Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Het standaard chassis kan de zwaarste brushless aan met 6 cellen. Houd er wel rekening mee dat hoe meer vermogen de auto heeft, hoe minder makkelijk deze te besturen is. Dus een lage brushless betekend niet altijd een snellere auto.

Je zult wel merken dat er een aantal delen van de aandrijving sneller zullen slijten.
Let vooral op je aandrijfassen en differentieel outdrives!

ik rij nu 19x3, niet brushless dus. Dit heb ik goed onder controle, 15 of 10 turns lijkt me dnek ik de beste keuze

Als je nu een 19turns gewend bent zou ik geen 10 of 15 BL gaan rijden... Dan kan je best een 9.5/8.5 of zelfs een 7.5 aan... Op de MACH gaan we volgend jaar met een 9.5 in de stock klasse rijden en zaterdag even een paar rondjes met een 7.5 gestuurd en dat gaat aardig vooruit... Ik zou dus kijken naar een 9.5 of een 8.5... Dat ligt mooi in de buurt van een 19turns brushed...

nou hij mag van mij wel een stuk zelfs, waar ik rij vind ik hem nog best langzaam ogen soms.

Wat is het maximale wat het chassis nog GOED aankan?

omdat het goedkoper is dan een brushless setje en het kan op zijn huidige regelaar. Slijt niet snel en het lijkt me een prima tussenstap.

Dat hij niet snel slijt is maar net hoe je hem gebruikt... Als je hem steeds flink aan de gang laat gaan, kan het best hard gaan hoor!!

hey,

het tandwiel waar de snaar op loopt, in het midden (aan de spur dus), is gestript. Ik dacht nu deze te kopen:

klik

Is dit een hele set of heb je er hier 2 van nodig. Voegt het wat toe aan het origineel? want ik vind het best wel duur. EN kan je daarmee nog wel achteruit?

danke schon

EDIT:

anders neem ik dit wel: klik

dat het 3racing is maakt toch neit zoveel uit?

Die eerste set die je linkt is een one-way unit en daar kan je dus niet mee achteruit. Als je dat wilt blijven doen gewoon en vervangings setje kopen van Tamiya... De tweede set is leuk maar kan je weinig mee aangezien je dan alleen de 16 tands kan gebruiken omdat voor de 17 en de 18 tands je snaren te kort zijn. Bijkomend feit is dat de pasvorm van deze pulleys zéér slecht is. Heb een setje hangen en er moet echt veel kracht gebruikt worden wil je ze erop krijgen. Zowel op de TRF als de TA05 dus... Lekker originele vervangings pulleys halen van Tamiya...

Voor wat betrefd het strippen van je pulleys, stond de snaarspanning wel goed dan? Denk dat die verkeerd staat namelijk...

nee dat was hem niet, ik had alleen FWD en ging toen (in griekenland) tegen de heuvels oprijden. Dat is dus niet zo goed voor de auto.

Heb al nieuwe snaren, nu die tandjes nog. ik zoek zo wel ff het nummer op...

ik zag dit TA-05 topic staan en had een vraagje, ik wil er mischien ook 1 kopen. maar tot hoeveel Turns motor kan deze hebben??
en heben deze bakkies veel ondehoud nodig?

amateur zei:
ik zag dit TA-05 topic staan en had een vraagje, ik wil er mischien ook 1 kopen. maar tot hoeveel Turns motor kan deze hebben??
en heben deze bakkies veel ondehoud nodig?

Ik heb het standaard chassis gereden met 19 turns ( orion element ) 17 turns ( in orion huis ) en 12 turns ( orion V2 )

Met de 12 turns motor buigt het chassis zo veel door dat je achtersnaar helemaal kaal word.
hoe strak je hem ook spant.

19 en 17 turns gaan uitstekend mits je betere diff balletjes er in stopt.

Onderhoud lijkt me niet meer of minder dan bij andere auto's.

Een 12T kan hij zeker nog goed hebben. Alles hangt af van de frequentie van je onderhoud en hoe grondig je dit doet. Als je op parkeerplaatsen rijdt zal hij meer onderhoud nodig hebben door alle steentjes etc. dan wanneer je op circuit gaat rijden.

Furious Jay zei:
Die eerste set die je linkt is een one-way unit en daar kan je dus niet mee achteruit. .

? volgens mij kan dat wel.

Furious Jay zei:
Bijkomend feit is dat de pasvorm van deze pulleys zéér slecht is. Heb een setje hangen en er moet echt veel kracht gebruikt worden wil je ze erop krijgen.

Ik heb ontdekt dat er aan de binnenkant van die 3Racing pulleys een heeel klein randje in de weg zit,
met een scherp mesje is het in twee tellen weg,
dan kun je zonder kracht gewoon met intelligentie de pulley er op schuiven.

kort gezegd moet je de front oneway aleen op de voor snaar gebruiken.
de reden: anders zou je niet meer kunnen remmen :wink:
achteruit gaat dan aleen op de achter snaar.

Met een front one-way (dus ipv een spool of diff) KAN je ook niet remmen, dan sta je achterstevoren... Of je nog remmen kan met een center one-way weet ik niet, nooit mee gereden maar ik zweer bij een spool...

ik heb een center one way op me ta04, als je remt sta je idd achterstevoren, hij slipt meteen de andere kant op, is afentoe ook leuk toch :P

Back