.
Nieuw kort tussendoor projectje, en gelijk iets nieuws voor mij persoonlijk; "ARF Bashing"!
Ik heb sinds een week deze tweedehands Black Horse .46 Gilmore ARF, oftewel een Wedell Williams model 44.
Specificaties
Spanwijdte: 1470 mm
Lengte : 1180 mm
Gewicht : 2700 g
Motor : 7,5cc tweetakt / 8,5cc viertakt
Radio : vier kanalen, vijf servo`s
Foto`s van het model door de vorige eigenaar:
Het model is voorzien van een OS Max .46 AX tweetakmotor en alle servo`s.
Als eerste heb ik de .46 AX er afgeschroefd en er een OS Max FS 70 Surpass viertakt opgezet:
De grotere prop (14x6) komt ook iets verder buiten de (enorme) motorkap:
De kist had een flinke deuk/kraak midden bovenop de neus welke gerepareerd dient te worden.
Tijdens de installatie van de Surpass kwam ik e.e.a. tegen wat ook wat aanpassingen vereist:
Ik was sowieso van plan de bekleding eraf te halen, want ik wil een ander kleurenschema dan de Red Lion (Gilmore).
De bekleding kwam er heel erg eenvoudig vanaf in grote stukken, binnen no time was ze 'naakt'.
De deuk/kraak bovenop de neus gerepareerd en gelijk wat andere plekjes bijgewerkt met light-weight filler:
De vleugel bestaat uit twee delen verbonden door een losse aluminium vleugelbuis.
Deze ga ik aan elkaar vastlijmen met epoxy, het is maar een bescheiden kleine vleugel:
Zoals ik hierboven aangaf wilde ik sowieso een ander kleurenschema dan de Red Lion (Gilmore).
Het wordt de Wedell Williams model 44 met racenummer 92, Miss Louisiana:
Jimmy_Wedell, Jimmy Doolittle en Harry Palmerston bij de Miss Louisiana 92:
De drie Wedell Williams model 44`s met racenummers 121, 92 en 44 bij elkaar:
Wat houd deze ARF bashing in?
.
Nieuw kort tussendoor projectje, en gelijk iets nieuws voor mij persoonlijk; "ARF Bashing"!
Ik heb sinds een week deze tweedehands Black Horse .46 Gilmore ARF, oftewel een Wedell Williams model 44.
Specificaties
Spanwijdte: 1470 mm
Lengte : 1180 mm
Gewicht : 2700 g
Motor : 7,5cc tweetakt / 8,5cc viertakt
Radio : vier kanalen, vijf servo`s
Foto`s van het model door de vorige eigenaar:
Het model is voorzien van een OS Max .46 AX tweetakmotor en alle servo`s.
Als eerste heb ik de .46 AX er afgeschroefd en er een OS Max FS 70 Surpass viertakt opgezet:
De grotere prop (14x6) komt ook iets verder buiten de (enorme) motorkap:
De kist had een flinke deuk/kraak midden bovenop de neus welke gerepareerd dient te worden.
Tijdens de installatie van de Surpass kwam ik e.e.a. tegen wat ook wat aanpassingen vereist:
Ik was sowieso van plan de bekleding eraf te halen, want ik wil een ander kleurenschema dan de Red Lion (Gilmore).
De bekleding kwam er heel erg eenvoudig vanaf in grote stukken, binnen no time was ze 'naakt'.
De deuk/kraak bovenop de neus gerepareerd en gelijk wat andere plekjes bijgewerkt met light-weight filler:
De vleugel bestaat uit twee delen verbonden door een losse aluminium vleugelbuis.
Deze ga ik aan elkaar vastlijmen met epoxy, het is maar een bescheiden kleine vleugel:
Zoals ik hierboven aangaf wilde ik sowieso een ander kleurenschema dan de Red Lion (Gilmore).
Het wordt de Wedell Williams model 44 met racenummer 92, Miss Louisiana:
Jimmy_Wedell, Jimmy Doolittle en Harry Palmerston bij de Miss Louisiana 92:
De drie Wedell Williams model 44`s met racenummers 121, 92 en 44 bij elkaar:
Wat houd deze ARF bashing in?
- zoveel als mogelijk is nakijken en versterken/aanpassen waar nodig
- maken van de wielspads en de buik onder de vleugel (die ontbreken nu)
- enigzins meer schaal maken d.m.v. afwerking en wat eenvoudige details
- nieuwe huid in het kleurenschema van Miss Louisiana
.
Laatst bewerkt: