Het voorvliegen had ik ook al eens wat voor gevraagd, maar ja, wat moet je dan.. je zou F3A-C kunnen laten voorvliegen door F3A-B piloten en de F3A-B door F3A-A piloten, maar dan?
De argumentatie erachter vind ik overigens raar.. dat je de jury graag op één lijn hebt, lijkt mij logisch, maar is het dan niet beter om één dag in het jaar gewoon een meeting te organiseren met jury en een paar piloten zodat alle neuzen weer één kant opstaan?
Eigenlijk is het krom dat ze hiervoor de top-5 piloten pakken; dat is al de top-5 dus om die dan nog een extra voordeel erbij te geven.. aan de andere kant, we hadden het hier op de club over en toen merkte iemand terecht op 'alsof dat extra vluchtje voor die piloten wat uitmaakt', waarschijnlijk niet inderdaad.
Voor ons, of mij in elk geval, zou het prettig zijn als ik op de dag zelf nog even kan vliegen, om 'het gevoel' even goed te krijgen, kan het niet goed omschrijven wat het is, maar de 1e vlucht van een dag is tot nu toe bij mij altijd een van de slechsten.. ik kan mij voorstellen dat dat op een bepaald niveau niet meer zo is.
Anyways, terug on-topic, de weersvoorspellingen voor de volgende wedstrijd zijn nog niet echt positief te noemen. Ik sprak vandaag iemand van de aanstaande jury en die ging er eigenlijk al vanuit dat de wedstrijd niet door zou gaan. Nu is de persoon in kwestie wel beroeps-optimist, maar toch..
Ze hebben dit jaar al eens bij het voorvliegen een toestel de mist in zien verdwijnen, en toch het halve land daarvoor door moeten reizen, dus ik kan mij zo indenken dat we komend weekend vrij gaan hebben.. helaas..
Om op de vraag uit het topic terug te komen; vorige week 2 gallon weggevlogen en deze week nog niets. Zit op rantsoen en donderdag en vrijdag kunnen er misschien nog een paar vluchten af, en dan moet het weer gaan gebeuren. Eens kijken of ik deze keer niet iedereen 'ooooh' of 'aaaah' kan laten zeggen als m'n toestel op 2 meter afstand de bomen passeert
Het landen gaat de laatste tijd eigenlijk best goed, zeker nu ik het lef ontwikkeld heb om de motor gewoon uit te zetten op de final. De motor loopt ook lekker de laatste tijd, geen uitvallers meer gehad, hij draait stationair de tank leeg als het moet.
Had een pootje gebroken van het landingsgestel, maar daar is alweer een vervanging voor gevonden. Naar aanleiding van de laatste vluchten bij windstil de zijstelling nog iets aangepast, eens kijken of er nu minder rudder nodig is in stijgende figuren
