CSM Carbsmart install

Zou dit ook goed werken op een waardeloze pomp OS motor ??
Ennuh wat kost dat gevalletje Mario ??

Eddie ik zou niet weten waarom het niet zou werken bij een pomp versie, ik heb trouwens bij mijn Freya de motor voorzien van de standaard carburateur in plaats van die klootte pomp, maar dat is een ander verhaal.

De CarbSmart heeft mij incl. verzending en de hars $68,00 gekost, zie link in eerdere post.

Gr,

Mario

Dat is een mooie prijs , ik ga ook de pompzooi eraf halen zodra ik een normale carburateur heb om erop te zetten .
Dus als iemand nog een OS91 carburateur over heeft , graag .

Dat is toch ook een 60 M-P carburateur ??
Ik moet een 60 M-C hebben om zonder pomp te kunnen draaien Laurens .

Aan een pompcarburateur zit een membraampompje geschroeft achter de middengebiedsproeier .
Of t ergens anders aan te zien is weet ik niet , ik heb de motor er niet uitliggen .

Eddie ik heb nog een OS H09 en een OS 60K (nieuw) liggen.

Maar als de pomp versie gelijk is aan de niet pomp versie, op het membraam na dan, zou je genoeg hebben aan een losse inlaat nippel, en
laat deze nu ook op de OS 60K zitten!!

Ik hoor het wel.

Gr,

Mario

Ik weet niet of dat allemaal t zelfde is ??
Het schijnt dat t niet werkt als je de carburateur van een pompmotor wilt gebruiken zonder pomp.
Tenminste , dat heb ik s gelezen ergens .
Als de carburateur een hoofdnaald een middennaald en een stationairsproeier heeft dan heb ik wel interesse erin Mario .

Ik heb afgelopen zondag weer een paar vluchtjes gemaakt met de MP-XL met CarbSmart, en ik moet zeggen ik raak telkens meer overtuigt van dat kleine apparaatje:D

Mwahhhh , t werkt lekker , je hoort goed dat de naald versteld word tijden een flinke climbout !!
Alleen jammer dat die MP niet zo snel klimt natuurlijk hè .
Je MOET wel een carbsmart erop hebben om een beetje indruk te maken ermee hè Mario ??
hahaha , nee hoor , t werkt goed en ik ben overtuigt van de makkelijkheid van dit slimme stukkie electronica !!

Goed om te horen dat hij zo goed bevalt!
Helemaal van een kritsch persoon als Eddie :wink:

Wordt tijd om het zelf eens te gaan ondervinden! Zal niet lang meer duuren!
Ik laat jullie natuurlijk horen wat mijn bevindingen zijn.

Groet,
Tjerk :wink:

Ik ben niet kritisch , ik zeg gewoon wat ik ergens van vind en stop t niet onder tafels of stoelen !!
Iets wat me niet zint ga ik ook niet verdedigen als goed !!
En zeker niet alleen maar van t horen en zeggen gedoe .
Ik ga eerst s effuh die andere carburateur proberen , oh nee eerst effuh de pompzooi van de carburateur afslopen en t met de carburateur proberen die op de pompmotor zit .
T lijkt me sterk dat er een heel ander iets opzit om die paar membraampjes hun werk te laen doen .
Als dat goed werkt komt er een carbsmart op mijn heli .

Bij de pre production units zat er dacht ik nog geen handleiding bij. Bovendien weet je dat je een product koopt die nog niet af is en dus nog potentieel fouten heeft.

Ik denk dat een carbsmart ook niet samen werkt met een GV1 , de 1 zegt gas erbij , de ander zegt gas terug ??

Uhhhhhhhh , ja das waar !!
Ze werken natuurlijk totaal los van elkaar , 1 houd de temperatuur in de gaten en regelt de naald , de ander houd t toerental in de gaten .
Ik zat effuh verkeert te denken dus .

Gewoon de signaal draad onderbreken van de power aansluiting, dan moet het goed gaan.

Bij mij is er trouwens afgelopen zondag de sensor mee gekapt na +/- 6 perfecte vluchten, op zich niet zo'n probleem als ik de midden stand van de CarbSmart had afgesteld op full power 1950 toeren dus!!
In mijn geval had ik de midden stand afgesteld op 1650 toeren en dat ging perfect, totdat ik zondag 1950 toeren ging draaien zonder problemen, totdat het vermogen opeens terugviel met direct er achteraan een tik
uit de motor en kort daarop de motor uit ging, dus auto roteren met helaas een buiten landing in een knollen veld, waar de heli om kiepte en een rotor blad de staart raakte, schade minimaal maar toch zonde!!

De oorzaak achteraf is dus dat de motor bij 1950 toeren veel rijker moet staan dan de neutraal stand van CarbSmart op dat moment, op zich geen probleem als alles werkt!! maar als de sensor kapot gaat zet de CarbSmart de servo meteen in de midden stand, met in mijn geval als resultaat een veel te arm draaiende motor die zichzelf de nek omdraait.

Ik ga zeker de CarbSmart weer gebruiken, a omdat ik denk dat de kapotte sensor gewoon pech was in mijn geval en b omdat ik het een perfect apparaat vindt.
Uiteraard zal ik de volgende keer de neutraalstand afstellen op 1950 toeren, maar dan nog een paar tandjes rijker voor de zekerheid.

Gr,

Mario

Back