Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

guy5927 zei:
Met welk standaard aerofly de luxe modelletje kun je het best de King II vergelijken ?

Wil al wat trainen :wink:

Ik SIM met een eco8, ik heb ook een Trex 450 maar vindt de Eco8 toch een redelijke vervanger.
Wat ik wel doe is de simulatie een beginnen op een lage rate 85% en naarmate ik vorder deze te versnellen naar en rate boven de 100%.

Ik moet bekennen dat ik veel leer van het SIM vliegen, doe dit dan ondanks dat ik twee keer pd echt vlieg nog steeds 2 a 3 keer perweek.

Frans...
 
666yeti666 zei:
Wat betreft je vragen :
je zou kunnen overwegen om een andere gyro te kopen van een betrouwbaar merk. En dat hoeft heus geen gy401 te zijn met een supersnelle digitale servo.
MS composit heeft bijvoorbeeld een heading hold gyro die niet zo heel duur is ca. (55euro) en ik verwacht dat die beter werkt ... Daarvan kun je de HH ook uitschakelen trouwens, kijk aan, 2 vliegen in 1 klap !
Die worden vaak op de (hele goede) microheli's van MS composit (hornet pro etc.) gebruikt en zijn klein en licht. Het kost je aanvankelijk wel meer geld maar dan heb je hoogstwaarschijnlijk ook meer vliegplezier ipv dat je steeds aan het afstellen bent .......

Hier kun je iets vinden over de MS composit heading hold gyro : http://www.mscomposit.com/electronics/gyro/piezogyro-ms-heading-lock.html
Een betere giro heeft geen zin om dat volgens Remco de Wilde (en die kan het weten) de staart niet effectief genoeg werkt
 
pa5ca zei:
raptor71 zei:
Hallo

Het is gebeurd, volgens mij is mijn standaard motortje overleden. Met een volle batterij
wil hij nog wel starten maar de lucht in ho maar. Als ik vervolgens het gas er helemaal
af haal en het nog een keer probeer gebeurdt er helemaal niets.

Dus ....... tijd voor een brushless set.

Iemand suggesties. Zat zelf te denken aan de set die ze bij 4rc.nl verkopen.

Kan ik dan dezelfde lipo's blijven gebruiken?

Of heeft er iemand nog andere suggesties.

Alvast bedankt.

J.


Dat is een goede keuze, ik vlieg er nu twee weken mee en ben zeer in mijn nopjes.
Of ze meer power heeft kan ik niet zo stellen, ze produceert bijna geen warmte en dat is dan al de eerste winst, gezien warmte verlies is!
Verder maak de heli bijna geen lawaai meer... ook een plus.
Ik vlieg met een 10T Align tandwiel, maar die heb ik wel iets aangepast.


Suc6.

Frans

PS.
Vlieg met een 10C 1000mAmp orginele en 12C 1000mAmp accu's.. 10 minuten per accu...


Hoi Frans,

Bedankt voor je antwoord, de spullen zijn onderweg. Ben wel benieuwd naar welke aanpassing
je gemaakt heb. Volgens mij vliegen de meeste mensen met 9T.

J.
 
Nou moe, ik was vanmiddag weer lekker aan het vliegen totdat de King plotseling enorm om zijn as begon te tollen !! En uiteraard is er dan geen houden meer aan !
Ik dacht gelijk aan de staartriem, want die was al niet al te best meer. Onderzoek wees echter uit dat deze nog prima in orde was, net als de gyro ... na de staartservo (GWS naro hp bb) eens op een ander kanaal te hebben aangesloten deed deze helemaal niks meer , gaf geen krimp maar werd wel bloedheet !! Kijk, oorzaak gevonden.

Ik heb nog geen idee hoe deze defect kan zijn geraakt . Misschien dat de GWS servo niet geschikt is voor een GY240 gyro, hoewel deze gyro toch bedoeld is om gewone servo's (geen digitale) aan te sturen. Nou ja, bad luck dus.

De schade valt nog mee vind ik, sommige ball links waren eraf geschoten wat de schade beperkt heeft, desondanks toch wat tientjes armer :

- beide houten hoofdrotorbladen kapot (10,-)
- de tandwielen van 2 servo's van de tuimelschijf defect , dus 2 nieuwe servo's nodig (13,-)
- heckservo defect, niet door de crash (6.50)
- tanden van hoofdtandwiel grotendeels gestript (10)
- bladhouderpen krom (2,-)
- ball van control arm afgebroken (setje=4,-)

Alles bij elkaar toch nog 45 euro ...
 
Ik heb vanmorgen de defecte servo open geschroeft . Geen schade aan de tandwieltjes te zien alles liep goed.
Vervolgens de motordraadjes losgesoldeerd en gecontroleerd met een spanningsbron van 5V. De motor liep perfect dus daar was niks mis mee.
De motor weer teruggeplaatst en het printje eens bekenen. Er was niks vreemds te zien.
De servo aan de servotester gehangen en voila, het IC'tje op de print werd bloedheet ! Het begon zelfs te stinken! De motor werd verder niet meer aangestuurd. Dus de aansturing is de oorzaak geweest van het defect.

Achteraf kan ik mij herinneren dat de regelaar (waar de 5V BEC in zit voor de servo's) al warm werd nadat ik deze aan de accu hing.
Dus vanaf het eerste moment was er al iets niet goed met de heckservo !
Maar daar stond ik niet bij stil, alles kwam tenslotte nieuw uit de doos !
Weer een goede leer voor de volgende keer dus ....
 
Dat is zeker een erg mooi ding, maar voor die prijs vraag ik me af of je niet beter een T-rex 450 chassis kunt kopen ...
De honey bee king vind ik vooral erg leuk omdat hij goedkoop , vrij klein is en desondanks vliegt als een grotere heli. En als je crashed kost je dat geen vermogen, ik durf er meer mee dan met mijn logo 10 3D .....
 
dat is zo , zou er ook al een honeybee king carbon uitvoering zijn?
 
www.rchelicoptershop.com heeft ook de HB King 2 carbon versie. Door de gunstige dollarkoers is dat nog helemaal niet zo duur daar geloof ik.
De King 2 heb ik daar voor 129 dollar besteld. Totaal kwam ik uit, met een king 2, extra 2200mAh 16C lipo accu, + verzendkosten, op 150 euro (omgerekend).

Edit: blijkt toch alleen de Belt-CP carbon te zijn. Meende dat ik de King 2 carbon ook daar had gezien... Niet dus... Komt nog wel :wink:

Peter.
 
ok, goed om te weten. Maar het gaat mij hoofdzakelijk om het frame omdat ik verwacht dat daar de geleiderolletjes voor de riem wel goed gemonteerd kunnen worden.
 
Het schijnt niet bij alle esky king heli's voor te komen, dat is het hem ook. Het is bljkbaar afhankelijk van het produktieproces van het chassis of het verkeerd monteren van de rolletjes. Dus misschien heb jij geluk ?

En dat van die schoudertjes is op zich een prima idee, ware het niet dat de riem tegen deze ringetjes aan gaat lopen wat slijtage geeft. Het moet iets zijn waar de riem tussen loopt, zonder dat het scherp is. Ik heb eens gekeken bij http://www.cnchelicopter.com/servlet/StoreFronton

En daar kwam ik de volgende pulleys tegen die mij erg geschikt leken omdat deze afgerond zijn op de plek waar de riem loopt.
http://www.cnchelicopter.com/servlet/the-772/UGE63-3DX300-HDX300-cnc/Detail

Het zijn onderdelen van een 3dx300 v2.

Heb jij ook zo'n heli trouwens ? Tjee, wat een juweeltje zeg ! Wat moet je dan in hemelsnaam nog met zo'n gebakje van Esky ?
 
Jij zou ook een cnc3dx 300 frame kunnen kopen en er al je elektronika van je cp2 in kunnen doen, dit frame is speciaal een upgrade voor de cp2 !

Wat betreft de honey bee king is het een prima ding, ik heb alleen servo's en motor (brushless kv=3900) van esky erin zitten de rest is een castle creations 25 regelaar en een futaba gy-240 gyro en een lexors ontvanger, in combinaite met mijn eigen ontvanger.

Ik heb net wat zitten prutsen om de geleiderolletjes wel evenwijdig aan de hoofd-as te laten lopen, zo te zien is eht gelukt, maar dat zal de praktijk moeten uitwijzen.
Vergelijk hieronder de oude situatie en de nieuwe. Daartoe heb ik 2 aluminium plaatjes genomen met exact de gaten 10mm van elkaar, net als in het frame. Dan 2 boutjes van M2 genomen en daar helemal doorheen gedraaid. Ze staan nu niet meer scheef naar binnen/buiten en de rolletjes (lagers) hebben wat spelng zodat ze vrij naar boven en beneden kunnen bewegen mocht dat nodig zijn. Hopelijk is nu de enorme riem slijtage verdwenen. Ik heb trouwens gelijk een nieuwe riem gemonteerd en tevens een carbon staartbuisje, ik was toch bezig ...

Hier de foto's :
oude situatie , let op de slijtage van de riem ! 8O
IMG_3874.jpg

IMG_3879.jpg

IMG_3883.jpg


nieuwe situatie met nieuwe riem : :)
IMG_3887.jpg

IMG_3888.jpg

IMG_3889.jpg

IMG_3893.jpg


oude en nieuwe staartboom, scheelt bijna de helft = 4 gram ... :)
IMG_3880.jpg

IMG_3881.jpg
 
ZwevendePeter zei:
www.rchelicoptershop.com heeft ook de HB King 2 carbon versie. Door de gunstige dollarkoers is dat nog helemaal niet zo duur daar geloof ik.
De King 2 heb ik daar voor 129 dollar besteld. Totaal kwam ik uit, met een king 2, extra 2200mAh 16C lipo accu, + verzendkosten, op 150 euro (omgerekend).
Peter.

Heb 'm daar ook besteld ( opgemerkt door ad op RcGroups ) ... waarschijnlijk morgen binnen ...

Miraclemart heeft de E-sky outrunners het voordeligst in voorraad, maar dan moet je nog ergens een pinion zien te scoren, klopt dat ?
 
Hoe kan dat nou ? Volgens Esky zelf is de honey bee king carbon helemaal nog niet leverbaar ?!
Ik kreeg van Esky het volgende bericht :

-----------------------------------------------------------
Dear Sebastien,
Many thanks for your inquiry.
I am sorry that now carbon edition of the honey bee king 2 is not available yet, so it is not ready for sale.
But you can buy upgrade parts to assemble it if you like. Buy from your local model ship. Thanks.

Best Regards
Jessica


Shenzhen TWF Hobby Co., Ltd.
Tel:+86-755-82124391 ext837
Fax:+86-755-25905636
www.twf-sz.com
 
Het is gebeurd, volgens mij is mijn standaard motortje overleden. Met een volle batterij
wil hij nog wel starten maar de lucht in ho maar. Als ik vervolgens het gas er helemaal
af haal en het nog een keer probeer gebeurdt er helemaal niets.

Dus ....... tijd voor een brushless set.

Iemand suggesties. Zat zelf te denken aan de set die ze bij 4rc.nl verkopen.

Kan ik dan dezelfde lipo's blijven gebruiken?

Of heeft er iemand nog andere suggesties.

Alvast bedankt.

J.

Dat is een goede keuze, ik vlieg er nu twee weken mee en ben zeer in mijn nopjes.
Of ze meer power heeft kan ik niet zo stellen, ze produceert bijna geen warmte en dat is dan al de eerste winst, gezien warmte verlies is!
Verder maak de heli bijna geen lawaai meer... ook een plus.
Ik vlieg met een 10T Align tandwiel, maar die heb ik wel iets aangepast.


Suc6.

Frans

PS.
Vlieg met een 10C 1000mAmp orginele en 12C 1000mAmp accu's.. 10 minuten per accu...


Hoi Frans,

Bedankt voor je antwoord, de spullen zijn onderweg. Ben wel benieuwd naar welke aanpassing
je gemaakt heb. Volgens mij vliegen de meeste mensen met 9T.

J.

Het probleem met een Align tandwiel is het volgende, dit tandwiel is wat dikker aan een uiteinde waardoor deze niet meer door het gat van de motor steun past.
De aanpassing is dan ook simpel.. ik heb hem iets afgedraaid... je kan het tandwiel ook omkeren waardoor de uitstulping aan de onderkant komt... probleem daar is dat er nogal wat stres op het motorlager kan komen door onbalans.

Frans...
 
Het jeukt nu wel erg om ook een honeybee king v2 te bestellen , maar dan zul je net zien dat de carbon versie er ook is :wink:

Wil toch nog fftjes wachten , omdat de belt cp carbon er wel al is en daarvan de prijs ook niet zo hoog ligt. Duss nog ff wachten :lol:
 
Back
Top