Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Wat Burp zegt, met een knappe afstelling een minuut of 10, misschien nog wel meer.

ik ga toch de 8000mah uur accu bestellen
want die raakt toch nooit op en is een metertje ook overbodig ;)
nu nog even naar een lader kijken want met die ik nu heb (170mah) duurt het wel erg lang

Dat metertje is er niet om aan te geven of je accu leeg is maar om te zien of je gloeiplug nog heel is. Uiteraard doet hij ook niets als de gloeistaaf helemaal leeg is maar hij zit er voor de plug.

Ja, alleen op een zanderige ondergrond rijden zorgt voor veel troep in je kop. Natuurlijk kan je blazen etc, maar het metertje geeft meteen uitsluitsel zonder kans op rotzooi in je cylinder. (zei hij die geen metertje heeft maar een losse loodcel gebruikt met stekkertjes :rolling:)

Idd controleren van de plug kan er ook mee. Ik vind het gewoon handig dat het erop zit. :)

even uitdraaien en dan kijken is snel gedaan :)
Je gloeiplug kan in de buitenlucht prima lijken te gloeien maar onder druk kan het best zijn dat deze te zwak gloeit en je motor dus niet wil starten. Als je zo'n metertje er op hebt zitten, meet je de stroom door de gloeiplug. Je ziet het wijzertje ook wilt verspringen als je gaat starten en de motor aanslaat (of niet). Dat komt omdat ten gevolge van verwarmen (droge gloeidraad) en afkoelen (brandstofmengsel dat in aanraking komt met de gloeidraad) de weerstand van de gloeidraad verandert. Je hebt dan dus een goede indicatie of de gloeiplug goed werkt.

En 8000mAh is wel extreem veel. Ik doe 3 weken met mijn 3300mAh accu-cel. En die ligt als ik hem niet gebruik gewoon in een koude garage. ;)

1 helaas is hier in de buurt geen zand
2 het is een gewoon formaat hoor ;)
3 als je motor na 10 keer trekken nog niet start (en de rest wel goed is) dan ik weet ik ook dat de plug niet meer 100% is
4 misschien is het inderdaad k*t maar dan zal ik er wel achter komen :) TIME WILL TELL :P

ff andere vraagje.. Heb vandaag lekker gereden met mijn Savage. En wil nu wat afterrun oil in het blokje doen.. Wat is nu de beste manier om dit te doen?

Via de carburateur of gewoon de plug er uit en het daarin doen? En hoeveel eigenlijk?

ik doe 4 in me carb en 6 in de cilinder en dan drie keer trekken en klaar :)
ik heb ook wel eens gehoord dat je voor kort tijd wd-40 kon gebruiken.
ik zelf heb dit nooit gedaan
gebruikt een van jullie het?

Gewoon in beide een flinke straal spuiten en hem dan een paar keer rondtrekken.

WD-40 kan je inderdaad ook gebruiken , Traxxas raad het zelfs aan in de manuel ... Ik gebruik het zelf ook en het werkt prima ;)

@ patrick , ik weet niet waar je woont in hoorn , maar op de blauwe berg kun je nu erg leuk rijden in het zand er zijn nu allemaal leuke bulten en kuilen waar je je eigen lekker op kunt uitleven !;) :D

Ok WD-40 das mooi dan kan ik het prima in de cilinderkop spuiten zonder te morsen...
Zijn er nog meer rijders die WD-40 gebruiken? En werkt dat niet ten nadele op het starten van het motortje ivm ander mengsel?

Ik zou geen WD40 gebruiken. Er zitten nog wat andere stoffen in WD40 die denk ik niet bepaald goed zullen zijn voor je motor. Er zitten allerlei geur- en smaakstoffen in en weet ik veel wat nog meer. Ik rij al sinds jaar en dag met Morgan Fuel Sidewinder 25% en heb nog nooit afterrun gebruikt. Mijn eerste .25 blokje van mijn Savage heeft destijds bijna 9 maanden stil gestaan (na 30 liter Sidewinder) en had hem even nodig voor wat anders. Brandstoftankje erop, nieuwe gloeiplug erin, rotostart in de kont, knopje drukken en lopen.

Met Modell Technics daarentegen heb ik slechte ervaringen. Dat trekt vocht aan en laat een dikke gele olie-actige smurrie achter waar je niet vrolijk van wordt.

Maar dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. ;)

Ik ben juist begonnen met WD-40, ik kan er nog niet veel over zeggen dus. Ik heb nog afterrun staan, maar die zou ik dan gebruiken bij het lang stilzetten van de motor, en bij het in en uit elkaar halen van de motor. WD-40 gebruik ik dan voor 'in het veld' meteen na het stoppen met rijden, ff luchtfilter eraf en volspuiten, motor ff laten draaien met rotostart, weer volspuiten,... net zolang tot de rotostart blokeert, motor dus verzopen en vol met WD-40. Het gaat een stuk makkelijker dan afterrun door het fijne rietje :)

Ik heb met MT dynaglow16% nitro) + 3% castor olie extra gemengd, geen problemen ondervonden. Ook niet qua gele derrie.
(force .21 /force .26/mach .26 / force .28 / picco .26 / mega zx26 /lrp.z28.)

Misschien is deze tip al eens gegeven, als je een rotostart heb:

Boor een klein gaatje bovenop de behuizing van de rotostart, draai hier een brandstofnippeltje in en bevestig een stuk benzineslang hieraan.
Boor onderin ook een klein gaatje (gunstig plekje waar geen vuil kan komen).
Mocht je startproblemen hebben, beetje degreaser (engine cleaner) in het slangetje spuiten en hij start altijd.

Hierdoor heb je nooit meer last van een doorslippende one-way bearing.

Back