Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
weer even een nieuwe camera opstelling met zijn houder in elkaar geknutseld.
de camera klemt nu in zijn houder,en moet hem alleen nog borgen met de welbekende tape.

zo maar ff de knutsel hoek opruimen 8-O :oops:


Sleur ; welke prop moet ik hebben voor wat meer trekkracht ? ,zonder dat ik mijn regelaar moet om solderen .
Lekker origineel bezig... :evil: Kunnen we nu stoppen met dat "ik doe wat jij doet"-gedoe??? :mrgreen:

easy-fuji_cam_mount.jpg


Voor meer trekkracht moet je een sterkere motor nemen (Speed 480 of brushless met een lage kV) als je een prop met een flinke spoed gebruikt (meer dan ..x4) of een prop met een kleinere spoed (minder dan ..x4) en een motor met een hoge snelheid (alleen maar brushless met hoge kV). Bij brushless wordt het dus automagisch ook een 3S LiPo.


Je blijft ook een lui varken he :yes::rolling:;)
Nee, creatief denkend. Het is toch niet zo'n probleem om alle 600 foto's te selecteren en met één druk op de knop alles weer goed te zetten? :? ;)


sleur; ik denk dat je weinig sd kaartjes hoeft te wisselen als je 8 gig aan boord hebt :lol:
Ik had een foutje ontdekt in de camera. Hij wilde vanmiddag niet voorbij de 2GB (590 dezelfde foto's). Even de software van de camera geupdate et voilá. Alleen leest de externe cardreader op mijn notebook niet verder dan 2GB. Dus nu zit er weer een 2GB in totdat ik een nieuwe notebook heb. Maar ik kan mijn camera er zo uit halen.


Net nog even gevlogen op HT. De WD zit weer in elkaar en vliegt weer als vanouds :yes: :thumbsup:, echter stond er zo weinig wind (eigenlijk geen wind) dat ik mijn WD met moeite weer de lucht in kon krijgen bij de start, eigenlijk net iets te weinig vermogen. Zijn er nog andere motortjes die gewoon op een NiMh draaien? Ik heb er nu een Graupner 400 7,2v erin zitten, deze draait op 8,4 volt. Misschien dat er een net iets sterker motortje is ;) want zonder wind is eigenlijk geen vliegen (opstijgen) met de WD :rolleyes: Toch maar zo langzamerhand wat geld opzij zetten voor een EZ :yes: :D

Een ander vraagje, ik had een reactie gegeven op een SPCM ontvanger, is dit een verbetering t.o.v. PPM of is dit alleen maar nodig bij heli's?

Wordt er zaterdagavond nog gevlogen/gereden/geouweneeld/gefilmd/gefotografeerd :p?
Als je volgende keer een motor koopt, moet je de Speed 400 6V nemen in plaats van de 7,2V. De 6V loopt namelijk 1500 toeren sneller en met dat beetje overspanning zelfs nog iets meer. ;) De motortjes in de EZ's zijn namelijk ook 6V en daar wordt ook aanbevolen met 7 of 8 cellen te vliegen. Je kunt van mij even een Permax 400 lenen om te kijken of dat wat is? In mijn nette EZ ga ik namelijk zeker een brushless zetten. ;) En anders zo'n Günther prop nemen. Die schijnen erg veel lucht te verplaatsen. Siemme vloog er ook mee op zijn EZ en die ging als de brandweer (de grond in :? :lol:).

Ik kom morgenavond even een accuutje leegvliegen. En de kids komen met de Fox gooien. ;) Vrouw moet een avondje zuipen bij de Toppers in Concert. Da's niet aan sleur besteed. :nooo: :puppydogeyes:


En de Bajaarde loopt weer. Uiteindelijk zat het probleem niet bij de carburateur. Ik dacht dat ik de gasklep niet goed had vastgeschroefd. Maar het probleem zat hem simpel in het feit dat de servostang tegen het scharnierpunt van de luchtfilterbevestiging vastliep. :? En het blokje van de Ravage ligt uit elkaar dus morgen even het eenrichtingslager van het startervliewieltje peuteren en een nieuwe erop zetten.
 
Als je volgende keer een motor koopt, moet je de Speed 400 6V nemen in plaats van de 7,2V. De 6V loopt namelijk 1500 toeren sneller en met dat beetje overspanning zelfs nog iets meer. ;) De motortjes in de EZ's zijn namelijk ook 6V en daar wordt ook aanbevolen met 7 of 8 cellen te vliegen. Je kunt van mij even een Permax 400 lenen om te kijken of dat wat is? In mijn nette EZ ga ik namelijk zeker een brushless zetten. ;) En anders zo'n Günther prop nemen. Die schijnen erg veel lucht te verplaatsen. Siemme vloog er ook mee op zijn EZ en die ging als de brandweer (de grond in :? :lol:).

Ik leen hem graag een keer van je :D
Morgen ben ik er niet, moeders de vrouw is naar een culinair hoogstaand iets ofzo :confused::rolleyes: dus ik heb de oppas. Zaterdag ben ik er wel bij :yes:
 
sleur; je gaat mijn cam unit toch niet vergelijken met jouw plak hem erop met een rol duck (eend) tape:o:rolleyes: . phil; tja, je moet ook niet naar je vrouw luisteren :rolleyes: en gewoon een ez kopen :cool: . snoeksel ; ik heb een nette vrouw ,dus de slaapkamer zit wel goed , de zolder is mijn domein :cool: . ik ga vanavond ook ff vliegen , zaterdag ben ik de oppas dus zal ik er niet bij zijn :) , zondag avond wel :D
 
sleur; je gaat mijn cam unit toch niet vergelijken met jouw plak hem erop met een rol duck (eend) tape:o:rolleyes: . phil; tja, je moet ook niet naar je vrouw luisteren :rolleyes: en gewoon een ez kopen :cool: . snoeksel ; ik heb een nette vrouw ,dus de slaapkamer zit wel goed , de zolder is mijn domein :cool: . ik ga vanavond ook ff vliegen , zaterdag ben ik de oppas dus zal ik er niet bij zijn :) , zondag avond wel :D
Hohoho, dit keer geen "Plak & Play" maar een mooi aerodynamisch ontwerp waar de luchtstroom heel mooi langs gaat (totdat die de camera tegenkomt). Om alles in dezelfde "space shuttle style" af te werken dus afgewerkt met de tape. :yes: En dat jij nu glimmertape gebruikt... Gaat dat wel goed als de zon erop staat. :? Onder de rechter vleugel moest ik een stukje plaklood doen om de EZ weer in balans te krijgen, de camera hangt wat over de zijkant maar maakt nu geen foto's met een stuk EZ erop. :thumbsup:

Philliams is natuurlijk ook eigenwijs. Sleur koopt na langs uitpluizen en overwegen een EZ*. Junkie, zo eigenwijs als hij is, niet. Uiteindelijk koopt junkie toch maar een EZ en dat bevalt wel. Ook philliams moet er nu aan geloven (na een eerder avontuur met een *kuch* FG *proest*). ;)

*Let op: Sleur zoekt nu ook een serieus vliegtuig. Kanshebbers zijn de eerder genoemde Kyosho Calmato EP1400 (als tussenstap naar het echte werk), de Precision Aerobatics Katana of Precision Aerobatics Katana-Mini (als echte 3D vliegers)
 
.... (werken is voor de domme) ....
Of voor de rijken. :p :lol: 8O


Wil ik mijn LiPo van de EZ opladen... NIETS!!! 8O OMGWTFBBQ??? Zoeken naar de oorzaak, is de zekering gesprongen. Zo even een pakje zekeringen halen en alsnog laden. Staat een lekker briesje dus gaat nog spannend worden. :yes: :? Ik ben er zo rond 20:00 uur.
 
kevin is vandaag 3 jaar geworden dus ik ben er niet bij vanavond :bday: :proost:
 
Bij mij is er niemand jarig , ( gefeliciteerd frits :D ;)) dus ik ben er wel vanavond , ipv de rest van het weekend, ik denk zo rond 19:30/20:00 uur :p
 
Fritsie & familie: gefeliciteerd :yes: :new-bday::music:


Vanavond ben ik er niet, zijn er zaterdagavond of zondagavond nog mensen op HT?
 
Hallo allemaal,

Zijn er nog onroad rijders die zin hebben vanavond om ergens af te spreken (we hebben een leuke locatie gevonden)

Greetz,

Gladoor.
 
*Let op: Sleur zoekt nu ook een serieus vliegtuig. Kanshebbers zijn de eerder genoemde Kyosho Calmato EP1400 (als tussenstap naar het echte werk), de Precision Aerobatics Katana of Precision Aerobatics Katana-Mini (als echte 3D vliegers)

Ik zit al voor ik nog maar een meter gevlogen :rolleyes: al tussen de diverse Edge`s en Extra`s te snuffelen, kreeg net ook nog een vuile blik van m`n Savage die zich zwaar gedumpt voelt :confused:


Heerlijk zo'n 36 uur werkweek he Phil :zon: ;)
Op Vrijdag 12.00 schluB :bday:
Heerlijk onder de parasol met een :proost: :lol:

Onder het motto:Enjoy the good things in life :thumbsup:

Zoveel uren :confused: heb medelijden met je ;) zit nu lekker aan m`n vers aangelegde start/landingsbaan aan een kouwe rakker!


kevin is vandaag 3 jaar geworden dus ik ben er niet bij vanavond :bday: :proost:

Gefeli, proost :bday:
 
Fritsie gefeliciteerd en veel plezier vanavond:yes::bday::music::new-bday::proost:
Heeft iemand nog een diff huis voor de savage in de aanbieding.
(niet allemaal tegelijk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top