Extreme Flight Vanquish [full review]

thoho, touché :D

onze gino (De man die gaat vliegen tijdens de examens :-)) eeft nog ne lange weg te gaan tot hij zit waar ik zit :-) we zullen dan nog is klappe hehe

back on topic...

De vleugels zijn klaar... Het neemt zo een 10minuten in beslag om elke vleugel op je gemakje af te werken als je alles bij de hand hebt. Eerst en vooral moet je de scharnieren lijmen, terug dezelfde werkwijze dus dat is stilaan een automatisme aan het worden :-).
Daarna de servo's monteren, zelfde werkwijze als voor het hoogteroer. Epoxy roerhoorns vastlijmen, servo invijzen stangetje aansluiten... vleugels klaar!

van21.jpg

van22.jpg


Ook tijd om de motorbox eens vast te monteren, we haken die in en lijmen hem vast. Ook moeten er aan beide zijden nog 2 "driehoekjes" geplaatst worden. Om de stevigheid te verzekeren.

van23.jpg

van24.jpg


En even wat foto's van het voorlopige resultaat:

van25.jpg

van26.jpg

van27.jpg


Wat mij nog rest:

-Wielen en wielkappen monteren
-Regelaar monteren (en eventueel een koeltunneltje maken)
-Rudder aansturing monteren

Ik kan niet wachten om hem te testen :-)
 
Laatst bewerkt:
Nice!:thumbsup: Ik volg het met aandacht, en zie uit naar beelden van je first flight!
 
Nice!:thumbsup: Ik volg het met aandacht, en zie uit naar beelden van je first flight!

Leuk dit te horen, de rudder kabels heb ik aangesloten. Morgen doe ik de wielen, wielkappen en motorkap.
Alles op t'gemakje. Maar alles gaat heel snel ik denk als je gewoon werkt en je start in de middag met de bouw dat je het vliegtuigje tegen de avond wel volledig af hebt of misschien wel vlugger.

Ik hoop hem zo snel mogelijk in te vliegen, maar ik moet nog even bekijken welke lipo's ik eerst ga proberen etc
Misschien kan ik volgende week al even testen met een pack van Samuel. We zien nog wel.
Hé jens,

Waarom alleen metalgear op het hoogteroer?

Stevo

Hi,

Zelf vraag ik het mij ook een beetje af... maar het staat duidelijk in de handleiding, toen ik het vroeg aan Donatas vertelde die dat Chris de grote baas van EF al problemen heeft gehad met andere servo's... en dat ze nog nooit problemen gehad hebben met de MG. Dus staat er ook in de handleiding in drukletters vermelt dat ze ten zeerste de MG servo aanraden voor het hoogteroer... Voorlopig (op de foto) is het ook nog een gewone HB, ik wacht nog even op de MG die in bestelling is. Ik denk dat je niet zozeer risico loopt met de HB als je met een korte servo arm vliegt. Maar vooral als je met deze kist 3D gaat vliegen. Het hoogteroer is toch redelijk groot. Het kan zijn dat ik de eerste vluchten gewoon met de HB doe (als de MG nog niet binnen is). Voor die 5 of 10 euro dat hij meerkost kan je ook het risico niet lopen.
 
Laatst bewerkt:
Nice pics Jens, zitten er ook van die luchthappers bij die je op de houten motormount lijmt bij? Zoals bij de Sukhoi, erg handig bij die electro bakjes, goede koeiling, zoniet, kunt ge ne pingpong bal in 4 snijden en da ook gebruiken eh :p
Kunt ge eens een fotoke maken ook van dat pull-pull systeem voor rudder?
Komt toch niet zoveel voor bij de kleinere electro kistjes vind ik :)

grts :xmas:
 
hy jens deftig toestelleke e! mooi dingske!
(sam ik heb op bijna al mn kistn pull pull, ook op mn indoorke:) )

jens wel n goede tip van die seroarmkes zal ik ook toepassen ipv uitslag te minderen op de zender gewoon gaatje dichter bij de servo, had zover nog niet gedacht!!
 
Nice pics Jens, zitten er ook van die luchthappers bij die je op de houten motormount lijmt bij? Zoals bij de Sukhoi, erg handig bij die electro bakjes, goede koeiling, zoniet, kunt ge ne pingpong bal in 4 snijden en da ook gebruiken eh :p
Kunt ge eens een fotoke maken ook van dat pull-pull systeem voor rudder?
Komt toch niet zoveel voor bij de kleinere electro kistjes vind ik :)

grts :xmas:

Die luchthappers zijn niet voorzien... je moet er wel wat rekening mee houden dat in de meeste F3A kisten de motorkap al is voorzien voor optimale koeling. Ik ga in de motorkap toch wat depron verwerken maar dan meer om de regelaar goed te koelen. Foto's volgen nog.

ik post ook wat foto's van de pull pull

hy jens deftig toestelleke e! mooi dingske!
(sam ik heb op bijna al mn kistn pull pull, ook op mn indoorke:) )

jens wel n goede tip van die seroarmkes zal ik ook toepassen ipv uitslag te minderen op de zender gewoon gaatje dichter bij de servo, had zover nog niet gedacht!!

:-)
 
hy jens deftig toestelleke e! mooi dingske!
(sam ik heb op bijna al mn kistn pull pull, ook op mn indoorke:) )

jens wel n goede tip van die seroarmkes zal ik ook toepassen ipv uitslag te minderen op de zender gewoon gaatje dichter bij de servo, had zover nog niet gedacht!!


Nie iedereen is even slim he Chris
 
Sorry Jens

Hopelijk kan ik zondag komen kijken naar uw nieuw vliegmachien

Jup,de vanquish is op 1 ding na helemaal af. Het verslag van de bouw zal ik vrijdag of zaterdag compleet maken.
Zondag doe ik normaal de maiden van mijn nieuwe new power yak 54 en van de vanquish :-)
 
ik vind het ook tamelijk duur, als ge de prijs vergelijkt met de TM Supervision XP 45inch ARF
van UNITED HOBBIES, is weliswaar niet dezelfde maar toch ook 45 inch span, en 43 inch lengte. en dit voor 80 dollar + VERZENDING NATUURLIJK.
Kwaliteit zal toch wel dezelfde zijn .
als je de ganse uitrusting meebesteld, ben je ietsje meer kwijt of bovenvermelde prijs van Jens. ( ik wil niet met eieren smijten he )

Al kost een EF arf het dubbele van een vergelijkbare TMPRO arf (nuja vergelijkbaar, ongeveer het zelfde model, vergelijkbaar zullen ze niet zijn) dan kies ik nog zonder enige twijfel voor Extremeflight, en ik wordt (jammer genoeg :wink:) niet gesponserd.. Maar dit moet eenieder voor zichzelf uitmaken..

@JVDO, als je voor EF vliegt kan je mij heel binnenkort toch wel een yak55 sp profile bezorgen, of niet?? :wink:
 
Back
Top