D3D - Dutch 3D competition......... Help !

er mag zowiso ten vroegste vanaf 10u gevlogen worden, zowel op zaterdag als op zondag.

Met brandstof tot max 19u op beide dagen, later mag met electro.

Ik kom wel op de dag dat de meeste ronden gevlogen gaan worden, twee dagen kan ik thuis echt niet verkopen, wat ik durf het nog geen eens te vragen!!

Hoi Allemaal,

De officiele uitslagen van de Dutch 3D wedstrijden in Oisterwijk staan weer op de website: Dutch 3D Competition.

Groeten,

John.

Laatst bewerkt door een moderator:
4D wedstrijden? Dan heeft niemand punten gehaald zeker, want ze vlogen allemaal 3D ;)
Maar gaaf om te zien dat Bas elke ronde vooruit ging :D

Ik heb het net even bestudeerd en inderdaad taco, elke ronde meer punten, behalve de stall-turn in de laatste ronde, maar dat wist ik al .....

Ik zie ook dat ik allemaal figuren heb gekozen met een lage k-factor, terwijl de anderen hogere k-factor figuren hebben gekozen. Dus la had ik alles perfect gevlogen, dan was ik nog niet ver gekomen ..... weer wat geleerd .... tijd dus om andere dingen te gaan oefenen :-)

Dit is niet helemaal waar. Wat ik van John begreep is de jury meer en meer gaat letten op de nette uitvoering. Dus gaat een goed uitgevoerd figuur met k-factor 2 je meer punten opleveren dan een slecht uitgevoerde met k-factor 2,5. Reken maar na;

7 * 2 = 14
4 * 2,5 = 10

Natuurlijk werkt dit pas als de jury écht streng gaat worden, maargoed... dat is een kwestie van opleiden van de jury's. Nietwaar John? :D

Inderdaad was dit de bedoeling.
Maar dat was niet helemaal het geval de laatste keer.
Mijn Funnel was bijvoorbeeld 2x HELEMAAL RUK !!!!!
De eerste funnel deed ik maar 2x en brak hem af vanwege motorproblemen.
De tweede keer starte hem op 4 meter en eindigde op 20 meter.......
Ik had de eerste een 0 gegeven, de tweede een 2 of 3.
Het laagste score van de twee was echter een 5.

Ik heb excel er op los gelaten om de gemiddelde punten van mij en anderen te bekijken.
Er zijn maar heeeeeeel weinig scores onder de 5. en ook bijna niets boven de 7.
Het allerhoogste is een 7,83 voor de sustained Chaos van Nando.
Maar je kunt de gemiddeld stellen:
Een slecht gevlogen figuur: 5
Erg goed gevlogen figuur: 6,8

Als je dan Taco zijn berekening er weer op los laat:
6,8 * 2 = 13,6
5 * 2,5 = 12,5
Het proberen van een hogere factor wordt dan toch snel aantrekkelijker.

Nu is de jury opgebouwd uit vrijwilligers die goed hun werk doen.
Ik ben zeer blij dat ze er zijn !!!!
Maar ik zou ze willen meegeven dat ze sneller figuren moeten afstraffen die nergen op lijken.
Mijn Funnels bijvoorbeeld hadden niet meer dan een 3 mogen krijgen.
Zo zijn er nog een paar figuren bij anderen waarvan ik het originele figuur niet kon herkennen.
Dit is gewoon jammer voor die mensen die dezelfde figuren WEL mooi doen. Zij worden dan ondergewaardeerd.

P.S.
Michiel Slegers staat niet bij de detailed score.

De verschillen in freestyle zijn nog kleiner zie ik nu.
Laagste punt: 5
Hoogste punt: 6,8

Hierdoor krijg iedereen een een relatief hoge Freestyle score na normalisatie.
NIEMAND heeft meer gescored in zijn sets dan in zijn freestyle.
Dus het is van grote invloed of de tweede freestyle wordt gevlogen.
Dit terwijl juist de sets moeilijker zijn (in mijn ogen) Dit vraagt controle.

Bij de freestyle hoef je maar wat te roeren en krijg je meer punten dan je goed gevlogen sets.
Ik ben niet verbitterd (hoewel dit misschien lijkt) want ik heb zelf bij deze tellingen het meeste voordeel :)

Filmpjes Dutch3D

Ik heb afgelopen zaterdag bij de Dutch3D een aantal filmpjes gemaakt. Helaas niet van iedereen.
Een aantal had ik de link al toegestuurd maar nu voor iedereen. Het was de laatste vlieg ronde van die dag.

Class A:
Nando van Arnhem M2U00199 NvA.MPG

Jonas Schelpe M2U00197 JS.MPG

Michiel Slegers M2U00195 MS.MPG

Bas de Groot M2U00196 BdG.MPG

Walter Robijns M2U00200 WR.MPG

Stijn Dierckx M2U00198 SD.MPG

Class B:
Tjerk Verbraken M2U00193 TV.MPG

Steven Vermeij M2U00192 SV.MPG

Sebastien Kasman M2U00194 B.MPG

Groeten,

Nico

Laatst bewerkt:
Hoi,

Walter zijn Excel werk is niet helemaal juist :-) Er is meerdere keren een 3 gescoord, en het hoogste cijfer in de figuren is een 8.5. Dus er zit toch iets meer variatie in de score dan je denkt.

Echter, we hebben afgelopen wedstrijd op de wedstrijddag al naar de scores zitten kijken (we kijken dan b.v. naar de standaard deviatie etc). Ik was zelf niet helemaal tevreden met de beoordelingen. Ik zal dan ook opnieuw voor de volgende wedstrijd de juryleden aanspreken op hoe de score te bepalen (zoals ik ook heb aangegeven op de jury cursus).

Ik zal er dus voor zorgen dat de figuren strenger worden bekeken, want dit is inderdaad nodig. Houd hier dan voor een volgende keer ook rekening mee, een figuur met een hoge k-factor die niet goed wordt uitgevoerd zal zwaar worden gestraft.

Indien dit de komende keer niet de juiste uitwerking heeft, dan overweeg ik om de invloed van de k-factor kleiner te maken.

Houd er rekening mee dat het voor de jury niet eenvoudig is, maar we doen er alles aan om uiteindelijk een juiste beoordeling te verkrijgen.

Groeten,

John.

Hoi,

Walter bedoeld de gemiddelde scores per figuur, er zijn inderdaad wel lagere scores gegeven door induviduele juryleden maar die zijn dan weer gecompenseerd door de andere zodat de laagste gemiddelde score toch op 5 uitkomt. (ik heb dit niet zelf nagerekend, maar dat is wat Walter volgens mij bedoeld, en jij John bedoeld de score per individueel jurylid, maar kan Walter sowieso niet zien)

Goed dat beter gebruik moet worden gemaakt van de speelruimte tussen 0-10 dat is wel gebleken, want op deze manier werkt het niet goed. Dat de freestyle bijna net zo zwaar of zwaarder meetelt dan de sets (dit ligt aan je totale sets k-factor) dat is nu eenmaal zo dat werkt in mijn nadeel, maar dat is nu eenmaal zo gekozen voor onze wedstrijden.
Dus dat maakt niet uit. Op 3DM tellen je sets (afh. van je k-factoren) ongeveer 2x zo zwaar als je freestyle en FOM. Dat is de vorm die zij hebben gekozen, maar zoals ik al zij onze D3D opzet vind ik ook goed!

Nou genoeg gezegd denk ik, gelukkig ben ik niet de enige die een beetje moeilijk deed over de gegeven scores :-)

Hopelijk komt iedereen over 2 weken, dan maken we er een gezellige boel van met zijn allen!!! Gezellig kamperen en BBQen!!!

Greetz,

Michiel.

Ik heb afgelopen zaterdag bij de Dutch3D een aantal filmpjes gemaakt. Helaas niet van iedereen.
Een aantal had ik de link al toegestuurd maar nu voor iedereen. Het was de laatste vlieg ronde van die dag.

Geweldig Nico !!!!
Ik heb ze nu pas opgehaald maar ik vind ze toppie :)

Hoi Allemaal,

Jullie moeten je wel weer allemaal inschrijven voor de komende wedstijd in Brecht (dit weekeinde). Omdat dit in samenwerking is met de club in Belgie kun je je nog t/m vrijdag inschrijven.

Uiteraard heeft het de voorkeur om voor morgen avond in te schrijven, dan kunnen we beginnen met het printen van alle formulieren.

Groeten,

John.

Back