Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook het spurgear is vandaag vervangen door een stalen spurgear en moet ik alleen de hardstalen clutchbell nog monteren.

Welke verhouding hoort er gekozen te worden bij een spurgear 47 tands?
Hoort daar een 17 tands clutchbell bij of een 15 tands. :?:
De stalen spur gear is aanmerkelijk dunner dan de plastic spur gear. Uit eigen ervaring weet ik dat een gewone clutchbell geen lang leven beschoren is. Een hard stalen geventileerde clutchbell is dus een must.

Hier een oud tabelletje van de Savage 25 (4.1cc) met verhoudingen. De stalen spur van de SS is echter 47 tands zodat ook een 19T of 20T clutchbell erp past. Ik geloof dat 47/17 standaard is voor de Savage SS/X/X SS met 4.6cc. De plastic spur is 49 tands. Dus voor jouw 3.5cc zou ik het toch wel bij 47/16 houden wil je in het zand nog goed snelheid hebben zonder je motor te overbelasten. Deze clutchbell heb je nodig, onderaan de nummers van de andere mogelijke opties (de 13 en 14 tands passen niet op de 47T spur omdat het blok niet zover naar binnen geplaatst kan worden en voor 20 tands moet je ook wat Dremelen). ;)

Ik rij op mij K4.6HO met 47/19T en dat gaat lekker snel. :D

Anyway, ik ben er produktief geweest vandaag met het showroomshine aanbrengen op de FG EVO Competition :

Zo was het, en hoort het dus duidelijk niet :

----<Heel veel plaatjes weggeknipt>----
Tsjemig BYM, lijkt die Opel van je wel. Die lekte ook zoveel olie alleen kwam dat er via de motor uit. :? :lol: :oops: ;)

En wederom heb ik mijn Baja op de website van HPI Europe weten te krijgen. Nu weer over de UK Baja Endurance Challenge. Onderaan de pagina staan drie plaatjes, middelste plaatje. Op het plaatje de linker rij Baja's, tweede van voor met de neus omhoog. ;) :p

Nog even een plaatje van de weggewerkte satellietontvanger (heterodyne/dubbele ontvanger) van de Spektrum AR6200 DSM2 ontvanger. Lekker makkelijk snijden met zo'n hobbymesje in dat piepschuim. ;)

ez-ar6200_positioning.jpg

Ok nu je het er toch even over heb
een aparte servo voor je schijven te bedienen ,want ik heb het gekoppelt aan de gas /rem servo
Mijn achterrem standaard was helemaal over
Moet nu alleen nog de schijven achter monteren en aankoppelen
Maar moet je dan een andere servo er voor hebben ? en zo ja welke heb jij er voor gebruikt :confused:;)

Bij mij zit het zo :

1 hele grote servo voor sturen
1 hele grote servo voor gas/rem-achter
1 hele grote servo voor voorremmerij

Achterrem is de gewone centraalrem (op de tussenas), en voor is schijfremmen.
Achter schijfremmen vind ik een beetje onzin, omdat je 80/20 remt ongeveer.

(Op een motorfiets bijvoorbeeld rem je met je voorrem, en de achterrem gebruik je om de motorfiets tijdens het remmen stabiel te houden in de rijrichting.)

3kanaals zender/ontvanger is onontbeerlijk.
Je moet je voorremservo (aux) zien te mixen met je rembediening van je gas/rem servo.

Het is ons (Bart en ik) helaas nog niet netjes gelukt enkelt de remuitslag te mixen, gas blijft ook nog meegaan...

Hee maar speeddigger, wanneer gaan we nou wat afspreken?

sime uit velsen noord wil ook dolgraag gaan rijden, burp wil dat ook, Bart kan met z'n MB-r meedoen, mijn FG met z'n nieuwe baasje, dan zijn we al met 6 man, dan begint het echt leuk te worden.

Beverwijk is the place to be, ik heb er een prachtlokatie gevonden, door de weeks overdag is de CBR er aan het oefenen, maar in de avonduren kunnen wij er wel terecht, dinsdag/woensdag en of vrijdagavond ofzo?

Pilonnen mee, afzetlint mee, beetje een parcours uitzetten ofzo.

Moeten alleen iets verzinnen met een rijdersstelling, wil wel een beetje in de hoogte anders ben je het overzicht zo gauw kwijt ....

Laatst bewerkt:
@ iedereen die quote:

Haal als je quote,in ieder geval de tags even weg uit de quote die je plaatst...om nou soms wel 4x achterelkaar dezelfde rij foto's voorbij te zien komen,is ook een beetje overdreven.:confused: :roll: :-?[/QUOTE]

True :)

(10 tekens geneuzel)

Tsjemig BYM, lijkt die Opel van je wel. Die lekte ook zoveel olie alleen kwam dat er via de motor uit. :? :lol: :oops: ;)

Nog even een plaatje van de weggewerkte satellietontvanger

Jep, die lekte ook, maar dan inderdaad overal langs de motor, iets met overdruk :rolleyes:

Hee maar wil je nou nog een plasma in die vlieger gaan bouwen ook?

Bij mij zit het zo :

1 hele grote servo voor sturen
1 hele grote servo voor gas/rem-achter
1 hele grote servo voor voorremmerij

Achterrem is de gewone centraalrem (op de tussenas), en voor is schijfremmen.
Achter schijfremmen vind ik een beetje onzin, omdat je 80/20 remt ongeveer.

(Op een motorfiets bijvoorbeeld rem je met je voorrem, en de achterrem gebruik je om de motorfiets tijdens het remmen stabiel te houden in de rijrichting.)

3kanaals zender/ontvanger is onontbeerlijk.
Je moet je voorremservo (aux) zien te mixen met je rembediening van je gas/rem servo.

Het is ons (Bart en ik) helaas nog niet netjes gelukt enkelt de remuitslag te mixen, gas blijft ook nog meegaan...

Hee maar speeddigger, wanneer gaan we nou wat afspreken?

sime uit velsen noord wil ook dolgraag gaan rijden, burp wil dat ook, Bart kan met z'n MB-r meedoen, mijn FG met z'n nieuwe baasje, dan zijn we al met 6 man, dan begint het echt leuk te worden.

Beverwijk is the place to be, ik heb er een prachtlokatie gevonden, door de weeks overdag is de CBR er aan het oefenen, maar in de avonduren kunnen wij er wel terecht, dinsdag/woensdag en of vrijdagavond ofzo?

Pilonnen mee, afzetlint mee, beetje een parcours uitzetten ofzo.

Moeten alleen iets verzinnen met een rijdersstelling, wil wel een beetje in de hoogte anders ben je het overzicht zo gauw kwijt ....

wij gaan binnenkort wat afspreken :D
ik moet zeggen dat als je het op 1 servo gooit het ook wel goed werkt
dus kijk het nog even aan voordat ik nog een servo koop , of BART moet nog een servo hebben liggen :p
Ik houd je op de hoogte :cool:

Nee, een lasershow... :?

-edit-
@junkie rc: Als je nog wilt weten hoe je een VRF op je EZ maakt, even dit lezen.

Kan heel mooi zijn hoor :

300px-Laser_optique.jpeg

:rolling:

Waar was die satelietontvanger dan voor?

(ik krijg een licht dejavu gevoel, volgens mij had ik dat al eens eerder aan je gevraagd, alleen dat vergiet op mijn romp he :rolling: )

Waar was die satelietontvanger dan voor?

(ik krijg een licht dejavu gevoel, volgens mij had ik dat al eens eerder aan je gevraagd, alleen dat vergiet op mijn romp he :rolling: )
Sky Channel... 8O ;) De DX6i en DX7 werken met een dubbele zender. Dus op twee frequenties wordt gelijktijdig uitgezonden. Dat betekent in theorie maximal 39 modellen gelijktijdig actief (de 40e krijgt en melding dat er geen kanalen meer beschikbaar zijn). De gewone AR6200 ontvanger ontvangt dus één van beide kanalen. Maar als je de tweede (satelliet)ontvanger erbij zet, ontvang je ook het tweede signaal. Door de ene antenne haaks op de andere te zetten verklein je de richtingsgevoeligheid van je antenne en is de kans op storingen aanmerkelijk kleiner. Daarom zit de extra ontvanger dwars in de romp en de hoofdontvanger tegen de zijkant (antenne in de lengterichting).

Nu hebben deze ontvangers eigenlijk maar twee stompjes draad van 3,1cm. Meer is er niet... :cool:

wij gaan binnenkort wat afspreken :D
ik moet zeggen dat als je het op 1 servo gooit het ook wel goed werkt
dus kijk het nog even aan voordat ik nog een servo koop , of BART moet nog een servo hebben liggen :p
Ik houd je op de hoogte :cool:

Sorry Rob,
alle overtollige RC apparatuur is al op de plaats van bestemming aangekomen.;)

be"vrij"dings dag

Moggel en ja de dag is weer aangebroeken dat er gewerkt moet worden :(

Hmmm..niet helemaal.
Vandaag moet mijn 1:1bedrijfsauto een APK hebben.
Vanmorgen om 07.20 uur gebracht bij de garage en ze wisten niet wanneer ie weer klaar is. :confused:

Nou, ik nu wel: om ±17.00 uur vanmiddag.:)
Ik neem mooi nog een dagje vrij.;)

Hmmm..niet helemaal.
Vanmorgen om 07.20 uur gebracht bij de garage en ze wisten niet wanneer ie weer klaar is. :confused:

ook altijd dezelfde he die vrij hebben ik mot zo ook weer aan de gang had de eerste paar uurtjes vrij ook vanwege de 1:1

Hmmm..niet helemaal.

HAha:D dat is ff lekker nou ik ken gewoon werken maar ben vrijdag weer vrij hoef ook maar 4 dagen

Nee, een lasershow... :?

-edit-
@junkie rc: Als je nog wilt weten hoe je een VRF op je EZ maakt, even dit lezen.
.ooohh, wat gaaf dat spul,maar eerst leren vliegen, en zorgen dat je de EZ niet uit het oog verliest :nooo: , wat is hij mooi in het blauw ;) , het is nu gewoon windstil.......laat ik nou vrij zijn .....;) , nog vliegers actief vandaag :confused::D

.ooohh, wat gaaf dat spul,maar eerst leren vliegen, en zorgen dat je de EZ niet uit het oog verliest :nooo: , wat is hij mooi in het blauw ;) , het is nu gewoon windstil.......laat ik nou vrij zijn .....;) , nog vliegers actief vandaag :confused::D

ik wil mn ez wel meenemen nar mn werk dan ben ik rond half 5 op hoogtij.

DEAL OR NO DEAL?????

ik hoor t wel effe

Woensdagavond komt mij het beste uit. ;)

-edit-
Ik ga in mijn EZ een blokje pieperschuim boven de LiPo accu doen en deze met een strook klittenband buitenom vastzetten. Zo vormt het stuk waar de accu vastgeknelt zit een massief geheel van piepschuim en wordt de boel een beetje strak bij elkaar gehouden (de romphelften beginnen afscheid van elkaar te nemen en door het zand ertussen kleeft de dubbelzijdige tape niet meer zo best :?).
.woensdag is prima, dus de vliegers onder ons ; woensdag avond rond 19;30 op HT :D , ps; gaan er straks nog mensen naar ht ? , ik ga straks nog ff oefenen met de cessna :yes:, philliams ; heb je de falcon al gekocht ?;)

.tja ik wil wel maar rond 17;00 u word mijn dochter thuis gebracht ,dus das lastig :( , woensdag avond dan maar ;)
ja woensdag is goed zit net te denken moet effe voor nieuwe moertjes kijken die zijn eraf getrilt gister was vergeten een druke loctite erop te doenga nu werken mzzzl en succes met je vluchten als iemand weet welke cam goed is voor op de ez met knappe resolutie hoor ik t graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back