Tunder tiger mini titan E325

Goededag heli vliegers,

Ik op zoek naar een 450 size heli. Ik ben erg geinteresseerd in een mini titan maar vraag me af of het een goede heli is.
Heb hier en daar wat gelezen maar dacht het nog even te vragen. Ik wil hem als kit kopen want ik heb al een futaba zender en een 401 gyro met servo. Enige aanschaf is de kit en de servo's voor de swash.

Zijn er mensen hier op het forum die wat advies kunnen geven over deze heli en wat ik extra erbij moet of kan kopen om hem zo goed als mogelijk te laten draaien?

Is het te vergelijken met een t-rex 450?

Alvast bedankt
Chris
 
Velen (o.a. ikzelf) hebben de volgende servo's:

Swash: 3x HS56HB
En op de staart een S9650

Maar in de topics die 666yeti666 al gaf staat een heleboel info :D
 
Ja, ik ben zo een beetje aan het rond kijken welke opstelling ik erop zal doen.
En of ik het met of zonder motor moet kopen. Scheelt me wel 40euro volgens mijn berekeningen bij rcheliparts.nl.
Heb ook niet echt een draadje gevonden waar er iemand een andere motor op heeft zitten/ Of heb ik die nog niet gevonden?

Ik koop er elk geval een mini titan. En mijn vraag is of het nodig is om al die alu onderdelen te hebben?
 
Nee,
De enige problemen waar je eventueel tegenaan kan lopen zijn bladspoor als je nieuwe bladen monteert (carbon, align pro's etc.).

Voor de gene die niet weten wat Bladspoor is:
De bladen horen mooi vlak in 1 lijn samen te werken voor optimaal sturen en lift, staat in een hover het ene blad hoger dan het andere, dan moet het bladspoor verwijderd worden door de hoekverdraaiing van 1 blad aan te passen.
Blijf je bladspoor houden na aanpassingen, dan zit er een probleem ergens in je rotorkop.

Bij de Minititan zijn er in het begin problemen mee geweest.
Later hebben ze de standaard grips en mixerarmpjes aangepast, dus kan het zijn dat dat probleem intussen verholpen is.
Mocht je het toch krijgen dan is het eenvoudig op te lossen door de bovenste mixerarmpjes te vervangen door aluminium armpjes.
Verder bestaat de kans dat de kunststof kop, na veel vluchten wat speling gaat vertonen op de as.
Dan kan je hem gewoon vervangen, of kiezen voor een stijvere aluminium upgrade.

Verder is hij volledig origineel prima te vliegen.
Ik vlieg er zo al een jaar mee zonder veel problemen of veel afstellingen te moeten maken.
Meer upgrades maken hem alleen maar onnodig zwaarder m.i.

Eric
 
Nee,
De enige problemen waar je eventueel tegenaan kan lopen zijn bladspoor als je nieuwe bladen monteert (carbon, align pro's etc.).

Voor de gene die niet weten wat Bladspoor is:
De bladen horen mooi vlak in 1 lijn samen te werken voor optimaal sturen en lift, staat in een hover het ene blad hoger dan het andere, dan moet het bladspoor verwijderd worden door de hoekverdraaiing van 1 blad aan te passen.
Blijf je bladspoor houden na aanpassingen, dan zit er een probleem ergens in je rotorkop.

Bij de Minititan zijn er in het begin problemen mee geweest.
Later hebben ze de standaard grips en mixerarmpjes aangepast, dus kan het zijn dat dat probleem intussen verholpen is.
Mocht je het toch krijgen dan is het eenvoudig op te lossen door de bovenste mixerarmpjes te vervangen door aluminium armpjes.
Verder bestaat de kans dat de kunststof kop, na veel vluchten wat speling gaat vertonen op de as.
Dan kan je hem gewoon vervangen, of kiezen voor een stijvere aluminium upgrade.



Eric
Heeft iemand een foto welke onderdelen je het beste kan vervangen om bladspoor te vermijden of misschien de bestelnummers.
Ik heb ook eens de bladen erop gezet van align en meteen als zo'n dikke centimeter bladspoor
 
Je steekt gewoon een KASAMA rotorkop en als is opgelost.
(allee toch bij mij)

Ondertussen alles alu van kop tot en met swash.
 
Nee,
De enige problemen waar je eventueel tegenaan kan lopen zijn bladspoor als je nieuwe bladen monteert (carbon, align pro's etc.).
Eric

Vreemd dat dat probleem zich alleen voordoet als je nieuwe carbon bladen monteert die feitelijk beter zijn de dan houten bladen ? Weet iemand waarom ?

Met mijn houten bladen heb ik trouwens geen enkel spoor van bladspoor (leuke woordspeling...) .

Ik ben benieuwd als ik er een set radix op monteer of ik dan ineens wel bladspoor krijg ...
 
Bedankt voor het advies. Ik heb zowat gelezen hier en daar. Maar komt dit bladspoor geval alleen voor bij bepaalde type balden die er gebruikt worden?

Ik denk dat ik hem gewoon als een kit koop met een motor en speedcontroller. Moet nog even uitzoeken waar het het handigst is. Heeft 1 van jullie een mini titan gekocht binnen europa? Betaal je dan invoersrechten en inklarings stukken?

Ik moet een kit hebben en 3 servo's. Heb al een 401 met een robbe 8520 servo en een futaba 6ex transmitter. Zal goed genoeg zijn denk ik. En 2 flightpower lipos.

Zijn er nog meerdere dingen waar ik rekening mee moet houden behalve het bladspoor probleem. Want dan bestel ik alles direkt.

Bedankt voor de hulp vliegers
 
Misschien alvast wat reserve dingetjes zoals: tail blades, tailfin, tandwielen, landingsding.

Kan handig zijn, voor als je de eerste keer probeerd te vliegen :)
 
Ja zeker, de reserve onderdelen koop ik altijd erbij. Vooral een mainshaft en spindle shaft. Die heb ik ook altijd op voorraad.
Hebben jullie nog enige links waar je de mini titan kan kopen. Neem aan dat jullie ook onderdelen bestellen. Dus zullen hem cker wel te koop hebben daar.

Ik denk dat ik op een kostenplaatje kom van 300euro. Voor de kit en de 3 servo's voor de swash. En dan nog wat extra voor reserve onderdelen.
 
Ook niet iedereen heeft hier last van, er zijn wat gevallen bekend, waaronder ikzelf.
Ik heb zelf ook een Kasama kop gekocht en heb nooit meer problemen gehad (vrij logisch lijkt me :) )
Maar dat is zeker niet de goedkoopste oplossing.
Ik heb diverse berichten gelezen dat het op te lossen is door bijv. de upper-mixer arms te vervangen door PV0806.
En zowiezo de vulringen PV0829 gebruiken, veel beter dan de losse ringetjes die bij andere bladen geleverd worden.

Waardoor het komt is wat vaag, en kan ik ook alleen naar gissen...
Het zou kunnen dat andere bladen iets andere krachten op je grips veroorzaken waardoor het kunststof van de mixerarms ietwat vervormd onder belasting (flex).

Eric
 
Laatst bewerkt:
Hoe zwaar mag een titan worden?
Met 3s2100 packs (180 gr) hoor ik van korte vliegtijden, ca 5 minuten.

Heb ook nog 3s4200 (280gr) liggen.
Geen 3D flips, flics of flops of zo.

Ik wil (buiten) hoveren, kunnen oefenen voor brevet.
Dus zonder stuiter en geworstelen met de controls in wind zoiets als gistermiddag (wk 3 a4)
 
Laatst bewerkt:
ik vlieg gewoon wat rondjes en doe dit op een een FP 3s2500 pack (zo'n groen)
en haal hier toch +/-10min op, zonder hooveren wel 11,5min.
 
Ja zeker, de reserve onderdelen koop ik altijd erbij. Vooral een mainshaft en spindle shaft. Die heb ik ook altijd op voorraad.
Hebben jullie nog enige links waar je de mini titan kan kopen. Neem aan dat jullie ook onderdelen bestellen. Dus zullen hem cker wel te koop hebben daar.

Ik denk dat ik op een kostenplaatje kom van 300euro. Voor de kit en de 3 servo's voor de swash. En dan nog wat extra voor reserve onderdelen.

Ik bestel meestal via deze site:

RC-Central shop

en deze schijnt ook wel goed te zijn:

rcheliparts.nl
 
Ja, de kans bestaat er dan natuurlijk. Maar er wordt toch een bepaald
percentage op berekend? Heeft er iemand een idee wat dat is?
Dan kan ik het even uitrekenen. Als het duurder uit komt dan hier bestellen dan hoeft het voor mij niet. Want het gaat cker om een 80 euro.
Mooi genoeg voor me servo's als ik niet gepakt wordt. Spannend man.

Ik las ooit iets van inklarings stukken een bedrag erbij en dan ook nog btw een bepaalde percentage. Weet iemand dat hier op het forum?
 
Sowieso btw over produkt en btw over de transportkosten, en mogelijk nog 20 euro inklarings kosten voor de Douane (hoewel ik dat laatste niet altijd heb hoeven te betalen dus waarom dat is weet ik ook niet)
 
Ik kan het even niet snappen. Als ik het bij Flying-Hobby.com koop betaal ik intotaal 145 euro volgens kadushi. Tenzij ik douna kosten erbij krijg. Zijn dat dan maar 20euro kosten erbij? Denk het niet toch.

Die site van belgie je is elk geval goedkoper dan die van hier. Daar betaal je voor de kit met motor 190 euro en hier 226 het goedkoopst. Allebij zonder verzendkosten.
Nog even verder kijken wat ik kan vinden dan ga ik over tot kopen.
 
Back
Top