Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Waarom wachten met inrijden? Als je wat meer temperatuur in je blokje wilt hebben doe je er simpel wat alu folie omheen. Zonde om met dit zachte weer niet te rijden.
 
Kan dat dan echt geen kwaad want ik heb namelijk geen zin dat ik straks 30% kracht van mijn motor verlies......
En moet je dat alu folie dan gewoon om de koelkop doen en rijden of moet je hem dan ook nog '' voorverwarmen'' ?

groeten,

Jelle
 
Voorverwarmen kan, bij een nieuwe motor is het zelfs handig zodat je hem wat beter kan starten. Alu folie kan je gewoon om de kop doen en met een temperatuurmeter controleren hoe warm hij wordt. Als hij naar jouw mening te koud blijft, dan wat verder inwikkelen. Wordt hij te warm dan wat weghalen.

Eigenlijk niets anders als dat je gewoon in de zomer rijdt. Hier moet je de temp ook goed in de gaten houden.
 
hallo , ik heb dus een week oude savage , toen slipte dus de startas door , ontvet , in mekaar gezet en weer even ok . nou , zondag wou ik rijden , slipte ie weer door , heb ik m losgehaald , blijkt dat de 6 kantige moer waar t one way inzit een haarscheur heeft.
nu wou ik die dus nieuw bestellen [one way en 6kant] , maar pk racing zit dus dicht . iemand sugesties wie van de shops dat heeft liggen ?? mvg ferry
 
Bijna elke shop die HPI levert heeft hem of kan hem in ieder geval bestellen.

Je hoeft dus niet perse naar PK of op PK te wachten ;)

Probeer gewoon de dichtst bijzijnde shop zou ik zeggen......
 
ja , dat is dus quartel hier , maar als ze m bestellen moeten , kan ik dus van t weekend niet rijden , heb je geen online sugestie voor mij ??
mvg ferry
 
hoi ferro, volgens mij als je op google de zoekwoorden one way lager savage intypt krijg je wel een aantal hits met winkels waar je dit kunt kopen , en bij de meeste kun je ook online bestellen ;)

en ik weet niet of je deze al hebt, maar hier staan ook een redelijk aantal shops , nat/internat. alsmede diverse clubs. igg. veel plezier bij het rondgluren op de vele sites http://rcauto.startpagina.nl/
 
Laatst bewerkt:
ja , dan moet ik naar quartel , sturen ze m op naar ander filiaal , bla bla bla , en ik wil van t weekend gewoon rijden , schijnt eindelijk een beetje beter weer aan te komen , je kent t wel .
 
trouwens gert , zie dat je uit apeldoorn komt , ik uit vaassen , is er rond apeldoorn wat te doen met offroad rc ?? weet alleen van amca circuit in de maten daar , maar ofroad ??
 
ja , dan moet ik naar quartel , sturen ze m op naar ander filiaal , bla bla bla , en ik wil van t weekend gewoon rijden , schijnt eindelijk een beetje beter weer aan te komen , je kent t wel .

Dan laat je het toch opsturen naar je huis. Monteer je het zelf en je kan weer rijden. Ik had ook div dingen defect gehad en wat onder garantie viel heb ik laten opsturen naar mijn huis adres.

In en om Apeldoorn geen vaste plek. Ik rij vaak op bouw kavels enz.
Daarnaast ga ik ook veel naar de zandvlaktes in Kootwijkerzand.
Maar we kunnen misschien wel een keer afspreken.
 
@Ferro, vervang je rotostarter door een trekstarter, de rotostart draait veel te snel en je draait gauw te lang door en dat is funest voor je one-way lager, met een trekstarter voel je precies wat je doet en meestal krijg je je motor met 2/3 keer trekken wel aan.
Je motor zelf vind het trouwensook niet fijn als ie lekker doorgredraait wordt met de roto zonder dat ie smering krijgt.
(en je hoeft dat zware ding niet meer mee te slepen als je helemaal aan de andere kant van het veld op je dak ligt)
 
Als je die rotostart normaal gebruikt kan er niet veel fout gaan denk ik.

Zelf zorg ik er voor dat hij na kort drukken start. Zo niet dan verander ik de afstelling een beetje en zoals op de rotostart staat niet langer dan 5sec en binnen die tijd loopt hij al.

Je moet niet de knop indrukken en lekker wachten tot de motor een keer aanslaat. :shock:
Mijn savage is ook een week oud.
 
Staat er inderdaad op ja, van die vijf seconden, je zal ze de kost moeten geven die dat dan rustig 5 keer achter elkaar doen omdat de brandstofslang nog vol met lucht zit, en je zuiger dus totaal ongesmeerd op en neer glijdt/schuurt.
Ik heb zelf ook zo`n apparaat gehad, maar gebruik hem nooit meer. Er zijn natuurlijk mensen die er wel goede ervaringen mee hebben omdat ze er goed mee om gaan, maar het is zoooo makkelijk met zo`n ding om even lekker door te draaien.
Het is zoveel beter voor de levensduur van je blokje om een trekker te gebruiken en te leren hoe je hem met 2/3 keer trekken start. Bij mijn K4.6 gaat de zuiger bij één keer trekken twee keer op en neer, hoeveel keer doet ie dat bij 5 sec roto?
 
oke , er kan dus gewoon een trekstart op , wist ik niet.
jammer , heb gisteravond one way besteld . vroeg me ook af , als je gewoon veel rijdt met t beestje , gaan er dingen kaput , hoort erbij . maar ik zie soms op en top gepimpte savages . zijn ze enigzins hufterproof te krijgen ? zodat je [zonder alsmaar huizenhoog te springen ] niet vaak meer aan het sleutelen bent ??
mvg ferry
 
Staat er inderdaad op ja, van die vijf seconden, je zal ze de kost moeten geven die dat dan rustig 5 keer achter elkaar doen omdat de brandstofslang nog vol met lucht zit, en je zuiger dus totaal ongesmeerd op en neer glijdt/schuurt.
Ik heb zelf ook zo`n apparaat gehad, maar gebruik hem nooit meer. Er zijn natuurlijk mensen die er wel goede ervaringen mee hebben omdat ze er goed mee om gaan, maar het is zoooo makkelijk met zo`n ding om even lekker door te draaien.
Het is zoveel beter voor de levensduur van je blokje om een trekker te gebruiken en te leren hoe je hem met 2/3 keer trekken start. Bij mijn K4.6 gaat de zuiger bij één keer trekken twee keer op en neer, hoeveel keer doet ie dat bij 5 sec roto?

Als bij een trekstarter de de brandstofslang nog vol lucht zit, gaat de zuiger toch ook ongesmeert rond. Als bij 2/3 keer trekken de motor start, zal deze ook snel starten bij een rotorstarter en niet langer ongesmeerd rond gaan als bij een trekstarter.
 
Daarom ook handig als je een balletje (pompje) in de toevoer leiding zet. Dan kan je daarmee de brandstof oppompen en met twee a drie trekjes de motor starten.
 
Als bij een trekstarter de de brandstofslang nog vol lucht zit, gaat de zuiger toch ook ongesmeert rond. Als bij 2/3 keer trekken de motor start, zal deze ook snel starten bij een rotorstarter en niet langer ongesmeerd rond gaan als bij een trekstarter.


Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt, veel rotostart gebruikers houden de uitlaat dicht en laten de roto draaien om de brandstof naar de carb te krijgen en draaien zo lekker ongesmeerd flink door. Probeer jij maar eens met een trekstarter tegelijk te trekken en je uitlaat dicht te houden :rolleyes:
Dan gebruik je dus een pompje in je leiding of je blaast in het slangetje van de uitlaat naar de tank tot er net wat brandstof in je carb zit. Veel roto gebruikers doen dat dus niet.

@Ferro, die one way had je zowiezo nodig, de trekstarter kan je apart bestellen, zit geen one-way bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top