Sleurhutje
Forum veteraan
Lekker origineel bezig... :evil: Kunnen we nu stoppen met dat "ik doe wat jij doet"-gedoe???weer even een nieuwe camera opstelling met zijn houder in elkaar geknutseld.
de camera klemt nu in zijn houder,en moet hem alleen nog borgen met de welbekende tape.
zo maar ff de knutsel hoek opruimen 8-O
Sleur ; welke prop moet ik hebben voor wat meer trekkracht ? ,zonder dat ik mijn regelaar moet om solderen .

Voor meer trekkracht moet je een sterkere motor nemen (Speed 480 of brushless met een lage kV) als je een prop met een flinke spoed gebruikt (meer dan ..x4) of een prop met een kleinere spoed (minder dan ..x4) en een motor met een hoge snelheid (alleen maar brushless met hoge kV). Bij brushless wordt het dus automagisch ook een 3S LiPo.
Nee, creatief denkend. Het is toch niet zo'n probleem om alle 600 foto's te selecteren en met één druk op de knop alles weer goed te zetten? :?Je blijft ook een lui varken he:rolling:
![]()

Ik had een foutje ontdekt in de camera. Hij wilde vanmiddag niet voorbij de 2GB (590 dezelfde foto's). Even de software van de camera geupdate et voilá. Alleen leest de externe cardreader op mijn notebook niet verder dan 2GB. Dus nu zit er weer een 2GB in totdat ik een nieuwe notebook heb. Maar ik kan mijn camera er zo uit halen.sleur; ik denk dat je weinig sd kaartjes hoeft te wisselen als je 8 gig aan boord hebt :lol:
Als je volgende keer een motor koopt, moet je de Speed 400 6V nemen in plaats van de 7,2V. De 6V loopt namelijk 1500 toeren sneller en met dat beetje overspanning zelfs nog iets meer.Net nog even gevlogen op HT. De WD zit weer in elkaar en vliegt weer als vanouds![]()
, echter stond er zo weinig wind (eigenlijk geen wind) dat ik mijn WD met moeite weer de lucht in kon krijgen bij de start, eigenlijk net iets te weinig vermogen. Zijn er nog andere motortjes die gewoon op een NiMh draaien? Ik heb er nu een Graupner 400 7,2v erin zitten, deze draait op 8,4 volt. Misschien dat er een net iets sterker motortje is
want zonder wind is eigenlijk geen vliegen (opstijgen) met de WD
Toch maar zo langzamerhand wat geld opzij zetten voor een EZ
![]()
Een ander vraagje, ik had een reactie gegeven op een SPCM ontvanger, is dit een verbetering t.o.v. PPM of is dit alleen maar nodig bij heli's?
Wordt er zaterdagavond nog gevlogen/gereden/geouweneeld/gefilmd/gefotografeerd?

Ik kom morgenavond even een accuutje leegvliegen. En de kids komen met de Fox gooien.

En de Bajaarde loopt weer. Uiteindelijk zat het probleem niet bij de carburateur. Ik dacht dat ik de gasklep niet goed had vastgeschroefd. Maar het probleem zat hem simpel in het feit dat de servostang tegen het scharnierpunt van de luchtfilterbevestiging vastliep. :? En het blokje van de Ravage ligt uit elkaar dus morgen even het eenrichtingslager van het startervliewieltje peuteren en een nieuwe erop zetten.