Ik heb al redelijk wat video's gezien op helifreak, die van Finless leggen alles redelijk goed te begrijpen uit. Opzich nogsteeds erg moeilijk voor iemand die nog 0% verstand van heli's heeft, maar het is redelijk te volgen.
Toch word het een hele opgave om straks mijn heli goed geinstalleerd te proberen te laten vliegen. Ik denk dat ik het meeste al gewonnen heb als ik hem zelf goed heb ingesteld, maar dit word al erg moeilijk denk ik.
Zijn er nog mensen die tips hebben van toen zij voor het eerst gingen vliegen met een heli òf voor het eerst hun MX-12 zender e.d. in gingen stellen op de king v2?
Ik blijf het zeggen, ik weet echt nog helemaal niks van deze hobby. Heb al erg veel gelezen en bekeken dit heeft me al veel geholpen, maar nogsteeds voel ik me echt een newbie op dit gebied... Daarom zou ik graag alle hulp krijgen die mogelijk is, en ik denk dat er genoeg ervaren mensen op dit forum zijn die mij een handige tip kunnen geven. Hoop ik in ieder geval.
Beste Lars,
De beste TIP is toch eerst gaan klungelen op een Flight sim en trachten je het vliegen machtig te maken.
Ik heb ergens in dit draadje al eens aan gegeven dat het vliegen met een CP heli toch wel een uitdaging is (uitzonderingen daar gelaten). Veel en lang oefenen op een simulator kan een goede basis vormen.
Ik vlieg nu niet meer dagelijks op de SIM maar nog wel zeer regelmatig! Daar in tegen vlieg ik bijna dagelijks 4 accu's leeg op mijn werk.
Oefening baart kunst... dat gaat zeker op voor het heli vliegen.
MX12, ik vlieg zelf ook met een MX12 en heb ergens op het forum al eens mijn instellingen gepost.. maar indien nodig wil ik ze wel in pb posten.
Groeten, Frans... :xmas:
Laatst bewerkt: