Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag mijn eerste ervaringen op kunnen doen met de Carbsmart.
Het werkt, meer kan ik er (nog) niet van zeggen.
De servo kwam wel degelijk beweging in, maar met een set temp van 100 graden sputterde de motor nog enorm! Dat brengt mij vervolgens bij mijn probleem:
Met de carbsmart op 100 graden stond de motor (in aanzicht) nog veel te rijk!
Je zag de druppels in het rond vliegen en een stoomtrein was er niks bij.
Daarnaast heb ik mijn throttle curve terug moeten brengen tot 30% (midstick) om geen absurd hoge headspeed te krijgen. Ik heb geen tacho maar heb in de afgelopen jaren heel wat helis zien draaien en weet wel wat ik ongeveer aan toeren moet hebben.
De motor is "nieuw" en heeft net 8 tankjes ingelopen. De naald is 0,8 rondjes uitgedraaid.
Als ik armer ga dan gaat mijn headspeed ook gelijk weer omhoog!
Dan zou ik op een curve van 70- 35 - 25 - 35 -70 uitkomen. Een governor heb ik wel (revmax) maar is niet aangesloten. Maar de motor moet ook goed lopen met een throttle curve.
Wie o wie kan mij wat tips of suggesties geven? Ik denk met een set temp van 110 dat het nog te rijk is.
Of moet ik maar met zo'n belachelijk lage curve vliegen?
Groeten,
Tjerk![]()
Weet iemand een NL verkoper van de CarbSmart?