Bladspoor verhelpen Mini Titan + Align Pro Woodies

Ik raad daarom iedereen de spacers aan van TT, deze hebben het beste raakvlak.
Ik heb dat toen als eerste geprobeert, het oppervlak/raakvlak van de spacers zo groot mogelijk te maken, maakte geen verschil, de tracking bleef slecht...
Je kan het zelf proberen natuurlijk..

Eric
 
Ik heb did draadje met belangstelling gevolgd, omdat ik een dergelijk probleem heb met mijn Kyosho EP. Daar heb ik met de (zwaardere) CFK bladen onregelmatige en steeds verschillend bladspoor en met de standaard bladen: NIETS! NOOIT!.

Ik ken inmmiddels alle mogelijke oorzaken: kromme spindel (crash) en ook alle zaken zoals in dit draadje opgenoemd, maar krijg die CFK bladen tot op heden nooit zonder bladspoor. Als iemand nog meer opties weet, hou ik me aanbevolen.
 
Sinds ik weer met de Align woodies vlieg heb ik totaal geen bladspoor meer, maar dat was wel anders met die Align geinjecteerde bladen Align (HS1162T 325 Carbon) met die bladen had ik telkens bladspoor.
Denk zelf wat Edheli ook al aangeeft, heb je te zware bladen dan geeft dit problemen.

Moet zeggen dat het nu ook een stuk lekkerder vliegt, want ander waren er al 2 lipo´s leeg voor ik had gevlogen, en nu is het gewoon plug en play.
 
Nee, dan staat je swash niet goed getrimd. Ik raad je echt aan er een ervaren helivlieger eerst naar te laten kijken, voordat je brokken maakt

ja dat was ik wel van plan haha nu nog ff iemand vinden die dat kan haha


heb me al genoeg gekost aan bladen
 
Omdat FBK vermoede dat het misschien aan de vorm van de bladen ligt heb ik een paar foto's geschoten waar ik de radix 325 en de standaart bladen op elkaar heb liggen. Ik heb een asje door beide bevestiggings gaten gedaan, en de vorm van de bladen en de positie van het gat is ook precies gelijk, enkel aan de wortel van het blad verschilt het iets.
Ik denk dus ook dat daar het verschil zit, dat mensen met standaart bladen geen problemen hebben en met koolstof wel, de standaar bladen hebben (zoals eerder in dit draadje genoemd, ) een langere "uiteinde"waardoor ze stevigger in de bladhouder zitten.

PIC_0039.jpg


PIC_0041.jpg
 
Whaah, na het terug plaatsen van de bladen, net nog even gevlogen, maar dat gaat niet goed!, trillen dat ie doet! En bladspoor! Niet normaal meer.... uiteindelijk het bladspoor er zo goed als uitgekregen, maar het staartvinnetje blijft hard op en neer zwiepen....
SCHEIBE!!!
 
Nope dat niet, keurig getest, vastdraaien, heli op zijn kant, even licht schudden, en ze vielen naar beneden.
 
Phoeh gelukkig, bladen er weer op en af gehad en het trillen is zo goed als weg.

Er ook op gelet dat elk blad weer in dezelfde bladhouder gemonteerd wordt? Anders ook kans op bladspoor.

Op je tweede foto is mooi het verschil te zien tussen de bladen, de Radix hebben inderdaad een stuk minder "houvast" in de bladhouder.
 
Omdat FBK vermoede dat het misschien aan de vorm van de bladen ligt heb ik een paar foto's geschoten waar ik de radix 325 en de standaart bladen op elkaar heb liggen. Ik heb een asje door beide bevestiggings gaten gedaan, en de vorm van de bladen en de positie van het gat is ook precies gelijk, enkel aan de wortel van het blad verschilt het iets.
Ik denk dus ook dat daar het verschil zit, dat mensen met standaart bladen geen problemen hebben en met koolstof wel, de standaar bladen hebben (zoals eerder in dit draadje genoemd, ) een langere "uiteinde"waardoor ze stevigger in de bladhouder zitten.

Zoals eerder gemeld , dat stond ook al op deze site :

The next generation

klik in de linker kolom op " het testen en vliegen" en scroll naar beneden , naar het hoofdstuk " kunststof rotorbladen op de mini titan "
Daar staat het precies uitgelegd met detail foto's .....

Wellicht kan het probleem ook opgelost worden met aluminium bladhouders, deze zijn van zichzelf praktisch niet buigzaam.
 
Ja dat wist ik van die site, ( staat ook in mijn post), maar een duidelijke foto van het verschil tussen de bladen was er nog niet. Ik vlieg alles standaart dus de mixerarmpjes ed. van plastic. en de bladhouders ook.
Misschien moet ik maar eens gaan upgraden(maar dat is dan gelijk zo duur, koop ik liever 1 goede staartservo of zo)
 
Ik had aan Harm gevraagd om de bladen eens op elkaar te leggen en eens goed te kijken of wellicht de bladvorm iets anders was of dat bv. het gat van de radix bladen iets verder naar voren of achteren zou liggen t.o.v. de bladdiepte (koorde). Dat zou ook instabiliteit kunnen geven.
Het lijkt erop dat dit niet het geval is.
Wel vind ik vreemd dat de een het probleeem kan oplossen met andere spacers en een ander lost het op door metalen mixerarmpjes te gebruiken :confused:
 
Nou ik heb een setje allu bladhouders, onderste en bovenste mixerarmen en een nieuwe feathering shaft besteld, kijken of het bladspoor/trillen nu over is:D
 
Ik heb de TT spacers erop gezet en de alu mixerarmpjes, en de 5mm spoor die ik had eruit getrimmed, en nu elke vlucht 0 bladspoor.
 
Back
Top