Tadango
Forum veteraan
Vandaag kwam de camera kabel en het GPS moduul binnen dus snel de bouw afgemaakt. Als eerste de camera kabel vervangen.... deze 20cm was wat optimistisch gemeten maar wat net lang genoeg. Kan niet mooi weggewerkt maar zit ook niet in de weg. De camera ook voorzien van een kapje voor de afwerking en gemonteerd:
De Air unit heb ik ingepakt met krimpkous en voorzien van een paar heat pads om de warmte beter te geleiden onderling. Onderin heb ik een alu plaatje toegevoegd welke over was van een accu en deze komt in de koel lucht te zitten zodat warmte aan de onderkant beter wordt afgevoerd. Kost iets gewicht maar de Air unit oververhit nu minder snel aangezien het onderste deel, de VTX, nu beter koeld. Dit is merkbaar op de tafel en zal in de lucht nu genoeg zijn. Het bovenste moduul is de recorder welke pas echt warm wordt als de camera opneemt.
Het GPS moduul zit achterin verwerkt in de uitsparing maar daar komt je zo goed als niet bij. De steun voor de Air unit zit nu enorm in de weg, maar dat is niet anders. Het is wel gelukt en ik hoef er hopelijk nooit weer bij. Compass deel werkt niet kwam ik te laat achter, maar het gaat vooral om de GPS dus dat is niet erg in dit geval. Kan ook een instelling zijn dus ik kijk er later nog naar.
De FC zit mooi bereikbaar..... naja, de servo connetoren dan. De USB aansluiting is nog bereikbaar gelukkig. De servo kabels waren na wat gepiel ook gevonden tussen alle andere kabels.
De accu heeft een klittebandje gekregen en ligt zo goed als voorin, scheelt een mm of 3. Het komt allemaal net uit maar ligt mooi in balans en ik kan dus een heel klein beetje schuiven nog. Toen het grote moment.... is hij onder de 250g gebleven?
YES! Het is gelukt, maar veel marge was er niet meer. De laatste keer zat ik totaal op 245g en dat was zonder extra koeling voor de air unit wat al snel 2.5g is. Het camera kapje is ook weer 1g. Blijkbaar komt alles samen super uit en is er nergens teveel bespaard. Nu alles nog eens nalopen qua instellingen en wat calibraties doen en bnnenkort invliegen.
Motor trekt volgas 10A op 2s. 1/2 gas ongeveer 3A. Dat lijkt super, maar de Air unit verbruikt 2.2A! Dus 1/2 gas is 5.2A wat ongeveer 12,5 minuten (tot 1100mAh verbruikt) vliegtijd op zou moeten leveren. Uiteraard start je met meer dus 10 min lijkt me maximaal haalbaar. Later eens kijken naar een 18650 pack van 3000mAh.

De Air unit heb ik ingepakt met krimpkous en voorzien van een paar heat pads om de warmte beter te geleiden onderling. Onderin heb ik een alu plaatje toegevoegd welke over was van een accu en deze komt in de koel lucht te zitten zodat warmte aan de onderkant beter wordt afgevoerd. Kost iets gewicht maar de Air unit oververhit nu minder snel aangezien het onderste deel, de VTX, nu beter koeld. Dit is merkbaar op de tafel en zal in de lucht nu genoeg zijn. Het bovenste moduul is de recorder welke pas echt warm wordt als de camera opneemt.

Het GPS moduul zit achterin verwerkt in de uitsparing maar daar komt je zo goed als niet bij. De steun voor de Air unit zit nu enorm in de weg, maar dat is niet anders. Het is wel gelukt en ik hoef er hopelijk nooit weer bij. Compass deel werkt niet kwam ik te laat achter, maar het gaat vooral om de GPS dus dat is niet erg in dit geval. Kan ook een instelling zijn dus ik kijk er later nog naar.

De FC zit mooi bereikbaar..... naja, de servo connetoren dan. De USB aansluiting is nog bereikbaar gelukkig. De servo kabels waren na wat gepiel ook gevonden tussen alle andere kabels.

De accu heeft een klittebandje gekregen en ligt zo goed als voorin, scheelt een mm of 3. Het komt allemaal net uit maar ligt mooi in balans en ik kan dus een heel klein beetje schuiven nog. Toen het grote moment.... is hij onder de 250g gebleven?

YES! Het is gelukt, maar veel marge was er niet meer. De laatste keer zat ik totaal op 245g en dat was zonder extra koeling voor de air unit wat al snel 2.5g is. Het camera kapje is ook weer 1g. Blijkbaar komt alles samen super uit en is er nergens teveel bespaard. Nu alles nog eens nalopen qua instellingen en wat calibraties doen en bnnenkort invliegen.
Motor trekt volgas 10A op 2s. 1/2 gas ongeveer 3A. Dat lijkt super, maar de Air unit verbruikt 2.2A! Dus 1/2 gas is 5.2A wat ongeveer 12,5 minuten (tot 1100mAh verbruikt) vliegtijd op zou moeten leveren. Uiteraard start je met meer dus 10 min lijkt me maximaal haalbaar. Later eens kijken naar een 18650 pack van 3000mAh.