Gewoon de signaal draad onderbreken van de power aansluiting, dan moet het goed gaan.
Bij mij is er trouwens afgelopen zondag de sensor mee gekapt na +/- 6 perfecte vluchten, op zich niet zo'n probleem als ik de midden stand van de CarbSmart had afgesteld op full power 1950 toeren dus!!
In mijn geval had ik de midden stand afgesteld op 1650 toeren en dat ging perfect, totdat ik zondag 1950 toeren ging draaien zonder problemen, totdat het vermogen opeens terugviel met direct er achteraan een tik
uit de motor en kort daarop de motor uit ging, dus auto roteren met helaas een buiten landing in een knollen veld, waar de heli om kiepte en een rotor blad de staart raakte, schade minimaal maar toch zonde!!
De oorzaak achteraf is dus dat de motor bij 1950 toeren veel rijker moet staan dan de neutraal stand van CarbSmart op dat moment, op zich geen probleem als alles werkt!! maar als de sensor kapot gaat zet de CarbSmart de servo meteen in de midden stand, met in mijn geval als resultaat een veel te arm draaiende motor die zichzelf de nek omdraait.
Ik ga zeker de CarbSmart weer gebruiken, a omdat ik denk dat de kapotte sensor gewoon pech was in mijn geval en b omdat ik het een perfect apparaat vindt.
Uiteraard zal ik de volgende keer de neutraalstand afstellen op 1950 toeren, maar dan nog een paar tandjes rijker voor de zekerheid.
Gr,
Mario