Naast alle voor genoemde crashes/schades was er ook nog een inschattingsfoutje en ging er een Thunderbolt het netwerk van de golfclub in.
Schade was voornamelijk een schuin weggedrukte vleugel en daardoor schade aan de romp, gelukkig niet total loss zoals de September Fury van dezelfde eigenaar.
Inderdaad een inschattingsfout wat betreft de Thunderbolt. Dacht dat ik net vóór het net indraaide......was dus net achter het net. %@#!*&$%#!
Op het laatste moment hoorde ik Onno nog zeggen "net", maar het was al te laat. Schade is toch groter dan het zich in eerste instantie liet aanzien

Die September Fury was een heel ander geval. In de eerste flauwe bocht na de start begint ie plots te rollen en reageert nergens meer op. Toen ik in de gaten had dat er niets meer aan te redden viel heb ik het gas dichtgetrokken......maar ook daarop geen reactie. Toestel ging met vol gas vertikaal van een metertje of vijftig de grond in.....
Heb de motor eerst met de hand een stuk moeten uitgraven voordat ik hem uit de grond getrokken kreeg (daarbij met een half oog steeds enkele zwanen met jongen in de gaten houdend, die blazend lieten weten dat ze mijn aktie niet konden waarderen)
Heel jammer (kist had er pas 5 vluchten op zitten).
Omdat de oorzaak van de storing niet duidelijk was heb ik niet met de P-38 gevlogen. Helaas.
Toch vond ik het een heel geslaagd weekend. Zoals vaker hadden de thuisblijvers ongelijk! Weer was goed (90% van de tijd), organisatie en sfeer perfect. Voor een volgende keer neem ik toch wat lawinepijlen mee (grapje

).....Daarmee zou die roeken-kolonie in de bomen naast de tenten, toch te bewegen moeten zijn om even te verhuizen. Klere wat maken die beesten een kabaal (en bijna de hele nacht door).
Opvallend vond ik toch het aantal kisten dat stuurloos naar beneden kwam (ik heb er zeker 4 gezien, inkl de mijne). Tijdens de laatste vlucht van de B-17 van Jan Hermkes was ook heel goed te horen dat de kist meerdere malen (zeker 4 a 5 keer) even in fail-safe ging! (Steeds op de zelfde plek...). Gelukkig zonder verdere gevolgen.
Tot volgend jaar!