Als dat is wat nodig is, dan is dat wat nodig is....Ik merk wel dat de motor nu wel iets rijker loopt op stationair bij rugvlucht. Rookt iets meer. Bij normaal vlucht merk ik niks van rook. Iemand een idee of dit erg is om iets rijker te zitten bij stationair toerental?
En nee, het kan in zoverre geen kwaad, dat het een beetje vreemd is dat je motor blijkbaar in rugvlucht wat rijker loopt dan in normale vlucht, en daar zouden deze carburatuers in ieder geval theoretisch eigenlijk geen last van mogen hebben.
Hoe dan ook, een motor slaat met zekerheid af als hij te arm loopt, maar zelden of nooit als hij een tikkeltje "te" rijk draait. Dat "te" staat tussen aanhalingstekens omdat ik doel op de ideale brandstof/lucht verhouding, NIET op wat de motor nodig heeft of eventueel slecht ZOU kunnen zijn.
Dus geen enkel probleem hier. Een vleugje blauwe rook zo nu en dan kan gewoon helemaal geen kwaad. Doet een brommer of grasmaaier ook wel eens, toch? Dikke blauwe wolken zijn een ander verhaal, dan kan de bougie vervuilen, maar zo nu en dan een dun blauw vleugje is geen enkel probleem.