Tamiya TA05

  • Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Slaapt iedereen hier? ;)....
Waar zijn al die ta05 rijders..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
naja dan ga ik maar weer met een vraag

volgens mij is me snaar een beetje los, ik kan hem heel erg op en neer (heen en weer) bewegen, kan ik hem strakken stellen op een een of vandree manier, of moet ik een neiuwe kopen?
 
hoe wil je hem anders in elkaar zetten?

Ik ga morgen wel even kijken, maar opzich mag je het ook wel uitleggen als je het toch weet
 
Volgens mij kan je het met je diff instellen, heb ik ergens gelezen.

Ik krijg binnenkort ook een Tamiya TA05! heb hem 2de hands gekocht op marktplaats. Komt over 2 weken, omdat ik morgen op vakantie ga. Hij is nog helemaal standard.

Ik ga er de volgende hopups op aanbregen:

-TRF Dempers
-Carbon voor en achter shocktower
-Spool/One way
-Aramid low friction snaren
-Universal shafts

Is het mogelijk om Alu steering van de TA04 over te zetten naar de TA05?

Ben benieuwd hoe die rijd in vergelijking met mijn Hotbodies Cyclone S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij kan je het met je diff instellen, heb ik ergens gelezen.

Ik krijg binnenkort ook een Tamiya TA05! heb hem 2de hands gekocht op marktplaats. Komt over 2 weken, omdat ik morgen op vakantie ga. Hij is nog helemaal standard.

Ik ga er de volgende hopups op aanbregen:

-TRF Dempers
-Carbon voor en achter shocktower
-Spool/One way
-Aramid low friction snaren
-Universal shafts

Is het mogelijk om Alu steering van de TA04 over te zetten naar de TA05?

Ben benieuwd hoe die rijd in vergelijking met mijn Hotbodies Cyclone S

Klinkt als muziek in de oren. Misschien om het geheel af te maken nog de blauwe aluminium heatsink van Tamiya erbij met de vinnen in de breedterichting?
 
hoe wil je hem anders in elkaar zetten?

Ik ga morgen wel even kijken, maar opzich mag je het ook wel uitleggen als je het toch weet

Dan heb je hem dus gelezen/gebruikt ..... Dan weet je als het goed is ook hoe je hem in moet stellen ...... :confused:

Maar goed sommige mensen willen alles voorgekauwd hebben ......
 
heej vin bedankt!
Ja die motorsink van tamiya is mooi inderdaad, lekker bling:) maar wel prijzig, is 2x zo duur als die van 3racing. Ik moet dus een overweging maken, maar hij stond op mijn lijstje. Ik ben ook nog bezig met het uprgraden van mijn Hotbodies Cyclone S, dus 2 tegelijk, 2 keer zo prijzig!
 
Bij de diff's zitten aan de zijkanten 2 schijven, waar ook de lagers in zitten, die je in verschillende standen in elkaar kan zetten, verschillende gaatjes. Standaard staat het puntje in het middelste gaatje en dat is de standaard snaarspanning. Zet je het naar voren of naar achter, dan zet je hem strakker of zachter. Je moet maar even in het boekje kijken bij welk diff naar voren strakker is of naar achter.
 
heej vin bedankt!
Ja die motorsink van tamiya is mooi inderdaad, lekker bling:) maar wel prijzig, is 2x zo duur als die van 3racing. Ik moet dus een overweging maken, maar hij stond op mijn lijstje. Ik ben ook nog bezig met het uprgraden van mijn Hotbodies Cyclone S, dus 2 tegelijk, 2 keer zo prijzig!

Ik heb er nog een (Tamiya heatsink) te koop. PM me maar als je interesse hebt.
 
Aangezien dit hier een Tamiya TA05 topic is wou ik even mijn Tamiya TA05MS laten zien :

http://www.mijnalbum.nl/Album=P6MREN3Q
Link naar de foto's.

Op de wagen zit het volgende:
1x Orion V2 19T
1x 10.5T brushless motor (voor in januari)
1x LRP sphere TC competition regelaar
Nieuwe servo saver :-)
En nieuwe heatsink met ingebouwde ventilator
Als ik de wagen aanzet is het net een stofzuiger die staat te draaien haha.

Grtz
Wesley
 
Controleer even of die 3Racing koeler niet de koelgaten in het motorhuis blokkeerd. Dan kan je nog zo hard een fan op je endbell hebben maar als de motor zelf zijn warmte niet kwijt kan wordt hij veel te heet en zal je anker kapot kunnen gaan. (wij hebben dit zelf meegemaakt met zowel de 3Racing als met de Tamiya koelers)

Met een Element V2 zal je die koeler nauwelijks nodig hebben aangezien de Element van zichzelf al aardig koel blijft. Mijn mening? Eerst kijken hoe warm hij wordt en dan pas de koeler erop. (scheelt ook nog aardig wat gewicht zonder koeler...)

Joost.
 
Bij de diff's zitten aan de zijkanten 2 schijven, waar ook de lagers in zitten, die je in verschillende standen in elkaar kan zetten, verschillende gaatjes. Standaard staat het puntje in het middelste gaatje en dat is de standaard snaarspanning. Zet je het naar voren of naar achter, dan zet je hem strakker of zachter. Je moet maar even in het boekje kijken bij welk diff naar voren strakker is of naar achter.


thanks, dit dacht ik al, zette die van mijn altijd standaard op het midden

Ik ga het in iedergeval proberen
 
Ik heb de koeler meer opgeschoven naar het midden zodat die niet op de endbell staat te blazen,
en morgen zal ik idd testen hoe warm hij wordt zonder de fan en hoe warm met de fan.
Ik schrijf het hier wel neer.
Grtz
wes
 
Nou, dat is het probleem ook niet... Het gedeelte waar de koeler mee op het huis klemt kan nog wel eens de koelgaten van het motorhuis afdekken en dat moet je voorkomen...

Joost.
 
Back
Top