CSM Carbsmart install

Wij vliegen beiden met C5 (Quartel) met 250 Gram extra nitro toegevoegd op de 5 liter, omdat deze brandstof vrij dun is normaal 16% carbulin en nu dus nog wat minder, moet bij mij iig de midden naald dicht, hoewel dat effectief niet dicht is volgens mij.
 
nou , dat ging goed .
had mid dichtgedraaid en voor de zekerheid de hooftnaald verder open .
toen liep ie mooi . beresterk ook .
ook climb out gedaan en daarna laten dalen , ook goed .
snap er geen hout meer van , van de week een potje staan afstellen , landen draaien enz enz . na 18 keer een paar klikjes aan de midnaald gedraaid te hebben stond ie goed.
nog 2 keer de link an walter doorgelezen , klopte allemaal.
nu draai ik m helemaal dicht , slinger op de gok de hoofdnaald een stuk open , en hij loopt net zo goed , maar heeft een stuk meer vermogen. waarom maakt t wel uit als je de middennaald versteld [4klickjes merk je al met 'naijlen'] maar maakt t niets uit als je m dichtdraait?
iig bedankt jongens!
 
Ik stop momenteel even met het gebruik van de CarbSmart, ik heb al twee sensors kapot!!
Ben bezig met Heavy Duty sensors, en pas als dat werkt wordt de CarbSmart weer gebruikt!!

Gr,

Mario
 
Mario,

Doe ff posten welke sensors worden gebruikt dan kijk ik of ik er een paar hier in Den Haag kan scoren bij Stuut... SMD is idd niet echt op zijn plaats tussen de koelribben van een modelmotor ;)

Thanks,

Ton.
 
Ligt het niet aan je kit die je gebruikt om de sensor vast te zetten?
Ik gebruik goedkope kit van CSM zelf:
CSM - RTV Silicone, 70ml [CSM0053] - £3.45 : Real Raptors, Real Raptors

Nu gebruik ik ze nog niet zo lang. Maar tot nu toe "It does the trick".
Misschien onzin..... Maar ik spui mijn gedachten even :)

Ik zit nog wel een beetje te emmeren met de carbsmart zelf.
Hij lijkt hem vaak TE vet te stellen waardoor ik echt power verlies.
Ik ben tot nu toe nog lui geweest om mijn instelling zonder Carbsmart eerst in te stellen.
Ik doe dit volgende keer maar eerst omdat mijn vorige afstelling last had van mijn vulnippel, met beperkende fuelflow, moet ik opnieuw beginnen :(

Het is een beetje het standaard effect.
Iedereen help ik met de afstelling en ik laat het bij mezelf verslonsen.
 
Je hebt hem toch op 100 ipv 110 ingesteld? Misschien dat ook proberen Walter?

Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik die van mij wel gebruik. Nu heb ik ook genoeg power.
 
110 en 120 heb ik al geprobeert.
Maar het is het NET niet.
Het ligt aan mij, niet aan de carbsmart, die werkt goed.
Ik moet gewoon eerst even tijd nemen om de motor goed te tunen voordat ik hem activeer.
Ik ben gewoon ongeduldig en wou vliegen. Shortcuts nemen was wederom niet verstandig :(

Mario had denk ik gelijk toen we het hierover hadden tijdens de wedstrijd.
Ik probeerde er voor te zorgen dat de carbsmart nooit naar zijn max gaat. Ik denk dat ik hierdoor standaard al te vet sta. Dat mag wel gebeuren in high load.

Ik zou die van jou er pas in zetten NA de wedstrijd.
Als je tuning nu goed is, zo laten.
 
Hoe meer electronica je erbij zet hoe meer kans op falen , dat blijkt dus helaas weer .
Ben benieuwd wanneer de volgende met problemen , of nog beter , een oplossing komt !!
 
Ligt het niet aan je kit die je gebruikt om de sensor vast te zetten?
Ik gebruik goedkope kit van CSM zelf:
CSM - RTV Silicone, 70ml [CSM0053] - £3.45 : Real Raptors, Real Raptors

Nu gebruik ik ze nog niet zo lang. Maar tot nu toe "It does the trick".
Misschien onzin..... Maar ik spui mijn gedachten even :)

Ik zit nog wel een beetje te emmeren met de carbsmart zelf.
Hij lijkt hem vaak TE vet te stellen waardoor ik echt power verlies.
Ik ben tot nu toe nog lui geweest om mijn instelling zonder Carbsmart eerst in te stellen.
Ik doe dit volgende keer maar eerst omdat mijn vorige afstelling last had van mijn vulnippel, met beperkende fuelflow, moet ik opnieuw beginnen :(

Het is een beetje het standaard effect.
Iedereen help ik met de afstelling en ik laat het bij mezelf verslonsen.

Misschien heb je wel gelijk Walter, dat spul wat ik gebruik wordt echt glashard, maar dat de sensor te fragiel is voor dit doel ben ik van overtuigd, zelfs CSM onderkent het probleem nu, lees runryder er maar eens op na.
Ik vindt het overigens een perfect systeem, bij mij werkte het erg goed, jammer dat de sensors het systeem helemaal onderuit halen:(

Gr,

Mario
 
he mario , wat voor sensor is dat dan ? ik heb net gister nog een carbsmart en 2 sensors besteld . de mijne doet het nog prima na ongeveer 50 vluchten nu .
had maar een extra sensor besteld ivm dat de huidige sensor aan de motor vast zit die ik op heb gestuurd , en je weet nooit hoe ie terugkomt en wat er allemaal mee gedaan word .
zou echt balen zijn als ik de boel straks weer monteer en de sensor blijkt t niet te hebben overleefd , snap je .
 
Hoeveel heb je er besteld? Ik wil er wel 1tje hebben voor de zekerheid ;) Anders koop ik er een zooitje in als soort van inkoopactie voor het forum...
 
ik heb 1 carbsmart met sensor besteld , en 2 losse sensoren .
maar ik heb dus 2 brandstoffers met carbsmart , dus dan hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken.
mvg ferry
 
Back
Top