Ik heb geen frees,dan moet ik het met de hand proberen,heb wel een grote kolomboormachine, kijken of het daarmee lukt ,dun freesje erin.Zelf maken?
Lijkt me niet echt een spannend onderdeel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb geen frees,dan moet ik het met de hand proberen,heb wel een grote kolomboormachine, kijken of het daarmee lukt ,dun freesje erin.Zelf maken?
Lijkt me niet echt een spannend onderdeel.
Hartelijk bedankt !!!!Speciaal voor jouw.
De opening is voor het doorlaten van de afgewerkte stoom van de cilinders naar de uitlaat.
Lees bijgaand .pdf bestand en dan zie je, de standen van de bakschuif en ook de middelste stoompoort, waardoor de afgewerkte stoom afgevoerd wordt,
Succes. Henk.
Juki, het ziet er mooi uit.
Ik doe het je niet na.
Je had in bericht #66 gevraagd over de overlap.
Hierop kan ik je geen antwoord geven, ik heb geen Stuart machines.
Hopelijk heb je de tweede bakschuif(stoomschuif) niet aangepast en kan deze als model dienen.
In bericht #64 heb ik een .pdf, "Stoomschuiven, stand", bijgevoegd.
Hierin staan de standen van een stoomschuif met lappen en in 10 stappen de standen van de krukas over 360°
De stand 10 komt overeen met de eerste afbeelding stand 1.
Bij stand 3 zie je de opening aan de onderzijde van de bakschuif.
Deze heeft de breedte van de stoomkanalen en in de lengte van de schuifstang de opening van: de inlaatpoort, tussen dam , en de uitlaatpoort( de middelste poort).
Deze kan mag niet groter of kleiner zijn, een diepte van minimaal 2mm is aan te raden.
Indien de nieuwe schuif nog steeds botst aan de binnenkant van het schuifhuis, doe dan zoals ik, maak het schuifhuis inwendig groter.
Misschien mosterd na de maaltijd, maar, daar ik nieuwsgierig werd, even gekeken of er nog reserve delen van de twin Launch geleverd worden.
Onder "Stuart twin launch spare parts" vond ik: https://www.stuartmodels.com/product/twin-launch/
De bakschuif in Engels is: "slide valve".
Google is your friend.
Succes met je project.
Henk
Let wel dat als je de spare parts bij Stuart koopt het waarschijnlijk de gietdelen zijn die nog onbewerkt zijn!
Misschien een idee om de tekening bij Stuart aan te schaffen? Dan weet je wat de maatvoering moet zijn. Is een bewerkelijk dingetje zoals ik het zie
Misschien is de tekening duurder, dan de onderdelen.
Daarnaast, wat heeft het voor zin om reserve onderdelen aan te bieden, als deze nog bewerkt moeten worden?
In de lijst van reservedelen staat geen tekening genoemd.
Waarom maak je jezelf het zo moeilijk?Nieuwe gemaakt, met ijzerzaagje en vijlen,pff
Op hoop van zegen haha
HahaWaarom maak je jezelf het zo moeilijk?
Een simpel rechthoekig blokje met een gleuf en een gat voor de stang voldoet even goed.
Die "oortjes" die je er aan vijlt zijn helemaal overbodig.
Voor het rechthoekig gat ( uitlaat) kan je een plaatje van 1.5 -2 mm dik nemen waar je het vierkant uitvijlt en vervolgens in het midden op het blokje soldeert.
De overstekende randen vijl je dan gelijk met het blokje.
Dirk
Bij mijn bakschuiven zitten er ook geen mooie oortjes op.Waarom maak je jezelf het zo moeilijk?
Een simpel rechthoekig blokje met een gleuf en een gat voor de stang voldoet even goed.
Die "oortjes" die je er aan vijlt zijn helemaal overbodig.