Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
toppie weer wat geleerd..kijk maar eens hier: Jupiter Modelvliegclub
toppie weer wat geleerd..
kan dit ook een probleem zijn voor zijdelings wervliegen (kantelen) bij optoeren?
Nee, dan staat je swash niet goed getrimd. Ik raad je echt aan er een ervaren helivlieger eerst naar te laten kijken, voordat je brokken maakt
Phoeh gelukkig, bladen er weer op en af gehad en het trillen is zo goed als weg.
Phoeh gelukkig, bladen er weer op en af gehad en het trillen is zo goed als weg.
Omdat FBK vermoede dat het misschien aan de vorm van de bladen ligt heb ik een paar foto's geschoten waar ik de radix 325 en de standaart bladen op elkaar heb liggen. Ik heb een asje door beide bevestiggings gaten gedaan, en de vorm van de bladen en de positie van het gat is ook precies gelijk, enkel aan de wortel van het blad verschilt het iets.
Ik denk dus ook dat daar het verschil zit, dat mensen met standaart bladen geen problemen hebben en met koolstof wel, de standaar bladen hebben (zoals eerder in dit draadje genoemd, ) een langere "uiteinde"waardoor ze stevigger in de bladhouder zitten.