D3D - Dutch 3D competition......... Help !

'gebruik van de omgeving' ROFL!
Ik vond het wel heel mooi om te zien hoor ;-)
 
Lekker snel op de site gezet John! Perfect!

Ik denk ook dat we jou namens alle D3D piloten mogen bedanken voor het ondersteunen van de jury dit weekend. (en al het andere werk dat je hebt gedaan omtrent de scores)
Ik heb na mijn overwinning natuurlijk niets te klagen maar ik denk oprecht dat alle scores van alle deelnemers deze keer volledig overeen kwamen met de performance die zij lieten zien. Nogmaals bedankt daarvoor namens alle D3D piloten (denk ik?)

@Laurens: Ik denk niet dat het direct met het gebruik van de omgeving te maken had maar meer met het feit dat sommige dingen net goed afliepen... Het was een echte Laurens freestyle zeg maar ;-)

greetz,

Michiel.
 
Lekker snel op de site gezet John! Perfect!

Ik heb na mijn overwinning natuurlijk niets te klagen maar ik denk oprecht dat alle scores van alle deelnemers deze keer volledig overeen kwamen met de performance die zij lieten zien. Nogmaals bedankt daarvoor namens alle D3D piloten (denk ik?)

Ik heb de wedstrijd een beetje vanaf afstand gevolg en heb achter de bakplaat wel het een en ander opgevangen wat tot nadenken stemt.

Zelf heb ik ook een beetje ervaring in het jureren van aerobatic wedstrijden met vliegtuigen uiteraard.
Alvorens wij een 0 geven vragen wij ons zeker af of er een fout in een figuur gevlogen wordt of een figuur niet gevlogen wordt.
Hier is blijkbaar niet iedereen van bewust.
En nu wil ik zeker niet Jonas voortrekken maar als men vertelt dan in een snake pirouette de draaiingen niet groot genoeg zijn kan ik hier hetvolgende uit afleiden.

De figuur wordt dus WEL gevlogen maar niet 100 % juist dus is dit een kwestie van fout in een figuur en GEEN foute figuur.
Van een 0 kan dus absoluut geen sprake zijn.

Er was voor deze wedstrijd op ons veld een jurytraining gepland, echter hebben we niemand zien verschijnen. Hopelijk hebben de juryleden hier hun les uitgeleerd en zal er toch eerst beter nagedacht worden alvorens te roepen "0 figuur niet gevlogen"

Verder heb ik best genoten van het eens wat andere tak van onze vliegsport. Het was reuze.

Peter
 
Mn piroloop heb ik maar half afgemaakt, dus in totaal was het geen piroloop. Ik vind zelf dat de jury mij daarvoor volledig terecht een 0 heeft gegeven.

Dat hij beter ging dan de laatste keer bij D3D speciaal day is alleen persoonlijk vooruitgang. Ik denk dat ik hem voorlopig niet eens meer ga oefenen.
 
Goed over die piro snake van Jonas kan ik heel duidelijk zijn, dat is GEEN piro snake!
Dat is een piro tic-toc waarbij de heli een translerende beweging maakt en dat is niet een piro snake, dus 0 punten. Kijk in de beschrijving staat bogen vliegen EN als Jonas de film op de D3D site had bekeken had ie ook gezien wat de bedoeling was, lijkt me duidelijk.

De tweede ronde heeft ie geen 0 gekregen omdat er toen wel bogen te zien waren, waarom dan niet meteen? Iedereen was gewaarschuwd van te voren...

Daarbij hebben wij (D3D) al lang een jurycursus gegeven, de jurycursus op jullie veld was bedoeld om de Belgische jury eventueel voor D3D te kunnen inzetten dat is niet gebeurt.

De juryleden hebben dus zeker wel een cursus gehad!!! En hebben deze keer zelfs ondersteuning gehad van een 3D vlieger, een betere jury kan je niet krijgen lijkt mij.

greetz,
 
OPROEP

Voor D3D Valkenburg heb ik weer net als vorig jaar jullie naam/adres nodig voor toegang tot het veld. Heb ik dit niet, dan betekent dat dat je NIET mee kan doen/kijken.

Liefst mailen naar laurenspiloot @ hotmail .com
 
Lekker snel op de site gezet John! Perfect!

Ik denk ook dat we jou namens alle D3D piloten mogen bedanken voor het ondersteunen van de jury dit weekend. (en al het andere werk dat je hebt gedaan omtrent de scores)

Helemaal mee eens! Super!

@ Laurens, mischien is het handig om er een uiterlijke "inleverdatum"
bij te zetten. Want dit moest wel een tijdje van tevoren bekend zijn, toch?

Gr. Bas
 
OPROEP

Voor D3D Valkenburg heb ik weer net als vorig jaar jullie naam/adres nodig voor toegang tot het veld. Heb ik dit niet, dan betekent dat dat je NIET mee kan doen/kijken.

Liefst mailen naar laurenspiloot @ hotmail .com

Graag ook geboortedatum!
 
Zo, en ingeschreven voor Venlo. Het is tot nu toe wel erg rustig daarvoor....

Nu nog wat vliegends regelen en dan komt alles goed!
 
Ik doe natuurlijk ook mee.
Alleen wil ik graag nog wat figuren testen volgend weekend.
Als ze niet om aan te zien zijn hou ik het maar bij mijn oude eenvoudige repertoire :-(
 
Hallo, ik heb een vraag over een figuur uit de b-klasse , de "pull back " .

Een bepaald gedeelte uit de omschrijving is voor mij niet duidelijk, ik heb een schetsje gemaakt , kan iemand mij vertellen welke de juiste is , 1 of 2 ?

Hier de omschrijving :

Horizontaal aanvliegen, verticaal opstijgen tot stilstand. Er volgt een snelle achterwaartse vlucht (ca 10 meter), dan stopt de heli, de neus naar beneden, en volgt een verticale afdaling tot aan de hoogte waarop het figuur is begonnen, en wordt het figuur in horizontale vlucht beëindigd.
Criteria: Het figuur moet in het midden geplaatst zijn . Het achteruitvliegen moet horizontaal, de figuur moet op gelijke hoogte begonnen en beëindigd worden.



Bedankt alvast !

115048536d471de07.gif
 
Ja, nummer 1 is alleen "smoother" uitgevoerd, dat verticale stukje achteruit vliegen is maar kort, maar ja, er staat "horizontaal achteruit vliegen " ......

Ik heb dutch3d ook al gemaild
 
Het antwoord is 2.
Bij de snelle achterwaartse vlucht (2) is het de bedoeling dat je de heli dus voorover nickt. Daar bij ga je als de heli na (1) tot stilstand komt, even flink op de pitch zodat je achterwaartse vaart maakt , dan kantel je de heli voorover waarbij je de heli dus op 1 lijn (2) probeert te houden. Als de heli dan met de neus recht omlaag staat moet je met wederom pitch geven de heli weer tot stilstand brengen waarna je de duikvlucht inzet (3).
Ik heb em al veel gesimmed. In de praktijk vind ik em nog wat moeilijker.
Zorg dat je gyro goed werkt ivm de achertwaartse vlucht. Ik heb overigens geen idee wat de effecten zijn als de gyro niet strak werkt. Bij mij nickt de heli heel netjes. Als er wind staat zal dit makkelijker gaan , echter zal je dan wat meer werk hebben aan de verticale lijnen.

Succes.


edit: horizontaal achteruit vliegen heeft dus alleen betrekking op de te vliegen lijn , niet op de stand van de heli. En dat "kleine"stukje is wel 10 meter.
 
Laatst bewerkt:
hoi steven,
dus dat weet jij zeker ? Ik meen me te herinneren dat jij deze figuur in oisterwijk had gedaan, klopt dat ?

Ik heb hem een paar keer geoefend, "in het echt" dan, want simmen vind ik niet prettig, maar het is inderdaad best lastig.
Vanmiddag ga ik weer oefenen, hopelijk neemt de wind iets af.

Heb je je al ingeschreven ?
Bedankt en tot Venlo ?
Bas
 
Hoihoi Bas,

Ja ik weet het zeker. Ik heb em inderdaad gedaan in oisterwijk. Ik had toen alleen allerbarstend slecht gevlogen.
Ik kom helaas niet naar Venlo. Mijn vrouw heeft onlangs contact gekregen met haar halfbroer en hij heeft nou net geplanned om op de 21e te gaan trouwen. Was dat niet het geval dan zijn mijn kinderen ook toevallig precies op die datum jarig....... Mijn wedstrijdjaar 2008 kan helaas de prullenbak in.
Ik ga iig. wel mijn best doen om de laatste wedstrijd er te zijn.
Ik zal nog es ff zoeken naar plaatjes bij de figuren. ze hebben vroeger op heli.pruts.nl gestaan. misschien zitten ze ergens tussen mijn grote archief met plaatjes. dan pb ik het wel even.
 
Da's erg jammer steven, nou ja, wel een feestje natuurlijk ... ;-)

Ik merk dat ik het ook erg slecht kan combineren met werk en gezin, ik kom gewoon niet aan oefenen toe. Nou ja, we zien wel wat het wordt volgende week zaterdag ....

Als je de figuren ergens hebt liggen, graag, wellicht dat anderen er ook wel interesse in hebben ?
 
Ik kan je helaas niet komen steunen Bas, aangezien ik die dag zelf een paintballtournooi heb...
Als we nou ff allebei de eerste prijs winnen... ist toch nog een goeie dag! ;)
 
Back
Top