hobbyist
Forum veteraan
Ik wil je helemaal niet opjagen, doe fijn waar je zin in hebt of aan toe komt, doe ik ook.bouwen heb ik even geen zin in.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil je helemaal niet opjagen, doe fijn waar je zin in hebt of aan toe komt, doe ik ook.bouwen heb ik even geen zin in.
Die zijn er inderdaad ook maar "een beetje goede" lader heeft die voorziening wel. Wanneer de loodaccu te ver leeg raakt en de zonnepanelen hem niet bij kunnen houden dan komt er een alarm. Soms wordt ook de belasting uitgeschakeld...... Ik heb hier 2 laadregelaars liggen en die geven helemaal geen alarm als de accuspanning te laag word.
Zover was ik gekomen ja, kwam 1.9Ampere binnen.Wij hebben ook zo'n regelaar in het clubhuis hangen, werkt prima en als je op het linker knopje druk zie je de amperage welke van het zonnepaneel komt.
ik heb nog nooit gemerkt dat het display uit gaat.
Bekijk bijlage 490179
Wij hebben ook zo'n regelaar in het clubhuis hangen, werkt prima en als je op het linker knopje druk zie je de amperage welke van het zonnepaneel komt.
ik heb nog nooit gemerkt dat het display uit gaat.
Bekijk bijlage 490179
Ik weet niet zeker of het gelukt is.
Het schermpje gaat uit als de accu's op 14.2 volt zijn gekomen.
Ik kan op alle knopjes drukken, dan gebeurt er niks. Trek ik de - van de solar los, dan komt het display weer tot leven....dat vind ik wel vreemd.
Als ik m'n lader op 12A laat laden met een 6s lipo (even voor de test normaal doe ik minder) zakt de spanning van de accu's snel terug naar 11.8V dat ik het 2e wat ik er vreemd aan vind. Nu is dat wel pittig laden natuurlijk![]()
Als het display uit is doet de usb lader het wel overigens
Sinds wanneer hebben jullie solar en accu's op de club?
Volgens mij was dat juist het punt van discussie, dat het er niet was.
GJ
Dat is zeker pittig laden. Je trekt dan zeker zo'n 30A uit de accu's. Als ik naar de foto's kijk zijn de aansluitdraden niet echt dik en ook nog eens vrij lang. Ook de klemmen die je voor de aansluiting hebt gebruikt doen er geen goed aan. De verliezen over die draden en de klemmen kunnen zo maar tot 1V á 1,5V oplopen. Misschien nog wel meer!..... Het schermpje gaat uit als de accu's op 14.2 volt zijn gekomen.
..... Als ik m'n lader op 12A laat laden met een 6s lipo (even voor de test normaal doe ik minder) zakt de spanning van de accu's snel terug naar 11.8V dat ik het 2e wat ik er vreemd aan vind. Nu is dat wel pittig laden natuurlijk [emoji847].....
Oh ja, het voedt ook de wifi, het alarm en de webcam, wist je ook niet hè?
De draden lopen vanaf buiten direct naar binnen, daar 2x aan de accu, zo kort mogelijk.
Die lus die je ziet naar de laadregelaar is van het laden van de accu's.
Ik heb expres nergens een draad doorgeknipt.
Draad is 6mm²
Bekijk bijlage 490229
1 accu is inderdaad een oud beesje
De andere gaat nog wel.
Ik kan ook de draden naar de laadpunten rechtstreeks aansluiten op de laadregelaar. Misschien raakt ie toch in de war van de schommelende voltage als je lipo's gaat laden.
Wat goed te gebruiken is om dikke kabels in kleinere holletjes te duwen, zonder draadjes weg te knippen, is een stiftkabelschoen gebruiken.Dat is het nadeel van een chinese laadregelaar, mijne doet 100A maar ik krijg er nooit kabels in die dik genoeg zijn voor die stromen.
Nou niet echt altijd, de kastjes hebben gewoon grotere klemmen waar dikke kabels in kunnen aan boord.Een Victron of ander kwalitatief goed merk heeft schroefterminals waar je wel dikke kabels op kan zetten.
Omdat ie de voltage erg nar beneden moet halen lukt dat de regelaar niet. Bijna 50 Volt ingangsspanning is teveel van het goede.