Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja rc lab en kwaliteit zeg ik niet in 1 zin.
Hij heeft er ongetwijfeld verstand van, maar mijn ervaring is dat hij niet secuur is met kleuren van bedrading, en dat is vragen om problemen.
in de kingpin is handig, meeste mensen doen hem daarin namelijk maar dat hoeft niet per se voordeel als je dit wel doet is als anderen dezelfde setup hebben kwa verlichting (op de zelfde kabels) kunnen zij zo met jouw trailer rijden met werkende lampenGoedenavond Beste volgers,
alweer enige tijd geleden dat ik hier iets gepost heb. Bouw vordert langzaam maar gestaag. Nog geen nieuwe foto's gemaakt, maar het laadbed is geasssembleerd alsmede het voorste wiel gedeelte.. dus nu van de totaal te worden 2 bed 4, is het een 2 bed.. en de 4 wiel gedeelte is in aanbouw. Nu heb ik alvast zitten kijken naar de aansturing van de trailer en aangezien ik reeds een Beier SFR-1 in de Benz heb zitten,is het voor mij logisch om de LM-IR-16-4 in de trailer te zetten.
omschrijving vraagstuk:
Er kunnen volgens de beschrijving 4 servo's op de LM-IR-16-4 aangesloten worden.. ik heb er 6 in totaal in zitten. Het voorste gedeelte van 2 servo's heb ik nu met een twin servo kabel door gekoppeld als 1 servo.. en de achterste 4 servo's wil ik in 2 setjes van 2 doorkoppelen.. dat zijn dan dus in totaal 3 servo aansluitingen voor op de Beier. De verlichting kan aangesloten via een AKL-8 blokje, die gaat dan denk ik ook gewoon mee met de truck verlichting als die geschakeld wordt.
vragen:
1) Zou dit werken of overschrijd ik dan een max voltage ergens voor die regeling?
2) Heb ik nog meer nodig om deze set te koppelen met de SFR-1 of zit hier alles bij?
3) Deze set geeft alles door via Infrarood, dient hier dan ook nog zo'n kingpin sensor voorzien te worden?
4) klopt mijn idee over de verlichting ?
5) zijn er nog handige tips die nuttig zijn om te weten voor dit te installeren?
Alvast bedankt weer en Fijne avond nog,
Groetjes Tom
ja, het klopt dat er veel tijd in is gestoken. Maar dat is natuurlijk ook hobby. De basis is goed, dus wellicht als ik weer motivatie en mogelijkheden zie, dat ik dit verder op pak. Voor nu zit ik helaas toch op een dood lopend spoor, en dat is zeker frustrerend. En precies wat je zegt, veel aanpassingen komen pas gaande weg, dit kost zo ontzettend veel tijd! Gallinger is voor mij ook een eenmalig iets geweest.Hey Tom.
Wel jammer. Al die tijd in gestoken.
Je hebt wel gelijk hoor,al zou hij klaar zijn,dan is het waarschijnlijk weer te groot voor een baan.
En ja,het idee is leuk van gallinger. Maar uiteindelijk moet je zoveel aanpassen ,en vaak achteraf met alle frustraties.
Ik heb die van mij zo goed als klaar. Kan er mee rondrijden maar zou er nooit meer aan beginnen.
Grzzz
Hé Tom, Jammer dat je de handdoek in de ring gooit, maar ter afsluiting, en voordat hij in de doos belandt, zouden een aantal plaatjes hier helemaal niet misstaan, dus we wachten met smart op de huidige toestand van je project.
En die Fairmount? die heb ik al eens klaar gezien bij een kennis, met heel veel voor uitgesneden (gelazerde?) ramen en deuren, wat het enorm strak maakt.
Wel wat anders dan mijn Smit Amsterdam uit de '80er jaren, die geheel van latjes is opgebouwd en alle gaten met de figuurzaag uitgezaagd: lastig om dat allemaal stak te krijgen. Zet en een paar Bühler motoren in, of nog beter buitenlopers met vertraging en je hebt een pracht schip wat je ook onder je arm kunt nemen!
Cor
En hier nog een filmpjeIk gebruik in de Fairmount Alpine twee Robbe Roxxy Bl motoren die 940 tpv draaien hierop zitten 3.3/1 vertragingen (planetair, van Robbe) met 8amp regelaars.
Dit draait op 12 volt.
Dus: 940 x 12 /3.3 dan kom ik op een kleine 3500 (3418,18 ) toeren op de as met een koppel van 3960 gr/cm op de schroefas.
Thanks voor deze foto's. Zal ze in gedachte houden.. 1,5 mm staal plaatje moet wel te regelen zijn.. doe je die aan de onderkant ook? zodat je soort sandwich maakt van het gallinger bed? meer foto's mogen altijd!Vloer is t werk niet. 1,5 mm dikke stalen plaat.
Gat in het midden slijpen, Bekijk bijlage 603917 Bekijk bijlage 603918 iets kleiner dan de breedte en lengte van je bestaande vloer nu.
Er op kitten. Houten latjes er tussen plakken. Alu u profiel voor de kantbalk.dit met dubbelzijdig plakband onder je vloer. Kleurtje er op. Lamellen schijf over je vloer voor een realistisch effect. En hoppavind je nie erg hé als ik n fotootje plaats..