(sneller) is geworden :D.
Ik moet beide heren eerdaags afremmen.
 
De T-staart versie kan met landen vaak omklappen en aan de achterzijde van de romp breken. Dat is preventief op te lossen/verstevigen. Verder vind ik T-staart ook wel handig/flexibel voor opbouw/transport.
 
Radargun weet ik wel te vinden.
Wat ik al schreef, een T staart kan torderen.
Omdat het stabilo ook nog een bobenop een hevel staat, het kielvlak, kan dat meer moment genereren.
Daarom zijn ze van de t staart afgestapt en zit het stabilo nu op de romp gemonteerd.
Je zit dat zelfs bij die trage F5J bakkies, hoewel dat meer met stijfheid en gewicht te maken heeft.
Plus dat het bijkomde voordeel is dat het kielvlak heel dun kan blijven.
Een Avionik had een heel dun kielvlak, iets van 10mm ten opzichte van de Surprise die 13mm was.
Nu is ie nog maar 5mm en kleiner.

GJ
 
En het nieuwe accubakje zit er in. Het is balsa versterkt met tape rondom. Ook de voltmeter is ingebouwd. Eens kijken of de dame wil praten.
20211226_193315.jpg
 
Een dagje later maar toch.

De accu op de houten plaat.
20211227_090332.jpg


De plaats waar die plaat in een geleider schuift met het borg boutje.

20211227_090600.jpg
 
Die Voltmeter meet volgens mij de spanning van de ontvangeraccu, in jouw geval de BEC.
Dat ding heeft dus geen zin.
Je meet niet de spanning over de aandrijfaccu.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top