Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

pa5ca zei:
king2 zei:
Ik heb sinds anderhalve week ook een king2 heb echter het probleem dat mijn gyro niet locked.
hij heeft het 6 dagen gedaan toen hij plotseling niets meer deed. Na veel pielen kreeg ik hem ineens weer aan de praat en heeft het weer 2 dagen gedaan. Nu doet hij het ineens weer nietmeer.

Ik heb alles geprobeerd wat ik op dit forum kan vinden, dus batterijen vol, trims in het midden servo armpjes mooi haaks heb de gyro in een ander kanaal gedaan wat ook niet werkt de trim iets uit het midden kortom alles!

heeft iemand misschien een oplossing?

verder is het een super heli (als hij het doet)

Herkenbaar probleem.....
Ik heb exact het zelfde gehad en was in de veronderstelling dat ik het hier gepubliceerd had. :oops:
Het euvel wordt veroorzaakt door de zender.
Trims in het midden is niet altijd de waarheid.
Ik ben er na een week en vervangen van de gyro achter gekomen dat ik mijn tail trim 4 clicks uit het midden naar rechts moet zetten.
Doe ik dat niet dan zal ook mijn gyro niet locken!!!
Op het moment dat je de trimstand gevonden hebt waarbij de gyro wel locked moet je mogelijk de tailrotor-servo iets op de staartbuis verzetten om de afwijking te compenseren.
Ik heb aardig wat tijd besteed om deze afstelling goed te krijgen en kun je alleen door te proberen goed krijgen … try and error!

Het locken van de gyro wordt naar mijn mening (bevindingen) bepaald door de tail trim. Andere trims hebben geen invloed!
Begin gewoon met 1 click bv naar rechts dan 2 clicks tot dat de gyro locked. Of je naar links of recht moet.. uit een kwestie van uitproberen. (neem niet te grote stappen 1 click per keer, ga je te ver dan schiet je over het nul punt van de zender en zal de gyro vervolgens weer niet locken!!!! :evil:
Je MOET wel de ontvanger opnieuw uit en weer aan zetten bij elke click actie!!!!! :!:

Zoals ik al een keer beschreven heb.. de zender is een beetje brak bij de mijne beginnen de potmeters al slijtage verschijnselen te vertonen….. toch maar een mx12 of 16
Suc6. :lol:

Frans

Bedankt voor je reactie! ik heb alles standen geprobeerd precies zoals jij beschijft en ook dit werkt niet... erg jammer aangezien mijn zender accu's eerder leeg zijn dan dat ik mijn gyro gelocked krijg :evil: ik ga nog even verder prutsen en hopelijk komt iemand nog met de gouden tip! :wink:
 
king2 zei:
Bedankt voor je reactie! ik heb alles standen geprobeerd precies zoals jij beschijft en ook dit werkt niet... erg jammer aangezien mijn zender accu's eerder leeg zijn dan dat ik mijn gyro gelocked krijg :evil: ik ga nog even verder prutsen en hopelijk komt iemand nog met de gouden tip! :wink:


Ik hoop dat je het probleem kunt oplossen, we zijn benieuwd wat het nu is.


Groeten.........
Frans
 
Zou het misschien mijn accu kunnen zijn? toen ik hem zojuist aan had gezet deed hij het opeens! dit was de vorige keer ook zo dat hij na een paar dagen stilstaan ineens weer lockte. ik ga zoiezo een nieuwe accu bestellen omdat de 1000 mah accu wel erg snel leeg is...
 
king2 zei:
Zou het misschien mijn accu kunnen zijn? toen ik hem zojuist aan had gezet deed hij het opeens! dit was de vorige keer ook zo dat hij na een paar dagen stilstaan ineens weer lockte. ik ga zoiezo een nieuwe accu bestellen omdat de 1000 mah accu wel erg snel leeg is...

Mmmmmm, vreemd verhaal, het enige wat ik verzinnen kan is dat je te weinig tijd neemt tussen he opnieuw initialiseren van de gyro.
Bij een mislukte poging (LED knipert langzaam) en een nieuwe poging even tot tien tellen alvorens de spaning weer op de ontvanger te zetten.
Wat wel kan is dat je zender spanning te laag is!? ik weet niet of je nog steeds de batterijen in je zender gebruikt .. ik heb er 3100mAmp NiMh cellen in zitten. Deze houden het nu ruim 1 1/2 continue vol.

Vlieg accu, wat is snel leeg in jou beleving? Ik vloog met de orginele motor 370, 8 a 10 minuten. Met de BL motor heb ik 15 minuten gevlogen, maar heb dat ingekort naar 9 a 10 minuten om de accu's wat te sparen.
Ik gebruik een 1000 mAmp orginele accu en een 1000 mAmp 12C accu, merk niet veel verschil tussen de accu's.

Frans....
 
pa5ca zei:
king2 zei:
Zou het misschien mijn accu kunnen zijn? toen ik hem zojuist aan had gezet deed hij het opeens! dit was de vorige keer ook zo dat hij na een paar dagen stilstaan ineens weer lockte. ik ga zoiezo een nieuwe accu bestellen omdat de 1000 mah accu wel erg snel leeg is...

Mmmmmm, vreemd verhaal, het enige wat ik verzinnen kan is dat je te weinig tijd neemt tussen he opnieuw initialiseren van de gyro.
Bij een mislukte poging (LED knipert langzaam) en een nieuwe poging even tot tien tellen alvorens de spaning weer op de ontvanger te zetten.
Wat wel kan is dat je zender spanning te laag is!? ik weet niet of je nog steeds de batterijen in je zender gebruikt .. ik heb er 3100mAmp NiMh cellen in zitten. Deze houden het nu ruim 1 1/2 continue vol.

Vlieg accu, wat is snel leeg in jou beleving? Ik vloog met de orginele motor 370, 8 a 10 minuten. Met de BL motor heb ik 15 minuten gevlogen, maar heb dat ingekort naar 9 a 10 minuten om de accu's wat te sparen.
Ik gebruik een 1000 mAmp orginele accu en een 1000 mAmp 12C accu, merk niet veel verschil tussen de accu's.

Frans....

meestal wacht ik 10-20 seconden maar ook als ik na een uur of zelfs een nacht de heli weer aanzet locked hij niet... toen ik hem net aan had gezet heb ik niets aan de trims gedaan dus in precies dezelfde stand als waarin ik hem gister had staan toen hij niet lockte.Het lijkt wel alsof wanneer hij tot een bepaalde waarde zakt in spanning hij ineens wel locked...

Mijn accu is na ongeveer 5 minuten hoveren leeg (esc schakeld in), heb net een 1800 mah accu besteld die ook iets zwaarder is waardoor het zwaarte punt nu iets mooier naar voren komt te liggen. ik heb nicd accu's in mijn zender die gewoon vol zijn dus daar kan het niet aan liggen..
 
Zo vandaag was het dan zover, naar Doetichem gereden om een Graupner MX12 op te halen.
Blij dat Remco mij even op weg heeft geholpen, scheelde erg veel uitzoek werk. :wink:
Ik heb nog niet kunnen vliegen met de nieuwe setup hoop dat morgen te doen. Eerst de zender accu goed laden... :!:

Wel de hele afstelling van de heli op de schop gehad, de oude zender ten opzichte van de nieuwe hadden nogal wat verschillen. :(
Goed de swashplate staat weer zoals hij stond met de orginele zender.
Verder heb ik nog wat ziten spelen met de diverse instellingen, heb eerst maar even een kopie gemaakt van mijn eerste instellingen... zodat ik naar hartelust kan gaan klooien met de kopie instellingen. Het is jammer dat de handleiding in het duits is.. ik heb nu een Nederlandse voor de MX16 (PDF) is redelijk vergelijkbaar. deze maar eens uitprinten, vindt papier nog steed het makkelijkste lezen.

Zal mijn nieuwe bevindingen hier posten...

Frans
 
Blunder van mijn leven...
Vandaag een poging gedaan om met de MX12 en de King II van de grond te komen... Tjonge.. gelijk maar geprobeerd zonder zijwieltjes :oops:
En er dan achter komen dat je gewoon twee servo's verkeerd heb zitten... gevolg crash... gelukkig alleen de rotor bladen .. en die had ik nog liggen… :lol:
Dit was echt balen..
Ik ben een uur aan het uitzoeken geweest welke servo reversed of niet en aan welke ch het een en ander moet zitten...
Om een lang verhaal kort te maken... het is uiteindelijk gelukt.
Nieuwe poging gedaan in de gymzaal... nu eerst met zijwieltjes en op een kleinigheidje na... Tail servo reversen vliegt ze weer als vanouds.
Eigenlijk een stuk beter, ik heb alle drie de mainrotor servo's opnieuw af gesteld...dit was toch al nodig met de overstap van de originele zender naar de MX12. :D
Nu heb ik alles zelfs zo mooi staan dat ik met 0% trim vlieg geweldig... het sturen met de MX12 is een verademing.. zo mooi en echt spot on. Dus gewoon super nauwkeurig vliegen met de King II. Het blijkt nu wel hoe brak die oude zender van mij was….
Ze volgt elke beweging vlekkeloos, ik heb nog wat met de Pitch curve zitten klooien en moet zeggen dat dit echt een feature is.
Ook de mogelijkheid om een throtle curve te maken is een leuke uitdaging…vlieg nu met een van max 80% throtle
De motor on / off schakelaar is handig zeker als je de servo’s even wilt controleren. TIP, altijd er vanuitgaan dat de motor kan gaan draaien!!! Dus op je hoede zijn..!

:D Frans..........
 
Nou, ik ontving deze week mijn barebone king 2 vanuit Engeland, keurig op tijd geleverd.

Ik heb hem eens goed bekeken en ik moet zeggen dat alles er keurig netjes uit ziet en spelingsvrij is, de tuimelschijf beweegt zeer soepel en de ballinks ook, zonder speling en dan te weten dat alles van plastic is, keurig hoor! Als ik dit vergelijk met mijn (reeds verkochte) walkera 36 S, waarbij bijna alles van alu was, dan heeft Esky het veel beter voor elkaar (Walkera, overal speling op, klapperende servo's, onbetrouwbare regelaar , trillende motor , verschrikkelijk....).
En wat is de heli klein, echt leuk, ik zal eens een foto plaatsen van naast mijn logo 10 3D, dan zie je hoe klein hij is.

De Esky servo's heb ik even aangesloten en geprobeerd, ze werken prima en trillingsvrij, hoe kunnen ze dat maken voor 6.50euro ! (ik wil het niet weten => werkende kinderhandjes .... voor 1 euro per dag .... :oops: )

Enfin, mijn setup is als volgt :

- esky buitenloper kv=3900 rpm/V
- 9T Esky motortandwiel
- castle creations 25 regelaar
- 3 servo's esky 8gram voor tuimelschijf
- gws naro hp bb servo voor heck
- futaba gy240 gyro
- 6 kanaals lexors ontvanger
- alu bladhouders
- koolstof heckblaadjes (7euro! 8O )
- 3s 1500 / 2170 mAh lipo (afhankelijk van vlieggewicht) of 3s konion 1100mAh, als dat gaat passen.

Ik gebruik dus gewoon mijn eigen multiplex cockpit zender.

enne... low budget is het al lang niet meer, zucht :( ......... wordt vervolgd ....

als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat graag !
 
carbon tailbladen gaan erg snel kapot. (zijn carbon look eigenlijk) een paar keer in gras en beginnen ze te openen.
 
vd week 1800 mah accu binnengekregen en de gyro locked weer niet.. nu dus bijna alles geprobeerd:nieuwe gyro,trim van de staart rotor,nieuwe accu, servo's is juiste stand,volle accu's in zender enz. enz. ene keer doet hij het perfect en het volgende accutje doet hij niets meer... iemand een suggestie?
 
heeft ook iemand met een andere zendere dan e-sky problemen met gyro-locken? Het lijkt erop dat iedereen met een e-sky zender zo een probleem heeft.
 
king2 zei:
vd week 1800 mah accu binnengekregen en de gyro locked weer niet.. nu dus bijna alles geprobeerd:nieuwe gyro,trim van de staart rotor,nieuwe accu, servo's is juiste stand,volle accu's in zender enz. enz. ene keer doet hij het perfect en het volgende accutje doet hij niets meer... iemand een suggestie?

Je moet het toch in de zender zoeken... Het zou kunnen zijn dat je last hebt van een krakende potmeter... je zou de tail potmeter kunnen doorspuiten met een goede contact spray...! Of voordat je de zender aanzet de tail stick een paar keer flink heen en weer kunnen raggen... dan weet in ieder geval of het probleem daar zit... :evil:
Sinds ik de MX12 gebruik heb locked mijn gyro spot on... ik vlieg nu ook met 0 clicks trim op alle stics! geweldig... (ook geen subtrim, staat ook op 0)

Suc6

Frans....
 
Ik begin ook idd na te denken om de MX12 te kopen als de gyro locked gaat het vliegen erg goed! vind het alleen wel een dure gok om 179 euro uit te geven in de hoop dat hij dan wel werkt. heb de zender net even opengeschroeft en heb niets afwijkends gezien, heb ook de knuppel een aantal keer heen en weer bewogen maar locked niet.. heb helaas geen contact spray maar zou dat echt de reden zijn dat hij de ene keer wel locked en 4-5 accu's normaal werkt en dan ineens niets meer doet?
durf namelijk te wedden dat als morgen de heli 2 dagen stil heeft gestaan hij ineens weer gewoon locked.
Maar bedankt voor je hulp tot dusver!
 
king2 zei:
Ik begin ook idd na te denken om de MX12 te kopen als de gyro locked gaat het vliegen erg goed! vind het alleen wel een dure gok om 179 euro uit te geven in de hoop dat hij dan wel werkt. heb de zender net even opengeschroeft en heb niets afwijkends gezien, heb ook de knuppel een aantal keer heen en weer bewogen maar locked niet.. heb helaas geen contact spray maar zou dat echt de reden zijn dat hij de ene keer wel locked en 4-5 accu's normaal werkt en dan ineens niets meer doet?
durf namelijk te wedden dat als morgen de heli 2 dagen stil heeft gestaan hij ineens weer gewoon locked.
Maar bedankt voor je hulp tot dusver!

Blijft niet veel meer over.. als de zender of ontvanger....! 179 Euro is geen gok met een MX12... ik vindt het een verademing. en je hebt gelijk wat voor de toekomst...

Ben benieuwd... wat het nu uit eindelijk is...

Als je in de buurt zou wonen hadden we mijn oude zender kunnen gebruiken... :wink:

Groeten...

Suc6
 
ssassen zei:
179 euro? Voor een losse MX-12 zender met bijbehorend kristal ben je niet meer dan 100-euro kwijt als je even de moeite neemt om op zoek te gaan naar de laagste prijs. Die prijs betaal je alleen voor een complete set incl. ontvanger en servo's en die heb je uiteraard niet nodig.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Ik heb nog niet een losse mx12 gevonden onder de 145 euro dus als jij een link kunt sturen heel graag!
 
king2 zei:
ssassen zei:
179 euro? Voor een losse MX-12 zender met bijbehorend kristal ben je niet meer dan 100-euro kwijt als je even de moeite neemt om op zoek te gaan naar de laagste prijs. Die prijs betaal je alleen voor een complete set incl. ontvanger en servo's en die heb je uiteraard niet nodig.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Ik heb nog niet een losse mx12 gevonden onder de 145 euro dus als jij een link kunt sturen heel graag!

Staat er een op marktplaats... een jaar oud.... Advertentienr.:11810998613

Frans
 
Voor die 2de hands set vraagt hij 150euro dat is incl ontvanger, kristalset en 1 servo . Beetje aan de prijs vind ik.
Voor 89euro heb je een nieuwe 'kale' zender .....
 
Hallo,

Even een vraagje van mijn kant ik heb een esky king II met de standaard
transmitter. Nu zit het gas links, maar ik zou het graag naar rechts
verplaatst willen hebben. Heeft iemand dit al eens gedaan. Het gaat hier om
een EK2-0406A transmitter van Esky. Nog even en dan gaat hij de lucht in.

Alvast bedankt.

J.
 
Back
Top