Cruiser's Durga

Nee, daar staat grease, en dat is in mijn ogen toch echt vet + ze hebben geen lijm meegeleverd..
 
Er staat echt wel in de handleiding dat je moet lijmen. Je moet niet alleen naar de plaatjes kijken ;)

DB01 manual zei:
* Secure BG8 to A7 using synthetic rubber cement

Ze leveren ook geen gereedschap mee. Betekend ook niet dat je alles in elkaar moet clicken en moet hopen dat het blijft zitten. Je banden moet je ook lijmen en die lijm zit er ook niet bij. Of heb je de banden ook niet gelijmd ;) + dat ze in het begin van de handleiding altijd zo'n mooi stukje hebben wat je allemaal nog extra nodig hebt om te bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Beetje eigenwijs zeker? Zelfs al word het meerdere keren gezegd, toch nog volhouden??

Het staat er toch echt, zelfs in 3 talen.

DB01dif.jpg


RTFM !!!

Gr.A.
 
Jaja, oke ben er nu achter.. maar nog even klein vraagje m.b.t. het diff, iedereen heeft een ander oordeel over hoe strak hij moet, maar wat moet hij ongeveer niet meer kunnen als hij los van het chassis zit en wat sowieso wel..?
 
Jaja, oke ben er nu achter.. maar nog even klein vraagje m.b.t. het diff, iedereen heeft een ander oordeel over hoe strak hij moet, maar wat moet hij ongeveer niet meer kunnen als hij los van het chassis zit en wat sowieso wel..?

Staat ook in de beschrijving. Zo los mogelijk, maar hij mag niet slippen.
 
Ikzelf zet hem juist zo strak mogelijk en dan wat los draaien. Wat ook een probleem kan zijn is dat de bout door het diff los komt. Ik check het nu regelmatig, en hij lijkt langzaam los te komen, dus naspannen om de paar ritten. Binnenkort locktite op de diff bout smeren zodat ie wel blijft zitten.
Had afgelopen weekend meerdere keren last van een loskomend voorwiel.. uiteindelijk gewoon steeds vaster gezet net zolang tot ie niet meer los kon komen :)
Nu nog even een balancer adapater vinden en dan kan de 2S lipo er ook in >=)
 
Loskomend voorwiel is een bekend probleem. Lock nuts zonder flens zijn hiervoor de uitkomst.

Een diff die losser lijkt te te gaan zitten is over het algemeen te wijten aan het in slijten van de diff platen. Een nieuw diff heeft ook een inloop procedure, door 'm na iedere run iets vaster te zetten.
 
Loskomend voorwiel is een bekend probleem. Lock nuts zonder flens zijn hiervoor de uitkomst.

Daar heb ik inderdaad ook veel last van, altijd hetzelfde wiel. Zal die lock nuts eens bestellen en een setje nieuwe velgen zou ook wel eens kunnen helpen.

Een diff die losser lijkt te te gaan zitten is over het algemeen te wijten aan het in slijten van de diff platen. Een nieuw diff heeft ook een inloop procedure, door 'm na iedere run iets vaster te zetten.

Weer wat geleerd! Overigens had ik in het begin ook last van een diff dat langzaam 'losser' ging zitten. Daarna het diff iets strakker gedraaid dan ik normaal doe, sindsdien geen problemen meer, zelfs niet met de power van de Mamba.
 
Heb zojuist de eerste rit met de LiPo gehad, zo dan, dat gaat nog een stuk harder dan een stickpack! Had de Mamba regelaar cutoff voltage op 6V gezet om de LiPo heel te houden en tot op het allerlaatst had ik nog vol vermogen, toen stond ineens stil (hele andere beleving tov NiMh). En het scheelt bijna de helft in gewicht :D
 
Mijn DB-01+hop-ups is ook onderweg en inmiddels in handen van de Douane:turn-l:.
Nu maar hopen dat ie er een beetje snel doorheen komt :yes:

De Orion 4800 ligt al voor hem klaar net als de GTB+5,5R ;)

Als probeersel ook nog een Yeah racing 4000 lipo besteld bij Dinball , reviews van de eerdere 3200 versie zijn positief en voor 40,- incl. verzenden wil ik best een gokje wagen :cool:.

Voor een ni-mh pack ben je dat hier ten slotte ook al snel kwijt en dan zit je nog met de nadelen van ni-mh ....

Kon alleen jammer genoeg de 501x oudrives niet vinden :puppydogeyes:

@Chris Verhagen :
Heb jij nog een goeie tip voor keramische diff balls :?:
 
Savage, wil je mij aub een pm erover sturen, wat je van die LiPo vind, misschien dat ik die ook ga kopen! :)
 
Ik heb die 3200mAh van Yeah Racing dus, de 4000 staat er pas sinds deze week op gelof ik. Bevalt dus goed alhoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Maar voor dat geld, topding tot nu toe.
 
@ Byte : Duurt nog wel een weekje of 2 voor ik hem heb ;) Heb hem gisteren besteld via E-bay aangezien dat ik geloof een euro of 10 aan verzendkosten scheelde met rechtstreeks bestellen bij Dinball :confused:

Meteen tipje dus ... Als je de Yeah Racing lipo's (3200 of 4000) wil bestellen via E-bay doen :!: , scheelt je een hele hoop in verzenden ;) Voor het verzenden van 4x3200 lipo's ben je via E-bay in dollar $13,- kwijt en gewoon via RCMart/Dinball $23.73. Bij de 4000 versie was het verschil zelfs nog wat groter ....

@Cruiser:
Heb de Orion als vergelijkingsmateriaal ;) Niet helemaal eerlijk natuurlijk (4800vs4000) , maar voldoende voor een leuke vergelijking met de 5,5R als stroomvreter ;)
 
Yeah racing 4000 lipo is binnen :D

Als het nou ff wat langer als een half uurtje achter elkaar droog is kan ik hem eindelijk ff proberen , ben benieuwd hoe het gaat werken :rolleyes:

De combi Orion 4800/GTB+5,5R is in ieder geval in staat tot heeellleee leuke snelheden heb ik al gemerkt :mrgreen:

Nadeel is alleen dat ik de slipper bijna helemaal aangedraaid hebt staan nu en nog last van slip heb op de spur , zou dat wat te maken hebben met de 5,5R i.c.m. de lipo :?: :rolleyes: :rolling: ;)
 
Yeah racing 4000 lipo is binnen :D


Nadeel is alleen dat ik de slipper bijna helemaal aangedraaid hebt staan nu en nog last van slip heb op de spur , zou dat wat te maken hebben met de 5,5R i.c.m. de lipo :?: :rolleyes: :rolling: ;)

Als een slipper een tijdje goed heeft "gewerk", worden de aluminium slipperplaten gepolijst en als gevolg spiegelglad. In die mate zelfs dat een volledig aangedraaide slipper nog doorslipt. Af en toe moet je een slipper eens demonteren en het wrijvingsoppervlak van de alu slipperplaten lichtjes opschuren met een héél fijn schuurpapiertje.
 
Tis al vanaf het begin , en heb er pas 2 accu's echt mee gereden ;)

Vind het niet zo erg ... zijn de riemen ten minste een beetje beschermd tegen de brushless power :D

Auto loopt wel verdomde lekker met deze set-up , geen ni-mh meer voor mij :!: ;)

Moet alleen nog opzoek naar goeie saddle lipo's voor in de Losi XX4's en een platte voor in de Xray T2 , maar met de huidige vooruitgang in de lipowereld zie ik dat wel goed komen ......
 
Tis al vanaf het begin , en heb er pas 2 accu's echt mee gereden ;)

Vind het niet zo erg ... zijn de riemen ten minste een beetje beschermd tegen de brushless power :D

Auto loopt wel verdomde lekker met deze set-up , geen ni-mh meer voor mij :!: ;)

Moet alleen nog opzoek naar goeie saddle lipo's voor in de Losi XX4's en een platte voor in de Xray T2 , maar met de huidige vooruitgang in de lipowereld zie ik dat wel goed komen ......

De slipperveer van de TRF501X is gewoonweg k*ka. Ik veronderstel dat die van de Durga dezelfde is. Ik heb ze vervangen door een differentieelveer van een Losi.

Saddle Lipo's : Ik heb juist twee wedstrijden achter de rug met de Trakpower 3200 saddle Lipo's in de TRF501 : een dikke aanrader.
 
De slipperveer van de TRF501X is gewoonweg k*ka. Ik veronderstel dat die van de Durga dezelfde is. Ik heb ze vervangen door een differentieelveer van een Losi.

Saddle Lipo's : Ik heb juist twee wedstrijden achter de rug met de Trakpower 3200 saddle Lipo's in de TRF501 : een dikke aanrader.

Goeie tip van de veer :thumbsup: Zal dat ook eens gaan proberen ....

De Trakpower's had ik ook al gezien inderdaad maar kan nergens de afmetingen (vooral hoogte) vinden ... De XX4's hebben niet al te veel ruimte onder de batterijcovers ;)
 
Back
Top