Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kevin,
je schrijft: ...Mensen plaatsen volop 55 cm mainblades met 95 mm tailblades...
Heb je er al aan gedacht dat bladen met deze lengte op de 500 met elkaar in aanraking kunnen komen ???
vr.gr.
Joyce
1400 rpm is wel erg weinig hoor, 1800 is zelfs al laag...
Als je die RPM's aanhoud dan ge je er wel op vooruit met de 550 bladen.
600W piek??? Ik piek de orbit 20-10 al naar 900W met 1700 toeren en +10 pitch.... gek2300 mAh is wel laag... die zakt erg in.
Klopt maar er staat op 20C, toch vinden ze het niet super fijnik merk het verschil tussen 4200 en 5000 mAh lipo's zelfs al
Betere accu's leveren echt merkbaar meer vermogen. Weet je het gemiddelde vermogen? Als dat rond de 350 zit heb je vermogen genoeg.
Ik heb gisteren ff op 1400 rpm gevlogen met de L500, maar dan wordt het wel een dwijl hoor...
Volgens mij ga je er niet veel op verliezen door 1800 te draaien.
Trouwens de 2000 rpm die ik normaal vlieg is nog steeds conservatief. En geeft nog steeds heel goeie vliegtijden.
Punt is dat je de heli met 1800 ook "mak" kunt maken, maar headspeed hebt wanneer je dat nodig hebt om bijvoorbeeld een fout te herstellen.
Dus het is een beetje appels en peren. Ik zou je advizeren om toch iets sneller op de kop te draaien en bijvoorbeeld wat meer expo te gebruiken op cyclic, of eventueel wat zwaardere paddles te gebruiken (of gewichtjes erop).
Van die 70A zie ik het nut niet gezien het feit dat de motor maar 55Amax mag trekken.
De regelaar en de accu's worden vrij warm. De motor lauw.