Mijn excuses en u heeft gelijk. Maar hij begon! Zal voor de rest alleen on-topic reageren.
Goed on-topic dan.. vandaag nog maar eens m'n elevators vergeleken, blijkt er 4mm verschil tussen beide te zitten 8O
Wist toch zeker dat ik dat al eens goed recht gezet had.. niet dus.
Twee absoluut rechte latjes met plakband op de elevators en zie daar -> 4mm verschil. En alsof dat nog niet alles was, ze maakten ook nog een verschillende uitslag, dus op het hoogst scheelde het zelfs 6mm. Dat kan natuurlijk niet :evil:
Dus eerst de roerhoorn op de elevator met de kleinste uitslag iets verder naar de elevator toe geschroefd, tot de uitslagen gelijk waren en daarna de quicklink van de hoogst staande elevator ingeschroefd. Het geheel staat nu kaarsrecht en beide helften maken dezelfde slag.
Dat, gecombineerd met de aangepaste zijstelling, zou ervoor moeten gaan zorgen dat de kist nu eens recht door de lucht klieft.
Wel verneukeratief trouwens; het viel mij op dat m'n rudder niet recht meer getrimmed stond en dat bij verticale lijnen het toestel een afwijking had. Na het rechtzetten van het rudder werd dat erger. Wat blijkt; ik had het te weinig aan zijstelling gecorrigeerd met rudder-trim.. dat werkt natuurlijk maar bij 1 snelheid goed..
Begin langzaam aan in te zien hoe belangrijk het goed afstellen van je kist is.
Doelstelling voor de volgende wedstrijd is niet ena-laatste worden, maar ook niet laatst
Dan blijven dus als opties over: twee-na-laatste of gediskwalificeerd.. u bent gewaarschuwd!