bouwverslag graupner taxi 2 uit depron

ik zouw persoonlijk ook een zwaardere lipo nemen ten eerste je kan langer vliegen en ten tweede denk ik ook dat je anders problemen gaat krijgen met je zwaartepunt
en twee keer kopen is ook twee keer betalen
 
verder bouwen

Ik heb ff dat lipo-verhaal achterwege gelaten en ben lekker verder gaan bouwen. Al het roerwerk zit er nu op en is helemaal spelling vrij. Als schanieren ben ik toch voor de floppy’s van mike gegaan. Goede oplossing. Hier dan de foto’s;

m5110004gm8.jpg

het richtingsroer

m5110015dh5.jpg

het hoogteroer in aanbouw :D

m5110018ek4.jpg

het hele roerwerk

m5110017nd3.jpg

servo’s in de romp

m5110026gu2.jpg

ik heb de bovenkant al dicht gemaakt

hier een filmpje van de test van de roeren:
[media=youtube]lR54gF0aFbc[/media]

reacties zijn welkom :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
(wanneer maiden? :wink:)
ik zou het niet weten.

ik ben er wel uit dat ik als vleugel gewoon de bestaande vleugel van de brandstoftrainer ga gebruiken. ik ben geen held met depron en ik weet bijna zeker dat als ik een vleugel probeer te bouwen, dat het mis gaat.

ik heb het geheel ook ff gewogen. het weegt nu ongeveer 450 gram met ontvanger, ontvangeraccu en servo's acceptabel denk ik. nog een paar foto's met de vleugel erop:


m5110002kq7.jpg


het begint al op een vliegtuig te lijken :D

m5110004wn0.jpg


opmerkingen zijn welkom :wink:
 
gewicht is prima!! ik blijf bij de accu die ik zei, die rode motor die je zei is ook prima, maar met
dit gewicht zou ik voor zo'n motor/esc/prop combo gaan. bespaart geld en power is misschien wel meer
 
m5110017nd3.jpg


reacties zijn welkom :wink:
De bevestiging met die geleidingsbuisjes is gevaarlijk.
Als één van die buisjes loslaat schiet de stuurstang ineens een heel andere kant op, met heel waarschijnlijk een crash als gevolg.
Beter is het om flexibele stuurkabels met binnen- en buitenbuis te gebruiken, of gewoon onbuigbare stuurstangen die rechtstreeks van servo naar roerhoorntje lopen.
 
zonder gaat het ook wel goed, maar dit zag er gewoon beter uit. dat is de enige reden waarom ik dit zo heb gedaan :wink:
 
de taxi heeft een soort van maiden gehad. ik had ff de vleugel van de easystar erop gebonden en een ontvangeraccu erin gelegd. kwam mooi uit met het zwaartepunt dus ik ben even naar het veldje hier in de buurt gelopen en heb de taxi gelanceerd. supermooi zwevertje. bijna geen hoogteverlies en ik denk dat als ik er een speed 400 op zou plakken dat het dan al goed zou vliegen. dus dat ga ik even proberen denk ik. ik vind de neus toch iets te lang dus ik plak er een speed 400 met propje op, als dit niet werk snij ik hem er gewoon weer af. proberen kan altijd :wink:

nog ff een fotootje:
m5110001je2.jpg
 
Back
Top