FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
FANE F. 1/40 - Two-seat air observation post monoplane developed by Capt Gerard Fane from incomplete Comper CF-1 Scamp (with seri-al T1788) with 80 hp Continental A-80 engine and pusher propeller, to meet requirements of School of Army Co-opera-tion. Single example built 1940, tested briefly at Heston in March 1941 after acquiring civil registration G-AGDJ.

Gross weight, 1,500 Ib (681 kg). Span, 37ftO in (11.28m). Length, 23ft 5 in (7.14 m).
 
Hier komt er dan nog eentje.
Het is geen gefotosoepte! :rolleyes: :-D


weeralzonraarding.jpg


En niet na 1 uurtje al achter tips gaan vragen he. :thumbsup:
 
Consolidated B24/17
[FONT=Arial,Helvetica]<small>This was a one-time 1943 experiment marrying the nose section of B-17G [42-97772] to B-24 [42-73130] in hopes of combining the qualities of both ships. It didn't work.</small>[/FONT]
 
Dit moet de Vickers Model 161 zijn!

Ik kon hem alleen met de upward firing Gun. Heb hem zelfs als model gezien een tijdje geleden in Engeland.

vick161-b.jpg
 
Dit moet de Vickers Model 161 zijn!

Ik kon hem alleen met de upward firing Gun. Heb hem zelfs als model gezien een tijdje geleden in Engeland.

Helemaal goed Teus, je bent aan zet :D

03/19/2005. Remarks by Nico Braas: "Designed as an interceptor, armed with a big 1.46 in (37 mm) Covertry Ordenance Works (COW) cannon, Type 161 was flown for the first time on January 21, 1931. The fighter was of a vey advanced design with its pusher propeller, twin boom tails and light-alloy construction. The big COW gun protuded from the nose section in a 45° upward position. On the picture we see Type 161 still without its gun installed and without any markings. With the COW gun installed, it later fley with RAF s/n J9566. Although the flying qualities of this fighter were good, the COW gun was not further adopted for operational use, and only a single prototype of Type 161 was built."
Created March 19, 2005
@Ron,
Waar komt dat model vandaan? Meer info? Ik zou er wel eens "in" willen kijken, eens zien hoe ze dat gedaan hebben 8)
 
Laatst bewerkt:
Teus, ik heb niet veel meer informatie dan deze foto's. De motor is een zelfbouw buitenloper, of in dit geval zou je het beter een 'omloper' kunnen noemen. De staartbuis gaat door de buitenloper:
TorquemaxLRK-Motoren - Detlev Koch

Je zou Detlev Koch, de eigenaar van de site, om contactgegevens van Achim Schneider kunnen vrargen.
 
Nee, 1941 en van de overkant van de grote plas om het maar zo te zeggen. ;)

Hij kon met en zonder piloot vliegen! :hammer:

Gr. Teus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top