DFC komt uit de 3d..
Er zijn een paar fabrikanten die het iets anders hebben gedaan, waardoor je wel de "schone" kop hebt, zonder het knalharde rubber probleem.
Maar dat is volgens mij niet op de 450..
Dacht mikado. staat me bij
Punt is, door enige vorm van demping in de rotor te hebben, lossen invloeden zichzelf op.
De heli kan tov de rotor een tik bewegen.
Hierdoor is niet iedere tik meteen een beweging.
Des te harder de dempers, des te enthousiaster de heli gaat reageren.
En daar komt dfc, die heeft in feite geen demping.
je ziet ook vaak dat deze heli's vlot een op en neergaande staart hebben (teken van laag toerental)
Staart komt wat omhoog, door een laag toerental wordt dit in de kop te laat uitgevlakt.
en krijg je overshoot en correctie.
2e punt waar ik altijd bang voor ben (maar waar je dan weinig over hoort) is dat ALS er dan beweging in de rotor tov de heli komt, de links breken.
Ander dingetje trouwens.
Ik heb ook een 450 zonder stabilisatie vliegen.
wel fbl kop.
Er zit een wereld van verschil in de bladen...
echt gigantisch.
hele lichte 3d bladen zijn niet fijn om in bedwang te houden
weinig centrifugaal effect, dus ieder tikje laat de heli een kant op gaan.
zwaardere 3d bladen heffen dit op, en gaat hij rustiger van vliegen.
meer gewicht in de rotor = heli wil minder snel van hoek veranderen
Ik had vrij zware 3d bladen, vloog goed.
op een gegeven moment naar a symmetrisch gegaan. die bladen waren best licht.. en toch vliegen die nog het beste.
toevallig is dit een mini titan met een schaalrompje..
zou je zeggen, wat maakt dit uit als je er met een stabilisatie op gaat..
Alles wat je de electronica hardwarematig kan helpen, resulteert in een veel beter vliegende heli..
Er zijn een paar fabrikanten die het iets anders hebben gedaan, waardoor je wel de "schone" kop hebt, zonder het knalharde rubber probleem.
Maar dat is volgens mij niet op de 450..
Dacht mikado. staat me bij
Punt is, door enige vorm van demping in de rotor te hebben, lossen invloeden zichzelf op.
De heli kan tov de rotor een tik bewegen.
Hierdoor is niet iedere tik meteen een beweging.
Des te harder de dempers, des te enthousiaster de heli gaat reageren.
En daar komt dfc, die heeft in feite geen demping.
je ziet ook vaak dat deze heli's vlot een op en neergaande staart hebben (teken van laag toerental)
Staart komt wat omhoog, door een laag toerental wordt dit in de kop te laat uitgevlakt.
en krijg je overshoot en correctie.
2e punt waar ik altijd bang voor ben (maar waar je dan weinig over hoort) is dat ALS er dan beweging in de rotor tov de heli komt, de links breken.
Ander dingetje trouwens.
Ik heb ook een 450 zonder stabilisatie vliegen.
wel fbl kop.
Er zit een wereld van verschil in de bladen...
echt gigantisch.
hele lichte 3d bladen zijn niet fijn om in bedwang te houden
weinig centrifugaal effect, dus ieder tikje laat de heli een kant op gaan.
zwaardere 3d bladen heffen dit op, en gaat hij rustiger van vliegen.
meer gewicht in de rotor = heli wil minder snel van hoek veranderen
Ik had vrij zware 3d bladen, vloog goed.
op een gegeven moment naar a symmetrisch gegaan. die bladen waren best licht.. en toch vliegen die nog het beste.
toevallig is dit een mini titan met een schaalrompje..
zou je zeggen, wat maakt dit uit als je er met een stabilisatie op gaat..
Alles wat je de electronica hardwarematig kan helpen, resulteert in een veel beter vliegende heli..