Tunder tiger mini titan E325

Goededag Mini titan heren,

Het is bijna zo ver. De mini titan komt eraan. Hoop dat ie volgende week gepost wordt. Heb hem wel tweede hands gekocht bij Bernie. Heeft al een aantal allu onderdelen op de kop.

Ik heb alleen nog servo's nodig. Ik heb er twee gevonden. De HS65HB en de HS65MG.

De HB versie is nu wel niet binnen bij die zaak waar ik hem wat goedkoper koop. Dus vroeg me af of die MG ook goed is. Natuurlijk beter maar men zegt dat het voor storing kan zorgen. Ik vlieg 2.4Ghz. Heb een futaba 6EX.

Moet ik me dan wel of niet zorgen maken met de MG versie als ik die koop?

Ook ben ik ergens een site tegen gekomen waar er een soort plaatje aan de bovenkant van de motor wordt gemonteerd wat voor koeling zorgt. Kan hem nu even niet meer vinden. Heeft iemand dit geplaatst op zijn motor? (stock motor)

Mvg,
Chris

Ben zelf namelijk ook aan het kijken voor een mini titan E325 Mijn setup:

-GY401 gyro
-Futuba 6EX 35 mHz zender
-Futuba 146ip ontvanger
-HS 65 MG swash servo
-Futuba s9650/s9657 (Moet nog even kijken) staartservo
-Align woody's (kan alleen geen verkoper ervan vinden in nederland weet iemand hier wel een site?) Bladen

Dat was mijn setup. Heb het er al met The ICE Factory over gehad die zij dat het een goeie setup was maar wil toch de ervaringen van de rest ook nog even horen.

Robin.

Bladen kan je vinden bij 4rc.nl als ik het goed heb.

Ik zit even te twijfelen tussen die MG versie of de HB versie.

Ga ze bij heliguy.com kopen. Daar betaal ik 60euro voor 3. Hier in nederland veel meer

Nee haal hem bij Flying hobby alles in een set heel goedkoop hier de link: Flying-Hobby.com Mooie prijs dacht ik toch niet? En daar zitten dan al de standaart bladen bij die ik dan als spares gebruik en de align als standaart. Verder heb je daar voor $159 Een futuba 6EX met 146ip ontvanger. geen geld dacht ik zo wel?

Robin.

PS. Als je bij de site bent naar helikopters. Dan naar titan E325 en dan de 3D combo voor 499 dolar.

Laatst bewerkt:
20 euro vind ik niet erg en dan nog verzend koste zal samen zoon 50 euro zijn als de duane hem al te pakken krijgt. dus 499:1,5+50=€382,667 euro. In nederland ben je alleen voor de gyro al zowat 125 euro kwijt en de 3 hitec servo's 60, de staart servo ook zoon 50 euro dan nog de kit zelf 200 euro dan zit je er al over en heb je niet eens de lipo erbij die daar wel bij zit. Denk dat ik daar toch wel heel wat goedkoper uit ben. Waneer dit niet zo is hoor ik het graag.

Robin.

Het blijft interessant. Ik heb er zelf ook aan gedacht en was zelf al van plan de kit uit de states te laten halen.
Heb hem toen tweede hands gekocht met een bijna volledige metal kop. Heb de gyro van de persoon zijn titan in het begin gekocht en nu heeft ie hem nog liggen dus heb hem gekocht. Kreeg er allerlei spares bij en de heli heeft nauwlijks gevlogen. Zijn hele procedure over die heli staat op een forum.

Dus vandaar dat mijn plan niet is door gegaan. Zou hem als kit kopen zonder motor bij thundertiger4u.com. en dan een scorpion motor en regelaar erin doen. Maar verlopig heb ik genoeg aan de standaard motor.

Je kan de gok wagen maar denk ook aan de verzekering he. Als er iets stuk gaat is het een heel gedoe als ik het goed heb. Blijft altijd interessant.

Als hij helemaal kapot word gelevert stuur ik hem trug als er een kleine beschadiging is aan de blades ofso vind ik het niet erg dan koop ik in nederland wel een ander setje. Maar als het wel helemaal mis gaat moet je wel de verzendkoste betalen ja. Denk niet dat dit ver boven de 30 euro is (aangezien die van enkele concurenten dat ook is). Het is altijd een risika maar ook dat heeft wel iets en geeft een extra kick! Al met al het blijft riskant.

Robin.

Douanekosten zijn tussen de 10-20 % invoerrechten + 19% BTW + inklaringskosten 15 euro. Kost je kist inclusief verzending dus 350 euro, dan is dat 350 + 35 + 67 + 15 = 467 euro.

Dat is dan nog altijd goedkoper als hier. kit met motor en ESC is 220 euro en dan gyro is 130 euro zender en ontvanger is 200 euro.

Hallo heren
Een vraagje, heeft er iemand last van een opwarmende motor op de mini titan? En wat heb je er dan aan gedaan?
Lees vaker om de gaten in canopy te vergroten, is dat zo?

Heren, hij is binnen en heeft gevlogen.

De mini titan met een bijna volledige metalen kop. Heb hem wel nog even met een paar simpele towerpro servo's gevolgen. De HS 65 HB servo's zijn onderweg. Kon het gewoon niet laten staan.

Hij vliegt super. Nu nog even verder alles perfect afstellen en binnen kort wat flipjes en rolls maken.

Back