3e F3A-B/C wedstrijd te Gouda (16/6)

Discussie in 'F3A' gestart door Alexzzz, 12 jun 2007.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ah ok, ik ben niet zo thuis in die afkortingen :lol: (ik heb nog even gegoogled, maar dat leverde niets op :roll: )

    Grt.
     
  2. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
  3. Urlien

    Urlien

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hou het dan maar op Dink ipv Dinky.

    Groeten Urlien. :!:
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Ey! Wij hebben wel een kind.. hier assisteert hij mij bij het forummen..
    [​IMG]
     
  5. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    geef je die ook de borst of krijgt ie de fles?
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Hij kreeg de borst, totdat hij van die naar scherpe tandjes kreeg..
     
  7. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    ach ja dat gebeurd he :)
     
  8. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    Vrienden,

    zullen we proberen dit F3A forum een beetje serieus te houden? zodat dit F3A forum echt een naslag werk en discussie plekje wordt voor F3A gerelateerde zaken?

    Groet
    Winfried
     
  9. hezik

    hezik Guest

    Mijn excuses en u heeft gelijk. Maar hij begon! Zal voor de rest alleen on-topic reageren.

    Goed on-topic dan.. vandaag nog maar eens m'n elevators vergeleken, blijkt er 4mm verschil tussen beide te zitten 8O

    Wist toch zeker dat ik dat al eens goed recht gezet had.. niet dus.

    Twee absoluut rechte latjes met plakband op de elevators en zie daar -> 4mm verschil. En alsof dat nog niet alles was, ze maakten ook nog een verschillende uitslag, dus op het hoogst scheelde het zelfs 6mm. Dat kan natuurlijk niet :evil:

    Dus eerst de roerhoorn op de elevator met de kleinste uitslag iets verder naar de elevator toe geschroefd, tot de uitslagen gelijk waren en daarna de quicklink van de hoogst staande elevator ingeschroefd. Het geheel staat nu kaarsrecht en beide helften maken dezelfde slag.

    Dat, gecombineerd met de aangepaste zijstelling, zou ervoor moeten gaan zorgen dat de kist nu eens recht door de lucht klieft.

    Wel verneukeratief trouwens; het viel mij op dat m'n rudder niet recht meer getrimmed stond en dat bij verticale lijnen het toestel een afwijking had. Na het rechtzetten van het rudder werd dat erger. Wat blijkt; ik had het te weinig aan zijstelling gecorrigeerd met rudder-trim.. dat werkt natuurlijk maar bij 1 snelheid goed..

    Begin langzaam aan in te zien hoe belangrijk het goed afstellen van je kist is.

    Doelstelling voor de volgende wedstrijd is niet ena-laatste worden, maar ook niet laatst :)

    Dan blijven dus als opties over: twee-na-laatste of gediskwalificeerd.. u bent gewaarschuwd!
     
  10. Urlien

    Urlien

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Spijkenisse
    Even een vraagje mijnerzijds;
    Bij welk percentage verwachte neerslag of bij welk aantal millimeters verwachte neerslag wordt de wedstrijd vooraf afgelast? En op welke dag wordt dit bekeken? En via welk medium? [​IMG]??

    Op buienradar.nl (mijn favoriet) staat op dit moment een neerslagkans op zaterdag van 80% en het aantal millimeters dat men verwacht op zaterdag is 3-9. [​IMG] Ik heb gezien dat dit de afgelopen gestaag is gestegen, dus ik zie het somber in. [​IMG] Maar goed, ik kan nog steeds niet dansen en heet nog steeds geen Helga, dus laat niemand zich aan mijn mening storen. [​IMG]
    Ik denk trouwens dat ik deze week maar even overstap naar de weersverwachtingen van nu.nl, want die zijn toch net iets gunstiger. [​IMG]

    Alvast bedankt voor de antwoorden! [​IMG]

    Groeten Urlien. [​IMG]
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Ik kijk vaak bij het knmi (www.knmi.nl) maar die regenkans moet je niet al te zwaar aan tillen.. Dit jaar nog geen dag gehad waar de regenkans op 90% stond en ik toch niet gevlogen heb.

    Ik weet nooit hoe je dat moet interpreteren. Betekend 90% kans op regen dat het bv. 's ochtends om 6 uur een half uurtje kan regenen, of betekend dat dat van de 24 uur er 90% regen verwacht wordt?

    Waarom weet ik niet, maar na bovenstaande smiley-orgie, moest ik deze nog even kwijt.. heb er alleen geen context voor [​IMG]

    Ik vertrouw trouwens het liefst op het MNMI, want die voorspelt mooi en zonnig weer en geen wind voor komend weekend!
     
  12. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    @ hezik
    ik herken jouw "problemen" wen er maar aan en leer het vooral in je vlucht bij te sturen.
    het is en blijft een compromi verander je het ene kom je elder weer in de knoei
    natuurlijk moet je er wel aan werken maar wees een keer tevreden (je wordt er kneter gek van)
    het zal ook wel per kist verschillen (alleen NOG maar ervaring met m'n extra)
     
  13. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    Voor de zekerheid:

    Volgens de reglementen wordt een wedstrijd afgelast bij 80% of meer kans op regen en/of windkracht 6 of hoger.

    Dit volgens teletekst 704.

    De beslissing wordt morgenavond rond 20:00 genomen.

    Er wordt mail verstuurd en ik zal hier de beslissing plaatsen.

    Laten we hopen dat het goed komt! Wel zo gezellig.

    Groet
    Winfried
     
  14. Urlien

    Urlien

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dankje Winfried, dit wilde ik graag weten.

    Groeten Urlien. 8)
     
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nu 70%, dus nat wordt het in ieder geval, ik ben wel redelijk fanatiek, maar mijn rc-spullen blijven met regen toch echt in de auto :roll: :lol:

    Grt.
     
  16. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Dan ben je juist niet fanatiek 8)
     
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik zei ook "redelijk" fanatiek :wink: :lol:

    Grt.
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Het hangt van de regen af. Motregen of zo af en toe een druppel zou voor mij geen probleem zijn. Het toestel kan het sowieso wel hebben, de zender is het probleem.
     
  19. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ik heb ooit in de bliksem gevlogen... de laatste ronde ik was nog de enige die moest vliegen en anders is de wedstrijd niet geldig (een ronde die begonnen is moet je afwerken)
    dan maar met de paraplu boven mijn hoofd :)

    Gezond was dat allesinds niet :) het was nog met mijn vorige extra het was de 2de dag dat ik ermee vloog
     
  20. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    domme actie is dat mijns inziens; tijdens onweer vliegen....
     

Deel Deze Pagina