Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Het loopt bij mij weer uit de hand.

Mij RCE500 gyro begaf het en al draaien landen is lastig, resultaat een crash. Schade viel mee, een paar bladen, maar de bladas was zelfs nog recht :?

Maar goed er nu een 2100T van logictech op gezet :P

Zelfs in combinatie met een HS55 staat de staart nu strak, stoppen is ook stoppen, soms iets last van overshoot maar het werkt wel, ik denk dat ik er deze week ook nog maar een 3100G servo op zet, en jawel een gyro combo die duurder is dan de heli.

Ik was er al bang voor, de geschiedenis herhaalt zich :cry:

mijn vorige uit de hand gelopen project :oops:

gr Remco
 
Hoi Remco,
Nu dat wens ik te betwijfelen, als je hem andersom zet zal het lager nooit never draaien, loopt dus vast op de buiten ring!
Dit is een soort van vrijloop ring die met dat opstaande kantje tegen de binnenring van het lager zit!
De zelfde ringen worden ook gebruikt in de bladhouders, ook een instinkertje als je hem daar verkeerd om zet lopen de bladen voor geen meter en zal het pitchen een probleem zijn / worden!

In het voorbeeld van Peet zit de vrijloop ring ook juist gemonteerd, de binnen ring van het lager drukt tegen het opstaande kantje... Oeps Ik zie in je tekst dat je het orginele lager gebruikt hebt met het randje, de vrijloop heb je dus alleen op het plastic nokje van het frame, of zit daar nog een ringetje tussen??

Even voor Peet, ik zie dat jij de toegankelijkheid ook verbeterd hebt... is wel slim standaard is het een kriem.. zal tevens gedaan zijn omdat er een langere bout gebruikt is...

Frans

Je zet me nu aan het twijvelen, probleem is dat ik nu niet kan kijken, maar eentje waar ik deze week problemen mee had, heb ik de ring omgedraait en daarna waren de problemen weg. Bij die van mij weet ik ook bijna zeker dat hij met het randje naar boven. Morgen zal ik er even naar kijken en kom ik er op terug.

gr Remco
 
Je zet me nu aan het twijvelen, probleem is dat ik nu niet kan kijken, maar eentje waar ik deze week problemen mee had, heb ik de ring omgedraait en daarna waren de problemen weg. Bij die van mij weet ik ook bijna zeker dat hij met het randje naar boven. Morgen zal ik er even naar kijken en kom ik er op terug.

gr Remco

Ja is goed Remco, ik ben benieuwd.. ze hebben bij mij altijd al zo gezeten, het plastic nokje is een beetje brak, bij mij zaten de rolletjes op een gegeven scheef, dat zal gekomen zijn na het moment van vastlopen... Ik moet zeggen dat ik de oplossing zoals ze nu is wel elegant vindt.. het lager loopt mooi vrij en ik ben van die kleine nokjes af, met andere woorden het lager wordt veel beter ondersteund dus ook wat minder trilling in de lagers... waardoor de riem er misschien weer van af kan lopen.
De luchtspleet op mijn foto lijkt heel groot maar zal niet meer zijn dan 0,2 a 0,3mm.

Als je de kans hebt moet je maar eens kijken als die ring anders om op het lager legt of ze nog wil draaien.. ik heb zo mijn twijfels want de andere kant is gewoon vlak. Verder is het zo als dat minuschulle dunne randje op het plastic frame nokje zit dat het wel een wiebelige toestand wordt...!
Bij mij overigens waren die frame nokjes niet erg mooi meer...vandaar mijn keuze voor deze oplosing.

Frans....

PS.
Ik heb nog wel even een kortevraag over de Robbe lader... niets ernstigs hoor! Doe ik wel via de reguliere mail.
 
Zo gisteren maar eens mijn heli uit elkaar gehaald en begonnen met de hoofdrotor revisie :)
Werd wel tijd en na afgelopen zaterdag de laatste deeltjes gehaald te hebben bij Remco de zondag avond benut door het uit elkaar halen ....
Het bleek gewoon dat er twee gebroken delen in de kop zitten en toch vloog het kreng nog :P
Hopen dat het vandaag een beetje windstil blijft en droog... dan ga ik vanmiddag de schapen op het werk weer lastig vallen...
 
Je kan van Xtreme Productions een 43T pulley kopen voor een hogere rotor speed aan de achterkant. Hier bij leveren ze een extra flanged kogellager om te zorgen dat de snaar op zijn plek blijft. Voor de standaard setup misschien ook wel een oplossing.

Hier onder een foto van deze oplossing:

43T_02_LRG.jpg
 
Je kan van Xtreme Productions een 43T pulley kopen voor een hogere rotor speed aan de achterkant. Hier bij leveren ze een extra flanged kogellager om te zorgen dat de snaar op zijn plek blijft. Voor de standaard setup misschien ook wel een oplossing.

Hier onder een foto van deze oplossing:

Ook een fraaie oplossing, is de tail niet erg zenuwachtig doot deze hogere snelheid..???? of heb je de Servo uitslag aan gepast!?

Frans

PS.
Ik zie dat jij een 72mHz ontvanger hebt... Mmmmm is dat een legaal bandje??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze optie niet op mijn heli. Zit er wel over te denken om hem te nemen. Het zou juist de staart stabieler moeten maken door de hogere snelheid. Zeker bij lage toeren. De king V2 heeft een verhouding tussen hoofdrotor en staartrotor die lager is als vele andere heli's hebben.

De foto is trouwens van de site van de makers van deze optie. Mijne heeft gewoon een legale frequentie en nog de standaard motor.
 
Ik heb deze optie niet op mijn heli. Zit er wel over te denken om hem te nemen. Het zou juist de staart stabieler moeten maken door de hogere snelheid. Zeker bij lage toeren. De king V2 heeft een verhouding tussen hoofdrotor en staartrotor die lager is als vele andere heli's hebben.

De foto is trouwens van de site van de makers van deze optie. Mijne heeft gewoon een legale frequentie en nog de standaard motor.


Ik zie ook nog dat die demo heli zijn voorste ballink kwijt is.. !.. okay dat verklaart het een en ander.
De staart zou iets rustiger kunnen zijn maar ze reageer in verhouding ook krachtiger op een rudder comando wat dan de stabiliteit weer ten nadelen komt

Vandaag weer twee accu's weg gevlogen en ik moet zeggen het gaat weer subliem, dat heftige slaan van de staart wat ze de laatste tijd wel eens deed is geheel weg.
Dus laat ik het voorlopig zo... kan altijd nog weer wat aanpassen.. houdt je van de straat ha ha :lol:

groeten...
 
Laatst bewerkt:
Moet even toegeven zat fout met die ring hij moet inderdaad met het randje naar onderen :oops:

Op die foto lijkt de opening erg groot in de praktijk valt het erg mee.

gr Remco
 
Moet even toegeven zat fout met die ring hij moet inderdaad met het randje naar onderen :oops:

Op die foto lijkt de opening erg groot in de praktijk valt het erg mee.

gr Remco

Remco dat vindt ik nu het mooie van deze techniek... we kunnen elkaar helpen... en daar gaat het om...!

Vraag, Robbe lader, als ik deze uitlees laat hij zien hoeveel capaciteit er in de accu gegaan is ... houdt dat globaal in dat als ik een 1000mA accu na het laden uitlees op 790mA dan had ik de accu op 200mA na leeg gevlogen...heb? (dit is natuurlijk relatief... slijtage van de accu e.d)

De 1700mA laad ik op 1C (1600mA) en zie dat ik zo rond de 12 a 1300mA uitkom na het laden... is dat een beetje normaal?? De 1000mA 10C altijd rond 700...800 en de 12C 750...850.

By the way laad alle accu's nu gewoon op 1C... ik heb 1,5C geprobeerd maar dat leverd niet echt veel tijdwinst op.. hooguit een kwartier.. of zo.
Moet zeggen dat in wel in mijn nopjes ben met de balancer en lader... de zender doe ik ook met output 1 van de robbe lader laden... gaat geweldig lekker rustig op 100mA ..
Inmiddels de besturing van mijn PicooZ ook aangepast en laad de zender accu's (NiMh 2700mA) nu ook met de Robbe lader op output 1... super.

Het is elke keer wel even wat instellen... maar mag eigenlijk geen naam hebben.. 't is een makkie.

Groeten... Frans

PS.
Moet ik een handvol spacers draaien voor je????
 
Ik heb dus mijn king v2 binnen. Is erg mooi spul! Ik moet enkel nog even wachten met het proberen e.d. want eigenlijk is het deels een kerstkado, dus nog een paar weekjes wachten.

Ik heb wel nog even wat vragen wat betreft de MX-12 zender. Ik heb deze een jaar geleden gekocht, maar heb hier nooit echt iets mee gedaan. En zou ook totaal niet weten hoe hij werkt.
Zouden jullie mij een kleine, voor een leek goed te begrijpen "handleiding" kunnen schrijven, waar iedereen op dit forum iets aan heeft. Mits hij uiteraard in het bezig is van een MX-12 zender..

Voorbeelden van vragen waar ikzelf geen antwoord op heb zijn:
- Hoe kan ik hem gebruiken op mijn heli? Wat moet ik hier voor doen?
- Hoe stel ik hem in, en waar is het goed voor?
- Hoe kan ik meerdere modellen besturen met dezelfde zender?
- Is de zender op te laden met een robbe unilader?
- Waar dienen alle knoppen voor?
- enz
- enz
- enz

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen...
 
Ik heb mezelf al aangemeld op helifreak, dus filmpjes kan ik al kijken. Als ik veel tijd heb zal ik dit eens doen .
Verder nog iemand tips of hints?
Ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen.

Namen net zoals rudder, trottle enz enz heb ik wel gehoord maar ik zou niet weten waar ze voor staan en wat ze doen met de besturing vd heli... Ik weet echt niks ervan eerlijk gezegd.

Laatst heb ik FMS proberen te downloaden, maar deze draaid dus (nog) niet op Vista helaas. Jammer dat ik dus een computer met Vista heb. Dus een sim heb ik nog niet...
 
Ik heb mezelf al aangemeld op helifreak, dus filmpjes kan ik al kijken. Als ik veel tijd heb zal ik dit eens doen .
Verder nog iemand tips of hints?
Ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen.

Namen net zoals rudder, trottle enz enz heb ik wel gehoord maar ik zou niet weten waar ze voor staan en wat ze doen met de besturing vd heli... Ik weet echt niks ervan eerlijk gezegd.

Download de filmpjes van de Trex is en je weet wel wat wat is en hoe en wat. Ik zat eerst ook met deze vragen. Na die filmpjes was bijna alles duidelijk.

Deze thread heeft me aardig geholpen wordt bijna alles wel behandeld. http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373

Dan kan je ook je zender aardig instellen. Termen zijn het zelfde als bij Graupner alleen op een iets andere plek te vinden.
 
Voor de duidelijkheid de volgende foto's:

thumb_lagers.jpg

thumb_samenstel.jpg

normal_inbouw.jpg


Dit zijn alle onderdeeltjes van mijn modificatie. Originele kraaglager, lagertje 5x2x2 en een M2 boutje.
Het boutje hoeft slechts licht aangedraaid te worden.

Groeten,
Peet

Ik vroeg me af waar je het lagertje en boutje vandaan hebt. Want ik heb namelijk nog steeds problemen dus zou mooi zijn als de problemen op jouw manier zijn opgelost.

al vast bedankt,

Michiel
 
Heb laatst een esky 3100kv motortje besteld met 10 tands tandwiel, echter zit ik met een probleem hoe ik de afstand moet houden tussen het 10 tandstandwiel en het gootte hoofd tandwiel. De ene keer te zwaar, de andere keer lijkt het dat hij te veel speling heeft op de tanden. Bij modelautotjes lees je vaak dat ze daar een stuk papier voor gebruiken maar hierbij lijkt het mij wat te klein

Gr. Roy
 
Dat papiertje kan je ook gewoon bij een heli doen.

Je moet bij een heli echter op meerdere punten van het hoofdtandwiel even controleren of de afstand juist is.
 
Pasqual, wat bedoel je met meerdere punten


Hij probeert je te zeggen dat je het grote tandwiel moet draaien en kijken of deze op andere plekken ook voldoende speling heeft!.
Je moet trachten een compromis te maken tussen de zwaar lopende plekken en de plekken waar je voldoende speling hebt.
Het zou kunnen dat je grote tandwiel niet helemaal centrisch is of dat het motor tandwiel wat slingert.
Ik weet niet welk type tandwiel er op de motor gemonteerd zit, maar als het as gat wat ruim is en deze met een larf schroefje vast gezet wordt dan heb je daar een kans op slingering.
De tand wielen moeten in de regel wat stroef op de motor as gaan! Ik zelf heb een heeeeeeeeeel klein drupje locktite gebruikt.
Voorts komt het voor dat de as gaten van de motortandwieltjes niet goed geboord zijn!
Verder kan ik nog opmerken dat de grote Esky tandwielen niet altijd even fraai lopen, deze hebben nog wel eens last van een opslag, dat wil zeggen dat het tand wiel in de verticale lijn 1 a 2mm slingert.

Groeten,
Frans
 
Heb de King 2 nu 2 maanden ongeveer, al heel wat uurtjes gedraaid. Sinds het begin 1 lichte crash gehad, waarbij o.a. 1 servo is gesneuveld (zie eerdere post).
Vandaag nog ff gevlogen. Na 5 minuten begon m'n staart raar te wiebelen, en ineens was de staart onbestuurbaar en begon de heli rustig rond te draaien. Zonder schade geland, maar de servo is zonder aanleiding gesneuveld. Ik maak em net open, dikke doorgebrande lucht komt er uit... fijn spul hoor, die 5 euro servo's...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al redelijk wat video's gezien op helifreak, die van Finless leggen alles redelijk goed te begrijpen uit. Opzich nogsteeds erg moeilijk voor iemand die nog 0% verstand van heli's heeft, maar het is redelijk te volgen.
Toch word het een hele opgave om straks mijn heli goed geinstalleerd te proberen te laten vliegen. Ik denk dat ik het meeste al gewonnen heb als ik hem zelf goed heb ingesteld, maar dit word al erg moeilijk denk ik.

Zijn er nog mensen die tips hebben van toen zij voor het eerst gingen vliegen met een heli òf voor het eerst hun MX-12 zender e.d. in gingen stellen op de king v2?
Ik blijf het zeggen, ik weet echt nog helemaal niks van deze hobby. Heb al erg veel gelezen en bekeken dit heeft me al veel geholpen, maar nogsteeds voel ik me echt een newbie op dit gebied... Daarom zou ik graag alle hulp krijgen die mogelijk is, en ik denk dat er genoeg ervaren mensen op dit forum zijn die mij een handige tip kunnen geven. Hoop ik in ieder geval.
 
Back
Top