Sleurhutje
Forum veteraan
De stalen spur gear is aanmerkelijk dunner dan de plastic spur gear. Uit eigen ervaring weet ik dat een gewone clutchbell geen lang leven beschoren is. Een hard stalen geventileerde clutchbell is dus een must.Ook het spurgear is vandaag vervangen door een stalen spurgear en moet ik alleen de hardstalen clutchbell nog monteren.
Welke verhouding hoort er gekozen te worden bij een spurgear 47 tands?
Hoort daar een 17 tands clutchbell bij of een 15 tands. :?:
Hier een oud tabelletje van de Savage 25 (4.1cc) met verhoudingen. De stalen spur van de SS is echter 47 tands zodat ook een 19T of 20T clutchbell erp past. Ik geloof dat 47/17 standaard is voor de Savage SS/X/X SS met 4.6cc. De plastic spur is 49 tands. Dus voor jouw 3.5cc zou ik het toch wel bij 47/16 houden wil je in het zand nog goed snelheid hebben zonder je motor te overbelasten. Deze clutchbell heb je nodig, onderaan de nummers van de andere mogelijke opties (de 13 en 14 tands passen niet op de 47T spur omdat het blok niet zover naar binnen geplaatst kan worden en voor 20 tands moet je ook wat Dremelen).

Ik rij op mij K4.6HO met 47/19T en dat gaat lekker snel.

Tsjemig BYM, lijkt die Opel van je wel. Die lekte ook zoveel olie alleen kwam dat er via de motor uit. :? :lol:Anyway, ik ben er produktief geweest vandaag met het showroomshine aanbrengen op de FG EVO Competition :
Zo was het, en hoort het dus duidelijk niet :
----<Heel veel plaatjes weggeknipt>----


En wederom heb ik mijn Baja op de website van HPI Europe weten te krijgen. Nu weer over de UK Baja Endurance Challenge. Onderaan de pagina staan drie plaatjes, middelste plaatje. Op het plaatje de linker rij Baja's, tweede van voor met de neus omhoog.


Nog even een plaatje van de weggewerkte satellietontvanger (heterodyne/dubbele ontvanger) van de Spektrum AR6200 DSM2 ontvanger. Lekker makkelijk snijden met zo'n hobbymesje in dat piepschuim.

